  • 11. Data: 2010-10-31 08:21:43
    Temat: Re: TV LCD - zużycie prądu
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2010-10-29 22:54, Cavallino pisze:

    > Jutro jeszcze sprawdzę Philipsa HD od Cyfry.

    Co by tu jeszcze zmierzyć Panowie, co by tu jeszcze... :)

  • 12. Data: 2010-10-31 10:16:53
    Od: "L" <n...@n...com>

    > Co by tu jeszcze zmierzyć Panowie, co by tu jeszcze... :)
    choć co pomierz sobie ;) - ale wracajac do wątku - zmierz sobie ile "kącik"
    rtv , sat, kino , etc bierze na st-by gdy spisz w nocy / nie urzywasz -
    wówczas dojrzysz potrzebę zaopatrzenia się w gniazdo/a sterowane pilotem ;)
    . Jak uzywasz często aczkolwiek na krótko oswietlenia jarzeniowego - zobacz
    sobie ile zimne świetlówki zżerają prądu itd itp

  • 13. Data: 2010-10-31 10:28:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "L" <n...@n...com> napisał w wiadomości news:

    > ale wracajac do wątku - zmierz sobie ile "kącik" rtv , sat, kino , etc
    > bierze na st-by gdy spisz w nocy / nie urzywasz - wówczas dojrzysz
    > potrzebę zaopatrzenia się w gniazdo/a sterowane pilotem ;)

    No właśnie nie, w stanie czuwania wszystkie urządzenia (oprócz dekodera
    Cyfry) zużywają poniżej 1 W, bo licznik nie pokazuje żadnego zużycia.

    > . Jak uzywasz często aczkolwiek na krótko oswietlenia jarzeniowego -
    > zobacz sobie ile zimne świetlówki zżerają prądu itd itp

    Wiem, staram się ograniczać częstotliwość ich włączania, aczkolwiek
    zmierzenie tego nie jest możliwe miernikiem na gniazdko.
    Ale właśnie po to kupiłem miernik, żeby wiedzieć które urządzenie ile
    bierze, co pozwoli optymalizować czas ich pracy i godziny w których
    działają.

    Z góry zakładam że największe zużycie przypada na duże AGD, z bojlerem na
    czele, więc toto wszystko chodzi tylko na II taryfie.

  • 14. Data: 2010-10-31 11:51:37
    Od: "L" <n...@n...com>

    > No właśnie nie, w stanie czuwania wszystkie urządzenia (oprócz dekodera
    > Cyfry) zużywają poniżej 1 W, bo licznik nie pokazuje żadnego zużycia.
    ;) większość tych gniazdkowych posiada takze pomiar zuzycia energii a nawet
    wyliczają jej koszt - obstaję przy pomiarze ... oczywiście "kacik z PCetem
    itp też zmierz sobie . Zmierz ile za dobę łyknie energii lodówko-zamrażarka
    z upchanumi za nią /obok reklamówkami a ile weźmie prądu jak cyrkulacja
    powietrza nie jest tłumiona . Krok po kroku , potem analiza wyników i
    opracowanie metod poskromienia apetytu urządzeń na energie doprowadzi do
    oszczędności . Od 2ch lat płacę za prąd o około 100zł mniej miesięcznie niż
    w latach minionych - nadal nie wyrzuciłem lodówki czy kilku kompów i/lub
    tunerów z domu ;) a oszczędności są widoczne

  • 15. Data: 2010-10-31 12:08:56
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    > Krok po kroku , potem analiza wyników i opracowanie metod poskromienia
    > apetytu urządzeń na energie doprowadzi do oszczędności. Od 2ch lat płacę
    > za prąd o około 100zł mniej miesięcznie...

    Czyli co zrobiłeś, bo nie rozumiem.
    Napisz koniecznie więcej.

    Erg

  • 16. Data: 2010-10-31 12:30:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "L" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > ;) większość tych gniazdkowych posiada takze pomiar zuzycia energii a
    > nawet wyliczają jej koszt - obstaję przy pomiarze ...

    I dokładnie o takim mówię.
    Skoro przez 12 h nie wykazał żadnego zużycia (czyli poniżej 1 W), to koszt
    kilku zł na rok jest pomijalny w rachunkach.

> [...]
    >2ch lat płacę za prąd o około 100zł mniej miesięcznie niż w latach
    >minionych - nadal nie wyrzuciłem lodówki czy kilku kompów i/lub tunerów z

    Dokładnei do tego zmierzam.
    Chodzi mi o sprawdzenie co mi zżera prawie 500 zł za 2 miesiące, kiedy ponad
    2/3 energii zużywam na II taryfie.

  • 17. Data: 2010-10-31 15:54:56
    Od: "L" <n...@n...com>

    > Napisz koniecznie więcej.
    nie ma co elaboratów pisac bo chocby ntg;) . 2 lata temu kupiłem w
    niewielkiej cenie w jakims markiecie kilka zestawów gniazd sterowanych
    pilotem . Jako przykład jak zasosowałem podam przykład pokoju jednej z
    córek - tu zastosowałem 1en zestaw, 4 gniazda z pilotem 4ro kanałowym . Pod
    1nką ma wsio co dotyczy stacjonarnego kompa - pc, zasilacze głłosników i
    skanera , drukarka , router wi-fi i reszta sprzętu co ma działać gdy komp
    jest włączony - nie korzysta to 1nka off i wsio ma zero poboru prądu. Pod
    2ką ma monitor lcd przy łozku plus podłączony do niego tv box . Po co ? - o
    tym dalej ;) .Pod 3ką jestgłowne zasilanie "kąta" tv - zasila tuner sat,
    zewnetrzny dysk dla PVR , media center , duże naglosnienie . Pod 4ką włozoną
    w listwę 3ki jest duża plazma (450W ;( ale nie pomieniam na żaden LCD ) i
    oświetlenie za nią by nie męczyć wzroku . Po co 2ka ? ano gdy nie leci w tv
    coś godnego uwagi by oglądnąc na duzym ekranie ( 4ka ) , leci program z
    tunera sat na ekranie 19" a głos albo z podpierajacego go tv boxa lub z
    dużego nagłosnienia . Ważna jest minimalna dycyplina uzutkowania aby
    wykluczyć stanie sprzętów na st-by. Ot i tyle i aż tyle ;) inne
    pomieszczenia są rozwiązane podobnie - łazienka bez zmian a w kuchni po
    kilka centymetrów naokoło wysokiej na 1.8m lodówki .

  • 18. Data: 2010-10-31 16:54:17
    Temat: Re: TV LCD - zu?ycie pr?du
    Od: Padre <P...@n...net>

    > . Jak uzywasz czesto aczkolwiek na krótko oswietlenia jarzeniowego - zobacz
    > sobie ile zimne ?wietlówki z?eraj? pr?du itd itp

    No ile? 50% więcej przez pierwsze kilkanaście sekund?
    Mierzyłeś czy powtarzasz po rewelacjach z brukowców, tych samych w
    których mozna wyczytac że nowoczesne żelazko zużywa 2kWh na godzinę
    prasowania a plazmowy telewizor 500Wh?

  • 19. Data: 2010-10-31 18:00:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 31.10.2010 17:54, Padre pisze:
    > Mierzyłeś czy powtarzasz po rewelacjach z brukowców, tych samych w
    > których mozna wyczytac że nowoczesne żelazko zużywa 2kWh na godzinę
    > prasowania a plazmowy telewizor 500Wh?

    jakby świetlówki barły tyle prądu to skąd ich tyle na halach produkcyjnych?
    a tv to zmuszają do wyłaczania ładowarek bo tyle prądu pobierają.....
    a cały rok na światłach...hmmm, żarówki w samochodzie chyba nic nie
    pobierają?.....

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 20. Data: 2010-10-31 18:00:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Skoro przez 12 h nie wykazał żadnego zużycia (czyli poniżej 1 W), to
    > koszt kilku zł na rok jest pomijalny w rachunkach.

    A ten miernik mierzy od 1W? Bo mój potrafi dopiero od 7W, a gdzieś
    widziałem reklamę takich co to już 4W potrafią wyczuć.
    PS. Może warto zmierzyć łączny pobór urządzeń RTV na "stendbaju".