  • 11. Data: 2009-03-15 22:15:49
    Temat: Re: TH-42PX8 E i MPEG4
    Od: Padre <P...@n...net>

    Pan Peresada pisze:

    > Dwukrotnego moze i nie, ale dla kogos kto przeglada
    > duzo zdjec - chyba warto full hd?

    Mam 42PX80, wybrałem go zamiast 42PY8P z pełna świadomością - następna
    generacja panela i mniejszy pobór mocy oraz fakt, że faktyczna
    rozdzielczość materiału HD w telewizji jest zazwyczaj sporo niższa niż
    ekranu FullHD, zanim filmy BR zaczną dołączać do czasopism a jakość
    przekazu telewizyjnego zacznie dorównywać możliwościom telewizora FullHD
    sprawie sobie nowy telewizor daleko lepszy od obecnych FullHD low end.

    Tymczasem jakością zdjęć odtwarzanych na tej plazmie jestem bardzo
    pozytywnie zaskoczony, uważam że FullHD byłby rewelacją ale przy 65" i
    więcej. Trzeba co najmniej dobrej lustrzanki cyfrowej żeby faktyczna
    rozdzielczość zdjęcia wyniosła 2Mpix, wystarczy przekonwertować sobie
    zdjęcie z cyfrówki np. do 1Mpix i porównać z oryginałem żeby zobaczyć
    jak mało sie traci. Przypominam, że aparat 5Mpix ma tylko 5 milionów
    pojedynczych pikseli a kolor każdego z nich jest obliczany na podstawie
    analizy ośmiu sąsiednich, tymczasem ekran plazmy HDReady ma 2 miliony a
    LCD 3 miliony pikseli czyli milion triad z których KAŻDA może
    niezależnie wyświetlić dowolny kolor.

  • 12. Data: 2009-03-15 22:18:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Mam 42PX80,

    Oczywiście PV80, mpeg2 raczej nie jest warty dopłaty :)

  • 13. Data: 2009-03-16 07:17:02
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Padre <P...@n...net> wrote:

> [...]
    >generacja panela i mniejszy pobór mocy oraz fakt, że faktyczna
    >rozdzielczość materiału HD w telewizji jest zazwyczaj sporo niższa niż

    No w ence chyba jest 1080i na niektorych kanalach.
    Ale ilosc widocznych detali nalezy tez rozpatrywac
    pod katem odleglosci, w jakiej siedzi sie od odbiornika. To bardzo
    istotna sprawa, o ktorej duzo ludzi zapomina.

    >?zanim filmy BR zaczną dołączać do czasopism a jakość
    >przekazu telewizyjnego zacznie dorównywać możliwościom telewizora FullHD
    >sprawie sobie nowy telewizor daleko lepszy od obecnych FullHD low end.

    Mozna i tak.

> [...]
    >pozytywnie zaskoczony, uważam że FullHD byłby rewelacją ale przy 65" i
    >więcej. Trzeba co najmniej dobrej lustrzanki cyfrowej żeby faktyczna

    Mam i wlasnie dlatego chcialbym full hd.

> [...]

    >Przypominam, że aparat 5Mpix ma tylko 5 milionów
    >pojedynczych pikseli a kolor każdego z nich jest obliczany na podstawie

    Nie wiem co masz na mysli piszac o obliczeniach.
    Jak robisz zdjecie w trybie RAW (a ja tylko takie robie)
    to nic nie jest obliczane, na karte zrzucany jest obraz prosto z matrycy.
    To co wpadnie na matryce, zostaje zarejestowane i bez udzialu zadnych
    algorytmow aparatu zapisane w pamieci.
    Jedyne co sie dokonuje, to zamiana swiatla na prad :)

    >tymczasem ekran plazmy HDReady ma 2 miliony a
    >LCD 3 miliony pikseli czyli milion triad z których KAŻDA może
    >niezależnie wyświetlić dowolny kolor.

    Kazdy pixel matrycy tez rejestruje
    niezalezne od sasiadow kolory.

  • 14. Data: 2009-03-16 07:20:21
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Oczywiście PV80, mpeg2 raczej nie jest warty dopłaty :)

    Cześć! Ja też stawiam na plazmę HD-Ready Panasonica. Na razie problem z
    wyborem :) i czekam na nowe wiosenne produkty...
    Rozumiem, że kupiłeś TH-42PV80 - też o nim myślę, ale zastanawiam się czy
    nie wystarczy wydać tylko ok. 1850PLN i kupić TH-42PV8 ? Brałeś to pod
    uwagę? Jakie uwarunkowania sprawiły, że kupiłeś jednak PV80? Pozdro

  • 15. Data: 2009-03-16 16:45:51
    Od: m...@g...com

    > nie wystarczy wydać tylko ok. 1850PLN i kupić TH-42PV8 ?  Brałeś to pod
    > uwagę? Jakie uwarunkowania sprawiły, że kupiłeś jednak PV80? Pozdro

    PV8 - nie ma wejścia VGA, Kontrast 10000:1, Ilość gniazd HDMI : 2
    PV80 - ma VGA, Kontrast : 15000:1, Ilość gniazd HDMI : 3

    Reszta identyczna.

  • 16. Data: 2009-03-16 18:28:39
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Kazdy pixel matrycy tez rejestruje
    > niezalezne od sasiadow kolory.

    Nie bardzo, skoro ma filtr o jednej z trzech barw. Jak pixel np. z
    czerwonym filtrem ma rejestrować poziom niebieskiego czy zielonego skoro
    ten filtr ma za zadanie te pasma wyciąć. Niezależne pixele
    przetwarzające niezależnie całą informację o barwie pixela miały tylko
    matryce Foveon X3 ale coś mi sie wydaje że za wyjątkiem
    wyspecjalizowanych kamer przemysłowych nikt ich obecnie nie stosuje.

    Bez względu na to czy aparat czy komputer przetwarza RAW informacja o
    kolorze piksela musi być wynikiem obliczeń.

    Wystarczy w dużym powiększeniu obejrzeć zdjęcia z cyfrówki żeby zauważyć
    że nawet aberracje chromatyczne w wielu dobrych obiektywach potrafią
    przekroczyć szerokość dwu i więcej pikseli. Reasumując jeśli zdjęcie z
    12Mpix aparatu ma faktyczna rozdzielczość 3Mpix to już jest doskonały wynik.

  • 17. Data: 2009-03-17 00:19:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 09:45:51 -0700 (PDT), m...@g...com napisał(a):
    > PV8 - nie ma wejścia VGA, Kontrast 10000:1, Ilość gniazd HDMI : 2
    > PV80 - ma VGA, Kontrast : 15000:1, Ilość gniazd HDMI : 3

    A przy okazji - porównałem dzisiaj stojące obok siebie PV80 i X10.
    Różnica niewielka, może minimalnie na korzyść X10. Warstwa antyodblaskowa
    w X10 wcale nie gorsza niż a PV80 (a były głosy że strasznie odbija
    światło). Cena X10 z kosmosu (ale to tylko MM :) natomiast urodą X10
    zdecydowanie góruje nad PV80.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2009-03-17 07:27:36
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > w X10 wcale nie gorsza niż a PV80 (a były głosy że strasznie odbija
    > światło). Cena X10 z kosmosu (ale to tylko MM :) natomiast urodą X10

    Cześć! Czy TX-P42X10 jest następcą TX-P42PV80 ?
    http://www.domonet.pl/produkt-a-102903,0.html
    http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/291398

    Proszę o opinię znawców tematu dlaczego warto wejść w TX-P42X10 ?
    Dodatkowe 500 zł :)

  • 19. Data: 2009-03-17 08:49:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 08:27:36 +0100, Adax napisał(a):
    > (...)
    > Cześć! Czy TX-P42X10 jest następcą TX-P42PV80 ?
    > http://www.domonet.pl/produkt-a-102903,0.html
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/291398

    A wyżej nie napisałem? :) Owszem, jest następcą.
    Różnice: kontrast 20k:1 zamiast 15k:1, dodany tuner DVB-T (choć porażką
    jest fakt, że tylko MPEG2 - co za kretyn w panasonicu tak zadecydował?),
    sama matryca jest nowszej generacji i ma podobno większą trwałość, podobno
    lepiej sobie radzi z problemem "zielonych duchów"... i chyba tyle.

    Oprócz tego jest zdecydowanie ładniejszy - wiadomo, kwestia gustu, ale jakoś
    dzięki temu przedstawicielki płci pięknej mniej protestują przeciwko nowemu
    "gigantycznemu" telewizorowi ;)

    > Proszę o opinię znawców tematu dlaczego warto wejść w TX-P42X10 ?
    > Dodatkowe 500 zł :)

    Teoretycznie można dokupić kartę MPEG4 - ale wszędzie tylko słyszałem że się
    da, natomiast nigdzie nie znalazłem żadnych konkretów o takiej karcie ;)

    Aha, i generalnie trudno teraz już zdobyć PV80 ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2009-03-17 08:57:18
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

> [...]
    > karcie ;)
    > Aha, i generalnie trudno teraz już zdobyć PV80 ;)

    Dzięki z rozszezenie porównania! :) Jeśli chodzi o tą okrągłą podstawkę to
    akurat ona wcale mi się nie podoba :) MPEG2 to bezsens dla Polski, więc
    chyba warto kupić ostatnie PV80, no chyba że poczekam do następnej wiosny
    :)