  • 1. Data: 2009-06-01 12:36:13
    Temat: Transformator 230 -> 17V i 20V
    Od: "Rufous" <r...@n...pl>

    Witam,

    wysypal mi sie transformatorek w takiej smiesznej pompce i mam problem, zeby
    znalezc jakis zamiennik. Sam transformator jest firmy myrra (nr 23252).
    Pierwotne 230 V, dwa uzwojenia wtorne (17V i 20V). Mysle, ze jego moc to ok
    2 VA. Wyglada mniej wiecej tak:
    http://www.myrra.fr/images/products/44000/ph_ei30_15
    5.jpg

    Najgorsze, ze trafo produkowane na zamowienie dla jakiejs firmy i nie ma
    tego w katalogu (ogolnodostepne tylko trafo z dwoma takimi samymi
    wyjsciami). Polski dystrybutor jest w stanie to zalatwic, ale w hurtowych
    ilosciach...nie przydadza mi sie raczej wiecej takich :)

    Ktos moze widzial gdzies takie smieszne tranformatorki z dwoma roznymi
    wyjsciami? Szukam w tym Internecie i nie moge nic znalezc...

    Moze ktos cos podpowie?

    Z gory dziekuje!
    Pozdrawiam!!

    Rafal Pyzel

  • 2. Data: 2009-06-01 15:28:25
    Temat: Re: Transformator 230 -> 17V i 20V
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:h00hvu$hp7$1@inews.gazeta.pl,
    Rufous <r...@n...pl> typed:
> [...]

    > Ktos moze widzial gdzies takie smieszne tranformatorki z dwoma roznymi
    > wyjsciami? Szukam w tym Internecie i nie moge nic znalezc...
    Jesteś w stanie stwierdzić po co są dwa różne napięcia?
    Może wystarczy 2x 17V lub 2x 20V z rezystorem
    w szereg z jednym z uzwojeń?
    Przy tak małej mocy rezystor 0,25W pewnie wystarczy.
    --
    pzdr,j.r.

  • 3. Data: 2009-06-01 17:40:12
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Rufous pisze:
> [...]
    > Pierwotne 230 V, dwa uzwojenia wtorne (17V i 20V). Mysle, ze jego moc to ok

    Wymieniałem ostatnio transformator w domofonie, i dostałem gratis taki
    stareńki polski ts... i niepamietam reszty. kojarzy mi sie ze to był
    ts50/31 ale nie jestem na 100% pewien. transformator miał 6 "pinów" ma
    wujściu. 2xcostam i 2 razy costam innego. raz ze przy 230V te napięcia
    pojechały w góre, a dwa ze porozcinałem mostki na pinach tak aby uzyskać
    z 4napiec - 2 jak najwyższe napięcia. w ten sposób uzyskałem 16.4V(po
    lekkim obciażeniu) - to byłoby blisko Twoich 17V, a drugie to 19.8 -
    takze blisko20. tyle ze moc, ze 40W

    ToMasz