  • 1. Data: 2012-10-15 14:43:14
    Temat: Stary laptop - brak usb - jak korzystac z netu?
    Od: "Handi" <r...@w...pl>

    Mam starego lapka. Chce go wykorzystac tylko do netu.
    Niestety widze, ze komp jest mocno ograniczony tj. nie ma usb ani wyjscia
    siecowego.
    Jest tylko wyjscie na drukarke, cd zewn, 2xpcmcia, gniazdko tel.
    Jak na czyms takim uruchomic net? Jest jakas przejsciowka lpt>usb,
    pcicma>usb i z tego np. modem play?

  • 2. Data: 2012-10-15 14:47:34
    Temat: Re: Stary laptop - brak usb - jak korzystac z netu?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-15 14:43, Handi pisze:
> [...]
    > Jest tylko wyjscie na drukarke, cd zewn, 2xpcmcia, gniazdko tel.
    > Jak na czyms takim uruchomic net? Jest jakas przejsciowka lpt>usb,

    Od razu PCMCIA->LAN lub PCMCIA WiFi.
    Względnie przejściówka PCMCIA->Express Card i karta LAN na Express Card

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 3. Data: 2012-10-15 14:50:49
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    Użytkownik "Handi" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jest tylko wyjscie na drukarke, cd zewn, 2xpcmcia, gniazdko tel.
    > Jak na czyms takim uruchomic net? Jest jakas przejsciowka lpt>usb,

    To musi byc niezly zabytek. Musisz sobie kupic karte sieciowa na PCMCIA ale
    zanim kupisz, dobrze sie zorientuj czy masz sterowniki bo jak znam zycie, to
    na tak starym laptopie to pewnie Windows 95 to max .....

  • 4. Data: 2012-10-15 14:53:03
    Od: Einstein <e...@o...pl>

> [...]
    > Jest tylko wyjscie na drukarke, cd zewn, 2xpcmcia, gniazdko tel.
    > Jak na czyms takim uruchomic net? Jest jakas przejsciowka lpt>usb,

    Jaki system jest na w/w laptopie?
    Istnieją karty z portami USB na pcmcia.

  • 5. Data: 2012-10-15 14:56:04
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl> napisał w
    wiadomości news:hATes.297867$KB5.100788@fx24.am4...

> [...]
    > PCMCIA ale zanim kupisz, dobrze sie zorientuj czy masz sterowniki bo
    > jak znam zycie, to na tak starym laptopie to pewnie Windows 95 to

    Jak już przewalczysz sprzęt, to wyłożysz się na przeglądarce, która z
    całą obsługą wszystkich wodotrysków ledwo ruszy na tym sprzęcie,
    chyba, że wszystko powyłączasz, ale co wtedy zobaczysz?

    Jacek W.

  • 6. Data: 2012-10-15 14:57:35
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jest tylko wyjscie na drukarke, cd zewn, 2xpcmcia, gniazdko tel.

    Odpowiednia karta sieciowa na PCMCIA.
    Z tym, ze upewnij sie najpierw czy to jest zlacze 16 czy 32 bit ;)

    Sa tez dostepne karty z portami USB, ale nie wiem jak sie miewa
    temat sterownikow.

    > Jak na czyms takim uruchomic net?

    Z ciekaosci zapytam - co to za wykopalisko?
    Ze wskazaniem na ilosc pamieci RAM i (choc to OT)
    system opracyjny z ktorego planujesz korzystac.

    > Jest jakas przejsciowka lpt>usb,
    > pcicma>usb i z tego np. modem play?

    Sa karty PCMCIA 32bit ze zlaczami USB, ale
    czy sa sterowniki dla Win starszych niz 2K/XP
    do nich jak i do samego modemu GSM - watpie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2012-10-15 15:24:31
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 15 października 2012 (14:43:14) napisano:

> [...]
    > Jest tylko wyjscie na drukarke, cd zewn, 2xpcmcia, gniazdko tel.
    > Jak na czyms takim uruchomic net? Jest jakas przejsciowka lpt>usb,

    Na PCIMCIA są karty zarówno z portami USB, karty sieciowe, jak i całe
    modemy GSM. Problem może być po stronie software'u.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 8. Data: 2012-10-15 15:43:32
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Oct 2012 14:56:04 +0200, Jacek W. napisał(a):

> [...]
    > całą obsługą wszystkich wodotrysków ledwo ruszy na tym sprzęcie,
    > chyba, że wszystko powyłączasz, ale co wtedy zobaczysz?

    Na moim W3.11 nic się nie otwiera...

  • 9. Data: 2012-10-15 18:20:15
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 15.10.2012 14:47, Adam pisze:

    > Od razu PCMCIA->LAN lub PCMCIA WiFi.
    > Względnie przejściówka PCMCIA->Express Card i karta LAN na Express Card

    Ale po co takie kombinacje - przecież na dowolnym portalu aukcyjnym kupi
    się za grosze karty LAN, WIFI czy USB na PCMCIA typ I/II.

    P.S.
    Dobrze się zastanów czy warto. Sam mam taką malutką ~1kg Toshibę CT3110
    na PentiumII 300 + 128 MB RAM kupioną w 1998 z Win95OSR. W odróżnieniu
    od dzisiejszych laptopów to maleństwo za cholerę nie chce paść - nie
    straszne jej były upadki na ziemię itp., ale to jest AFAIR magnezowa
    obudowa i jeszcze "made in USA" a nie "made in PRC", które pada
    w 2 tygodnie po upływie gwarancji.
    To podobny zabytek - LAN ma na zewnętrznym port extenderze, więc
    korzystam w domu z wifi na PCMCIA (MS WN520) ...jako terminal w kuchni.
    Po zastąpieniu hałasującego HDD małym DOM jest to praktycznie bezgłośne,
    nawet jak nie jest uśpione pobiera tyle prądu co współczesny router. Ale
    do sieci AD2012 z normalną przeglądarką graficzną (i nie daj boże flash)
    taki zabytek się kompletnie nie nadaje - po prostu strony nie są robione
    pod taki sprzęt - to nie 1998 r. i trochę się pozmieniało. Teraz do
    przeglądania sieci ledwie ledwie wystarcza "wół roboczy" do liczenia
    GPGU pracujący 24/7 (Athlon64+ 3200+ @2,5GHZ, 1,5GB RAM, HDD SATA2 500,
    Radeon HD5850).
    Wyraźnie widać denerwujące wolniejsze działanie w porównaniu z desktopem
    PII X4, 8 GB RAM, macierz RAID. I to pod linuksem.
    Pod testowym Win8RC (nawet 32bit, bo do 64bit za mało RAM) było dużo
    gorzej) odpalenie przeglądarki wcinało prawie 100% czasu CPU, a GPGPU
    spadało w tym czasie prawie do zera, do tego pod Win8 RC ciągłe BSODy.
    Wyraźnie sterowniki niedopracowane, bo pod linuksem stabilne to jest jak
    skała w cyklu 24/7, wyciąga ~150 MKs/s więcej przy jednocześnie niższych
    o 10 stopni temperaturach na GPU oraz nie blokowaniem GPGPU przez
    obciążenie CPU. Win8 ma wyraźnie skopane zarządzanie procesami i widać
    że testowano to chyba tylko na co najniej zalecanym CPU dwurdzeniowym
    lub szybszym. Jednordzeniówki przy głupiej sieci zapychają się wyraźnie.

    --
    /MB

  • 10. Data: 2012-10-15 18:28:21
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    > Na moim W3.11 nic się nie otwiera...

    No nie przesadzaj - w 3.11 mozna bylo zainstalowac IE 4 a jak nie to
    Netscape Navigatora :)