  • 1. Data: 2015-01-24 15:54:47
    Temat: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Polecam bardzo tanie żarówki LED prosto z Chin...
    Kolega z pracy kupił już 50 sztuk do domu, przyniósł
    do pracy i się nimi chwalił - całkiem nieźle świecą.
    http://www.ebay.com/itm/221570467732

  • 2. Data: 2015-01-24 18:04:05
    Temat: Re: Tanie "żarówki" LED z Chin
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-01-24 15:54, Pszemol pisze:
    > Polecam bardzo tanie żarówki LED prosto z Chin...
    > Kolega z pracy kupił już 50 sztuk do domu, przyniósł
    > do pracy i się nimi chwalił - całkiem nieźle świecą.
    > http://www.ebay.com/itm/221570467732

    Przed świętami kupiłem za okrągłe 5zł identycznie wyglądającą od
    jakiegoś obcokrajowca na zaimprowizowanym stoisku przed marketem :)

    Opisana jako 7W, ale jak się ją otworzy ("klosz" jest z tworzywa,
    wystarczy podważyć), to na płytce jest napisane 5W. Z wartości elementów
    wynika jeszcze mniej. W kazdym razie świeci z podobną jasnością, jak
    "markowa" 4,5W. Układ zasilania ma bardzo prosty: szeregowy kondensator
    1u (z równoległym rezystorem, miło z ich strony, że dali :) ). Potem
    mostek, za mostkiem 18 diod szeregowo i równolegle do nich elektrolit
    47u (też z rezystorem). Zero radiatora, ale niespecjalnie się grzeje,
    więc może będzie ok.
    Jak na razie świeci w miarę przyzwoicie.
    Akurat dzisiaj kupiłem identyczną do garażu :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 3. Data: 2015-01-24 18:28:28
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-01-24 18:04, ajt pisze:
> [...]
    > więc może będzie ok.
    > Jak na razie świeci w miarę przyzwoicie.
    > Akurat dzisiaj kupiłem identyczną do garażu :)

    Przyjrzałem się tej mojej nieco dokładniej i jakieś minimalne różnice
    jednak są. Zastanawiam się tylko, jak rozwiązali zasilanie w tej z
    ebaya. Piszą 110V-240V, a niżej na zdjęciu płytki widać, że sposób
    zasilania jest taki sam jak w mojej...
    Andrzej
    www.radom.city

  • 4. Data: 2015-01-24 18:37:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ajt" <a...@u...com.pl> wrote in message
> [...]

    Co do mocy to łatwo to zmierzysz popularnym watomierzem z Lidla czy Conrada.

> [...]
    > Piszą 110V-240V, a niżej na zdjęciu płytki widać, że sposób zasilania jest

    Z tego samego powodu, Andrzeju, otworzyliśmy jedną lampkę
    którą przyniósł mój kolega w pracy, bo też nas interesowało jak
    zrobili taki sprytny układ za tak niewielkie pieniądze...
    I dochodzę do wniosku, że ofertę interpretować nalezy tak, że
    w zależności od lokalizacji kupca z eBaya, a dokładniej adresu
    wysyłki, albo wysyłają wersję na europejskie albo amerykańskie
    napięcie, bo przecież inaczej te lampki świeciłyby bardzo mocno
    po zwiększeniu im napięcia 2X :-)

  • 5. Data: 2015-01-24 18:40:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak btw w Castoramie ostatnio widziałem te żarówki o których ktoś
    kiedyś tu pytał, mianowicie mające pionowe "sznurki" ledowe
    świecące jak żarniki w klasycznych żarówkach. Nazywa się to żarówka
    rustykalna i nawet fajnie świeci z mocą odpowiedającą 25W.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-25 10:51:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) :
> [...]
    > świecące jak żarniki w klasycznych żarówkach. Nazywa się to żarówka
    > rustykalna i nawet fajnie świeci z mocą odpowiedającą 25W.

    Lub też w angielskojęzycznych serwisach sprzedażowych Filament Led.
    Mam takową 8W. Jasność klasycznej pomiędzy 60 a 75W. Całkiem nieźle
    jak na chińszczyznę noname. Cena była mniej niezła. Ciekawe jak
    będzie z trwałością.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 7. Data: 2015-01-25 11:09:57
    Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i jego kon Fritz "@gmail.com>

    Marek pisze:
> [...]
    > jak żarniki w klasycznych żarówkach. Nazywa się to żarówka rustykalna i
    > nawet fajnie świeci z mocą odpowiedającą 25W.

    Moze tez taka kupie, w srodku jest proznia, powietrze czy ciecz do
    chlodzenia?

  • 8. Data: 2015-01-25 11:36:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Polecam bardzo tanie żarówki LED prosto z Chin...
    >Kolega z pracy kupił już 50 sztuk do domu, przyniósł
    >do pracy i się nimi chwalił - całkiem nieźle świecą.
    >http://www.ebay.com/itm/221570467732

    Podobna cena jest w marketach, nie widzę sensu, czekać i ryzykować, że
    uwalona.

  • 9. Data: 2015-01-25 12:54:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 11:09:57 +0100, dr Schultz i koń Fritz<dr Schultz
    i jego kon Fritz @gmail.com> wrote:
    > Moze tez taka kupie, w srodku jest proznia, powietrze czy ciecz do
    > chlodzenia?

    Powietrze albo jakiś inny gaz.
    http://www.castorama.pl/zarowka-led-ans-lighting-rus
    tical-a55-4-6-w-e27-barwa-ciepla.html