eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tarcze hamulcowe - jaki producent?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2016-10-30 20:44:52
    Temat: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W Alfie Mito po 81 kkm przyszło mi zmienić tarcze hamulcowe.
    Do wyboru mam:
    ABE 125 zł
    NK, Triscan oraz A.B.S. po 140 zł
    Zimmerman po 150 zł
    Brembo, ATE i Textar 170 zł
    są jeszcze Bosch i Ferodo, ale już cenowo nieprzystępne.
    Która z w/w marek jest godna uwagi do przeciętnej jazdy dom-praca?
    Jacek


  • 2. Data: 2016-10-30 21:00:26
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > W Alfie Mito po 81 kkm przyszło mi zmienić tarcze hamulcowe.
    > Do wyboru mam:
    > ABE 125 zł
    > NK, Triscan oraz A.B.S. po 140 zł
    > Zimmerman po 150 zł
    > Brembo, ATE i Textar 170 zł
    > są jeszcze Bosch i Ferodo, ale już cenowo nieprzystępne.
    > Która z w/w marek jest godna uwagi do przeciętnej jazdy dom-praca?

    a po ile TRW i Delphi?

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 3. Data: 2016-10-30 22:27:16
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.10.2016 o 21:00, PiteR pisze:

    > a po ile TRW i Delphi?
    TRW 184, a Delphi 280
    Jacek


  • 4. Data: 2016-10-30 23:48:54
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    >> a po ile TRW i Delphi?
    > TRW 184, a Delphi 280

    szok Delphi 280zł

    to chyba nie jest cena rynkowa tylko półkowa.

    Mam z tyłu te białe chińskie ATE i są fajne bo nie rdzewieją.
    Z przodu mam Delphi bo chciałem po taniości. Następne z przodu będą TRW
    Wypróbuje legendarną jakość ;) Wszystkie klocki mam TRW.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 5. Data: 2016-10-31 00:03:31
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:
    >
    >>> a po ile TRW i Delphi?
    >> TRW 184, a Delphi 280
    >
    > szok Delphi 280zł
    >
    > to chyba nie jest cena rynkowa tylko półkowa.
    >
    > Mam z tyłu te białe chińskie ATE i są fajne bo nie rdzewieją.
    > Z przodu mam Delphi bo chciałem po taniości. Następne z przodu
    > będą TRW Wypróbuje legendarną jakość ;) Wszystkie klocki mam TRW.
    >

    nie wiem jaką masz pojemnośc silnika to strzeliłem na pałę pierwszą z
    brzegu.

    http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa-p-239126.html
    http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa-p-30792.html
    http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa-p-30795.html
    http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa-p-30793.html


    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 6. Data: 2016-10-31 10:26:48
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Oct 2016 20:44:52 +0100, Jacek napisał(a):

    > W Alfie Mito po 81 kkm przyszło mi zmienić tarcze hamulcowe.
    > Do wyboru mam:
    > ABE 125 zł
    > NK, Triscan oraz A.B.S. po 140 zł
    > Zimmerman po 150 zł
    > Brembo, ATE i Textar 170 zł
    > są jeszcze Bosch i Ferodo, ale już cenowo nieprzystępne.
    > Która z w/w marek jest godna uwagi do przeciętnej jazdy dom-praca?

    Z Twojej listy używałem wszystkich tarcz poza tymi z dwóch pierwszych
    linijek (do 140zł).
    I wychodzi mi że jest to zupełnie obojętne, bo wszystkie działają i
    zużywają się bardzo podobnie, o ile nie identycznie.

    A to że nie używałem tych najtańszych wynika po prostu z blokady
    psychologicznej, bo są "za tanie", a całkiem możliwe że są równie dobre i
    jak tylko będę miał okazję to wypróbuję również takie.

    Żadne z tarcz których używałem, pod warunkiem prawidłowego dotarcia klocka
    i tarczy, nigdy mi nie zwichrowały, pomimo że rozgrzewam je do stanu w
    którym świecą na czerwono, a potem wpadam z takimi do kałuży.


  • 7. Data: 2016-10-31 22:15:41
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 10:26, Tomasz Pyra pisze:
    > Żadne z tarcz których używałem, pod warunkiem prawidłowego dotarcia klocka
    > i tarczy, nigdy mi nie zwichrowały, pomimo że rozgrzewam je do stanu w
    > którym świecą na czerwono, a potem wpadam z takimi do kałuży.
    >

    To teraz poproszę o jasny opis prawidłowego dotarcia klocków i tarczy. :)
    Z góry zapytam - czy to kwestia dość zdecydowanego hamowania ze 100, do
    około 20km/h, powtórzonego kilka(naście) razy z rzędu? Czy inna szkoła?
    Bo ile osób, tyle opinii.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 8. Data: 2016-11-01 00:43:22
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 22:15:41 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > W dniu 2016-10-31 o 10:26, Tomasz Pyra pisze:
    >> Żadne z tarcz których używałem, pod warunkiem prawidłowego dotarcia klocka
    >> i tarczy, nigdy mi nie zwichrowały, pomimo że rozgrzewam je do stanu w
    >> którym świecą na czerwono, a potem wpadam z takimi do kałuży.
    >>
    >
    > To teraz poproszę o jasny opis prawidłowego dotarcia klocków i tarczy. :)

    Wersja cywilna, to zgodnie z instrukcją którą znajdzie się w pudełku z
    klockami, to przez pierwsze 300km unikać mocnego hamowania.

    Wersja przyspieszona, to jadę z normalną prędkością i co jakieś 30s lekko
    (!) przyhamowuję przez około 1s i zakładam że po kilkudziesięciu takich
    powtórzeniach klocek jest już dotarty.
    Z czasem zwiększam częstotliwość i wydłużam te hamowania.
    Jak tarcza mocno używana, a klocek nowy (zwłaszcze nie sportowy), to dłużej
    i wolniej to docieram.

    O co chodzi? - o to że nowe elementy hamulców nie przylegają do siebie
    idealnie (zwłaszcza nowy klocek do starej tarczy, albo odwrotnie) i trą o
    sobie nie całą powierzchnią a tylko wniektórych miejscach.
    Mocne zahamowanie powoduje wygenerowanie bardzo dużej temperatury punktowo
    na klocku i w pewnych odległościach od środka tarczy na tarczy.
    Cywilny klocek się w tych miejscach przegrzewa i "szkli".

    A nierównomierne rozgrzanie tarczy powoduje "zaklęcie" w niej jakiś
    naprężeń, które potem lubią się objawiać tak, że tarcza niby jest prosta
    jak jest zimna, ale przy dłuższym hamowaniu (rozgrzaniu) zaczyna bić.
    Albo po prostu zaczyna bić.

    Trzeba bez doprowadzenia do miejsowego przegrzania klocka/tarczy
    doprowadzić do starcia klocka na tyle żeby przylegał równo.


    > Z góry zapytam - czy to kwestia dość zdecydowanego hamowania ze 100, do
    > około 20km/h, powtórzonego kilka(naście) razy z rzędu?

    W tym momencie masz już po tarczach :)
    Jakieś sportowe klocki (jeśli mnie pamięć nie myli np. DS 2.11) mają coś
    takiego jako _opcję_ w instrukcji - szybkie docieranie np. na okrążeniu
    formującym jak nie ma innej możliwości.
    Ale po pierwsze przy zamontowaniu również nowej tarczy (i tu pewnie raczej
    lepszej niż tańszej), a po drugie ten sportowy klocek jest pokryty warstwą
    która właśnie ma się szybko zetrzeć.


  • 9. Data: 2016-11-01 18:07:12
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - jaki producent?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.10.2016 o 10:26, Tomasz Pyra pisze:

    > Z Twojej listy używałem wszystkich tarcz poza tymi z dwóch pierwszych
    > linijek (do 140zł).
    > I wychodzi mi że jest to zupełnie obojętne, bo wszystkie działają i
    > zużywają się bardzo podobnie, o ile nie identycznie.
    Dzięki!
    W takim razie ze spokojnym sumieniem kupuję i zakładam.
    Jacek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: