  • 1. Data: 2012-11-21 10:37:24
    Temat: Świece irydowe
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Chcę zmienić świece w Hayce. Oryginalne to CR9E. Zastanawiam się nad
    irydowymi, ale nie wiem czy w moim przypadku to dobry pomysł. Mam do
    pracy 3 kilometry w jedną stronę, więc odpalam moto, trochę grzeję (bez
    ssania, nie jest potrzebne), jadę i po paru minutach wyłączam, więc na
    co dzień raczej nie ma samooczyszczania. Trasy dalsze też są, ale to
    jednak raczej tylko weekendy. Świece irydowe nadadzą się do takiej
    jazdy, czy lepiej trzymać się standardowych? A może platynowe?

    Chcę założyć świece o takiej ciepłocie, jak zalecane przez producenta, bo
    pomijając przeloty do pracy czasami latam dużo, szybko i daleko i nie chcę,
    żeby świeca zmieniona z powodu częstych miejskich przelotów na cieplejszą
    okazała się zbyt ciepła.

    Podobno irydowe dzięki stożkowemu kształtowi elektrody lepiej wytrzymują
    takie krótkie miejskie przeloty, ale nie wiem ile z tego to prawda, a ile
    marketingowy bełkot.

    Jeśli chodzi o irydowe, to raczej Denso, NGK, czy jeszcze inne? Słyszałem
    że są dwa rodzaje NGK - made in japan i made in france, i te drugie są o
    kant d... rozbić :)

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2012-11-21 11:54:30
    Temat: Re: Świece irydowe
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-21, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> [...]
    > że są dwa rodzaje NGK - made in japan i made in france, i te drugie są o

    Jak chcesz miec spokoj to wloz irydowe i w tym momencie zapomnij o swiecach.
    Wlozylem na poczatku Denso i maja juz ponad 90 kkm, wygladaja calkiem niezle,
    z odpalaniem nigdy nie bylo problemu czy to upal czy mroz.

    No i ja bym polecal Denso, do NGK mam jakies mieszane uczucia.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-11-21 15:41:28
    Od: Piotr Klimek <p...@g...com>

    W dniu środa, 21 listopada 2012 10:37:24 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    > ssania, nie jest potrzebne), jadę i po paru minutach wyłączam, więc na
    > co dzień raczej nie ma samooczyszczania.

    Ja mam do pracy 3,5km i nawet by mi się nie chciało wytaczać motocykla z garażu na
    taki dystans :)

    P.S. testuje interfejs googla do usenetu, bo interia przestała zasysać posty z innych
    serwerów.

  • 4. Data: 2012-11-21 15:43:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-21, Piotr Klimek <p...@g...com> wrote:

    > P.S. testuje interfejs googla do usenetu, bo interia przestała zasysać posty z
    innych serwerów.

    Dziala, tylko "lam" linie recznie bo gugiel wrzuca w jednej linijce :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-11-21 17:44:42
    Temat: Odp: Świece irydowe
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" idzie na całość:

    >Świece irydowe nadadzą się do takiej
    > jazdy, czy lepiej trzymać się standardowych? A może platynowe?

    Wiesz, co... wszystko to szajs. Załóż złote! ;-)

    zdroofka Johnny

  • 6. Data: 2012-11-21 22:57:54
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednak raczej tylko weekendy. Świece irydowe nadadzą się do takiej
    > jazdy, czy lepiej trzymać się standardowych? A może platynowe?

    Bierz irydówki, właśnie po to zostały stworzone. Moto na irydowych pali
    idealnie w każdych warunkach, po zimie też łatwiej było mi odpalić moto, nie
    mówiąc już o tym że wskazówka obrotomierza stała się bardziej stabilna na
    wolnych. Co do NGK - jak są oryginalne to będą ok.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info - Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu

  • 7. Data: 2012-11-22 09:14:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-21 22:57, Drzewo pisze:

> [...]
    > mówiąc już o tym że wskazówka obrotomierza stała się bardziej stabilna na
    > wolnych. Co do NGK - jak są oryginalne to będą ok.

    Nie znam się, ale czy same świece irydowe mogą mieć wpływ na równą pracę
    silnika? Toż zwykła świeca też daje iskrę więc skąd ta równiejsza praca?
    Efekt placebo, czy faktycznie coś jest na rzeczy?

    --
    MN

  • 8. Data: 2012-11-22 09:30:31
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Efekt placebo, czy faktycznie coś jest na rzeczy?

    Nie wydaje mi się aby to było placebo. Przed zmianą na irydowe przyglądałem
    się dokładnie wskazówce żeby to sprawdzić i falowała w większym stopniu. Po
    wstawieniu irydówek prawie się nie rusza, więc coś jest na rzeczy.

    Pewnie chodzi o to, że iskra jest zawsze skupiona w jednym miejscu

    http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU

    --
    www.moto-opinie.info/ - Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu

  • 9. Data: 2012-11-22 09:36:04
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Drzewo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    O, znalazlem jesze jeden filmik - podobno dodaly 3 kunie mechaniczne
    harleyowi, ale akurat nie wiem czy w to mozna wierzyc ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=0A9_7RtFoZ4

    --
    www.moto-opinie.info/ - Opinie o produktach motocyklowych w jednym miejscu

  • 10. Data: 2012-11-22 10:45:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-22, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Nie znam się, ale czy same świece irydowe mogą mieć wpływ na równą pracę
    > silnika? Toż zwykła świeca też daje iskrę więc skąd ta równiejsza praca?
    > Efekt placebo, czy faktycznie coś jest na rzeczy?

    Ciensza elektroda to i iskra jest mocniejsza = lepszy zaplon/spalanie.
    Ja tam zauwazylem tez spadek spalania ale to po prostu moze byc tez efekt
    wymiany starych swiec na nowe.

    --
    Artur
    ZZR 1200