  • 11. Data: 2009-03-17 13:23:56
    Temat: Re: TVN24 - pasek znowu na całą szerokość?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 17:44:12 +0100, *piotr'ek* napisał(a):
    > Tylko 27% klientów eNki ma TV 16:9. TV to nie radio za 30 zł

    O, skąd te statystyki? Dziwnie duży odsetek prehistorycznych telewizorów,
    biorąc pod uwagę że od jakichś 2 lat praktycznie nie da się kupić tv 4:3...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2009-03-17 13:57:30
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > O, skąd te statystyki? Dziwnie duży odsetek prehistorycznych telewizorów,
    > biorąc pod uwagę że od jakichś 2 lat praktycznie nie da się kupić tv 4:3...
    >
    > Pozdrawiam,

    nie prawda, da sie.
    Były w biedronce ;-) całkiem niedawno

    pawell

  • 13. Data: 2009-03-17 14:00:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 14:57:30 +0100, pawell32 napisał(a):
    > nie prawda, da sie.
    > Były w biedronce ;-) całkiem niedawno

    Mówię o telewizorach, nie o wyświetlaczach do komórek ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2009-03-17 16:45:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > O, skąd te statystyki?

    Ze źródła.

    > Dziwnie duży odsetek prehistorycznych telewizorów, biorąc pod uwagę że od
    > jakichś 2 lat praktycznie nie da się kupić tv 4:3...

    TV - przynajmniej tych starszych nie trzeba było wymieniać co 2 lata. Ja
    swój wymieniłem po 14 latach użytkowania i jeszcze za litra wódki go
    odstąpiłem. Do TV naziemnej nadaje się doskonale.

    *piotr'ek*

  • 15. Data: 2009-03-17 19:30:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BaX wrote:

    > No jednak "prawda wyszła na jaw". To z paskiem to jednak taka ściema
    > co by się jednym i drugim podobało. Tej kostki po lewej ci z 4:3 nie
    > widzą /maja zegarek przy ramce/ po prawej też po prostu nie widza
    > kawałek ale jak na górze w rogach coś wstawiają to "równają w ramkach
    > do środka" tak żeby napisy po bokach nie wychodziły po za obszaar 4:3.
    >
    > ŻENUJĄCE ZABIEGI i ROBIENIE Z LUDZI GŁUPA.

    ale ludzie mają straszne problemy...

    co to jest ten TVN :)

  • 16. Data: 2009-03-17 19:37:21
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > ale ludzie mają straszne problemy...
    >
    > co to jest ten TVN :)

    TVN nie wiem, mowa jest o tvn24

  • 17. Data: 2009-03-17 22:43:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 17:45:46 +0100, *piotr'ek* napisał(a):
    > Ze źródła.

    Ale serio pytam :)
    Dziwi mnie po prostu ten upór przy prehistorii (4:3)...

    > TV - przynajmniej tych starszych nie trzeba było wymieniać co 2 lata.
    > Ja swój wymieniłem po 14 latach użytkowania i jeszcze za litra wódki
    > go odstąpiłem. Do TV naziemnej nadaje się doskonale.

    Teraz chyba jednak nieco częściej się zmienia telewizory - relatywnie bardzo
    potaniały, poza tym technologie zaczęły się coraz szybciej zmieniać. Cała
    nadzieja w tym, że przy przejściu na DVB-T format 4:3 dokona żywota.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2009-03-17 23:13:56
    Od: SW3 <s...@p...spamerzy-won.fm>

    Sprytnie bo przy scrollu nie ma problemu z obcinaniem obrazu. Ale nie wiem
    jak wam, ale mi się wygodniej czytało wcześniej. Wystarczyło rzucić okiem
    po każdej zmianie paska i można było bez większych strat równocześnie
    słuchać co mówią i nawet czytać pozostałe napisy. Teraz trzeba cały czas
    śledzić napis i składać zdanie wyraz po wyrazie więc (przynajmniej dla
    mnie) albo czytanie albo słuchanie.
    W ostatniej wersji paska przed scrollerem było za mało miejsca - w
    niektórych newsach było więcej skrótów niż normalnych wyrazów, ale można
    było go nieco wydłużyć nawet w ramach 4:3. Gdyby wyrzucić zegar i logo
    poza ramkę 4:3 (tam gdzie teraz są reklamy) a pasek dociągnąć do samych
    brzegów bez dodatkowych marginesów bezpieczeństwa to byłoby już całkiem
    luźno...

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2009-03-18 16:52:32
    Od: zch2872 <z...@g...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Ale serio pytam :)
    > Dziwi mnie po prostu ten upór przy prehistorii (4:3)...

    Jaki upór - kasa. Kilka lat temu crt20" kupowało się za 500 zł
    Zamierzam zamienić mojego 15-letniego Sanyo i muszę wydać 1500 zł za
    32". Toż to prawie cała moja pensja.

    Od jakiegoś czasu elektronika z założenia chodzi krócej niż stare dobre
    sprzęty :-(
    Coś czuję że mój organizm nie zniesie łatwo oglądania tych wszystkich
    artefaktów na lcd. Teraz już mnie drażnią.

    zch

  • 20. Data: 2009-03-18 18:55:51
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale serio pytam :)
    > Dziwi mnie po prostu ten upór przy prehistorii (4:3)...

    Poważnie ze źródła. A czy to prehistoria... wiesz... ludzie w 1990r. czy w
    1991 pokupowali TV w Baltonie czy Pewexie (jak mój ojciec, który TV wymienił
    4-ry lata temu na... CRT 4:3 bo takie były wtedy w normie) i co na to
    poradzisz, że te TV do dnia dzisiejszego działają w wielu domach.

    Stąd te 27%.

> [...]
    > potaniały, poza tym technologie zaczęły się coraz szybciej zmieniać. Cała
    > nadzieja w tym, że przy przejściu na DVB-T format 4:3 dokona żywota.

    No to jeszcze ze 3-4 lata pozostały i wtedy biorąc pod uwagę małą dostępność
    TV CRT 4:3 nie będzie wyboru żadnego dla klienta.

    *piotr'ek*