  • 1. Data: 2024-05-12 16:15:35
    Temat: Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czasem coś robię kynarem. Chciałbym narzędzie wygodnie ściągające 1mm
    końcówki izolacji przewodu.

    Używam zazwyczaj nożyka "tapeciaka", ale w przypadku, kiedy mam krótki
    odcinek przewodu, to się średnio sprawdza, potrzebne narzędzie ucinające
    izolację z obu stron na raz.

    Widzę, że istnieją np. takie:

    https://sklep.avt.pl/pl/products/obcinaczki-i-sciaga
    cz-izolacji-z-przewodow-30-10-awg-0-5-4mm-ht108-1841
    99.html

    A są takie bardziej smukłe? Coś jak to:

    https://techmiks.pl/szczypce-iglowe-do-elektroniki-1
    60-mm-nr-8305-6-gedore-6725720.html

    Tylko z końcówką z ostrzami do obrabiania przewodów?

    Na jakimś filmiku YT widziałem taką ściągarkę do kynaru, ale nie
    potrafię tego odnaleźć, możliwe też, że to była jakas samoróbka.

    Dłuższe odcinki są bez problemowe, mowa tutaj o przewodach długości
    kilku mm, które trzeba obrobić z obu stron i to nie jest łatwe tapeciakiem.

    PS. Wiem, że niektóry nie obrabiają końcówek, tylko topią izolację.
    Czasem też tak robię, ale to wygląda makabrycznie :/

  • 2. Data: 2024-05-12 23:06:24
    Temat: Re: Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 12.05.2024 o 16:15, heby pisze:
> [...]
    >
    > PS. Wiem, że niektóry nie obrabiają końcówek, tylko topią izolację.
    > Czasem też tak robię, ale to wygląda makabrycznie :/

    Spójrz na to:

    https://www.amazon.pl/gp/product/B000XEUPMQ/ref=ppx_
    yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&th=1

    Paweł

  • 3. Data: 2024-05-12 23:13:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 23:06, Paweł Pawłowicz pisze:

    cz-izolacji-z-przewodow-30-10-awg-0-5-4mm-ht108-1841
> [...]

    Ale heby chce (chyba) aby podczas ściągania przewód był w osi z
    narzędziem, a nie pod kątem prostym.

    Robert

  • 4. Data: 2024-05-12 23:46:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/05/2024 23:06, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Spójrz na to:
    > https://www.amazon.pl/gp/product/B000XEUPMQ/ref=ppx_
    yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&th=1

    Widziałem to, myślisz że się nada? Punkt ściągania izolacji jest dość
    odległy od końca...

  • 5. Data: 2024-05-13 00:34:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/05/2024 23:13, Robert Wańkowski wrote:
    > Ale heby chce (chyba) aby podczas ściągania przewód był w osi z
    > narzędziem, a nie pod kątem prostym.

    To drugorzędzne, choć było by użyteczne, aby narzędzie było równolegle
    do przewodu.

    Pierwszorzędne, jest ściaganie izolacji z kyneru na bardzo krótkich
    odcinkach, narzęziem potrafiaym podciąć izolację "naokoło" i jedym
    ruchem ją zsunąć, najlepiej w postaci "zaostrzonych szczypiec".

  • 6. Data: 2024-05-13 02:58:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czasem coś robię kynarem. Chciałbym narzędzie wygodnie ściągające 1mm
    > końcówki izolacji przewodu.

    Jak nic nie znajdziesz, to pozostaje używać tego, które już masz.

    http://arnold.ziffel.one.pl/narzedzie-do-kynaru.png

    Ja go używam, precyzyjniejsze niż te ściągaczki, które testowałem (i które
    albo nie łapią w ogóle, albo obcinają razem z drutem).

    Potem tylko pobielić drut, wtedy izolacja trochę się zbiegnie (ale nie
    spali jak przy topieniu jej), odsłoni więcej drutu, i obcinam na żądaną
    długość.

    --
    Skarbie, jestem w pracy. Jedzenie jest na kuchence, musisz tylko podpalić,
    gaz jest już odkręcony. Buziaki.

  • 7. Data: 2024-05-13 06:42:31
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

> [...]
    >
    > Widzę, że istnieją np. takie:
    >
    > https://sklep.avt.pl/pl/products/obcinaczki-i-sciaga
    cz-izolacji-z-przewodow-30-10-awg-0-5-4mm-ht108-1841

    Używałem takiego właśnie ścigacza do taśmy do złącza IDC.
    Za pomocą śrubki reguluje się jak głęboko ma nacinać izolacje, przez co
    praktycznie nie nacina żyły. Długość ściągalnej izolacji praktycznie od
    0,1 mm. Sprawdził się przy ściąganiu z taśmy do złącz IDC. Mały ale
    wariat...

    Robert

  • 8. Data: 2024-05-13 08:36:43
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 13.05.2024 o 00:34, heby pisze:

> [...]
    > odcinkach, narzęziem potrafiaym podciąć izolację "naokoło" i jedym
    > ruchem ją zsunąć, najlepiej w postaci "zaostrzonych szczypiec".

    Rozumiem, że takie "coś" nie do końca spełnia pokładane wymagania ?

    https://www.contorion.de/p/wiha-abisolierwerkzeug-au
    tomatisch-bis-6-mm-44617-88242964

    lub

    https://www.bueromarkt-ag.de/abisolierzange_wiha_z57
    000106sb_automatisch_42062,p-z57000106sb,l-google-cs
    s,pd-b2c.html

    ?

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 9. Data: 2024-05-13 09:56:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/05/2024 08:36, titanus wrote:
    > Rozumiem, że takie "coś" nie do końca spełnia pokładane wymagania ?
    > https://www.contorion.de/p/wiha-abisolierwerkzeug-au
    tomatisch-bis-6-mm-44617-88242964

    Nie. Czasami przewód z kynaru ma długość 5mm. Głowica tego narzędzia ma
    ostrza głebiej niż mój cały kynar.

    Rzecz w tym, że są przypadki, kiedy te fikuśne narzędzia automatyczne
    nie dają sobie rady. Dlatego rozglądam się za czymś specjalizowanym po
    kynar i pod nic innego.

  • 10. Data: 2024-05-13 12:47:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    pytajacy <r...@p...fm> wrote:

    cz-izolacji-z-przewodow-30-10-awg-0-5-4mm-ht108-1841
    99.html

    > Używałem takiego właśnie ścigacza do taśmy do złącza IDC.

    Na Allegro nawet taniej.

    https://allegro.pl/listing?string=HT108&order=p

    Chyba kupię i wypróbuję...

    --
    Panie doktorze, każdej nocy śnią mi się nagie dziewczęta, jak wbiegają
    i wybiegają z pokoju.