  • 1. Data: 2021-08-29 18:36:00
    Temat: Tablet SAMSUNG SM-T590 - klawiatura ekranowa powtarza 1-kę
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Od ok. roku, przy dotknięciu "klawisza" 1 wpisywane są 2 jedynki.
    Nie jest to błąd matrycy, bo po obróceniu tabletu "klawisz" 1 znajduje
    się w innym miejscu ekranu, a problem zostaje.
    Kolejne aktualizacje tego nie naprawiły.
    Czy ktoś miał podobny problem i z niego wybrnął, nie instalując
    zewnętrznej aplikacji klawiatury?

    PS. Przed 3 tygodniami zapytałem na "Elektrodzie", ale bez echa.

  • 2. Data: 2021-08-30 07:18:49
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.08.29 o 18:36, stary grzyb pisze:
> [...]
    > aplikacji klawiatury?
    >
    > PS. Przed 3 tygodniami zapytałem na "Elektrodzie", ale bez echa.
    może wchodzi jakis mechanizm autokorekty? powyłączaj wszystko w
    settings->languages&input->virtual keyboard->android keyboard->text correction
    oraz settings->languages&input->spell checker, sprawdź w
    settings->languages&input->personal distionary
    Nazwy menu podałem po angielsku, bo po polsku nie mam pod ręką. No i w
    zależności od wersji androida wcale nie musi być taki sam układ menu...
    pozdrawiam Krzysiek

  • 3. Data: 2021-08-31 12:59:19
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Problem rozwiązany.
    Wielkie dzięki! Pomogłeś, choć nie wprost.

    W dniu 2021-08-30 o 07:18, KrzysiekSX pisze:

    > Nazwy menu podałem po angielsku
    To nie problem.

    > No i w zależności od wersji androida wcale nie musi być taki sam układ
    > menu...
    W Samsungach rzeczywiście jest inaczej, ale to również nie problem.

    > powyłączaj wszystko w settings->languages&input->virtual
    > keyboard->android keyboard->text correction
    Wyłączyłem, nie pomogło.

    > powyłączaj wszystko w settings->languages&input->spell checker
    > sprawdź w settings->languages&input->personal distionary
    Brak powyższych opcji w tablecie i 2 smartfonach Samsunga, do których
    mam dostęp (ale już np. w tablecie Lenovo YOGA 2 obie opcje są).

    Nie pomogło - robione bardziej na zasadzie "odczynianie czarów":
    - staranne umycie ekranu,
    - zmiana rozmiaru klawiatury.
    Niespodziewanie pomogło (robione na zasadzie jw.) ustawienie opcji
    "Klawiatura kontrastowa".

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2021-08-31 13:40:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/08/2021 17:36, stary grzyb wrote:
> [...]
    > zewnętrznej aplikacji klawiatury?
    >
    > PS. Przed 3 tygodniami zapytałem na "Elektrodzie", ale bez echa.

    Jako, ze to Samsung to sprobuj go zresetowac do ustawien fabrycznych. U
    tesciow na ich telefonach jak i u dzieci na ich tabletach widzialem
    rozne cuda, np. samoczynnie znikajace miejsce na "dysku" mimo
    odinstalowania wszystkiego co sie da itp. Na elektrodzie sprawdz:
    "czarna liste tabletow" ;)

  • 5. Data: 2021-08-31 16:30:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 31 sierpnia 2021 o 12:59:21 UTC+2 stary grzyb napisał(a):

    > Niespodziewanie pomogło (robione na zasadzie jw.) ustawienie opcji
    > "Klawiatura kontrastowa".

    Hmmm, ale trzeba tak zostawić, żeby dobrze działało, czy wystarczyło raz włączyć i
    teraz już można wyłączyć, a podwójne jedynki nie wracają?
    Cierpliwość niezła tak przez rok to znosić - można sobie wyrobić odruch, że
    wpisywanie jedynki to jedynka+backspace (chyba że to, co wyskakiwało po wciśnięciu
    jedynki to nie były dwie osobne jedynki, a jakiś pojedynczy znak wyglądający jak dwie
    jedynki koło siebie).

  • 6. Data: 2021-08-31 18:00:52
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Hmmm, ale trzeba tak zostawić, żeby dobrze działało, czy wystarczyło
    > raz włączyć i teraz już można wyłączyć, a podwójne jedynki nie
    > wracają?

    Trzeba tak zostawić.

    > Cierpliwość niezła tak przez rok to znosić...

    Starzy ludzie są cierpliwi, więc liczyłem, że któraś kolejna
    aktualizacja to naprawi, ale w końcu uznałem, że już czas się z tym
    zmierzyć (jak ja nie lubię Androida!).

    > ... chyba że to, co wyskakiwało po wciśnięciu jedynki to nie były dwie
    > osobne jedynki, a jakiś pojedynczy znak wyglądający jak dwie jedynki
    > koło siebie...

    To były 2 jedynki.

    > można sobie wyrobić odruch, że wpisywanie jedynki to jedynka+backspace

    Tak właśnie było.

  • 7. Data: 2021-09-01 10:01:33
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.08.31 o 18:00, stary grzyb pisze:

    > Trzeba tak zostawić.

    no to możesz jeszcze popatrzeć w /system/usr/keylayout albo w
    /system/usr/keychars, tam są definicje klawiatur, ale małe szanse, żeby tam ktoś
    coś zmieniał (aczkolwiek w ogóle można, bo ponoć można sobie zrobić swoją
    klawiaturę, więc może nawet roota nie potrzeba, nie mam telefonu bez roota pod
    ręką, żeby sprawdzić)
    pozdrawiam Krzysiek