    From: Lew2 <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Trasa Kraków - Budapeszt. Pytania o winiety.
    Date: Thu, 18 Feb 2010 12:21:08 -0800 (PST)

    Mam przebyć trasę Kraków - Budapeszt i z powrotem. Będę jechał
    samochodem osobowym do 3,5 t. Wygląda, że najszybciej i najkrócej jest
    cały czas jechać drogą o numerze międzynarodowym E77 czyli przez
    przejście graniczne w Chyżnem. Numery krajowe na Słowacji zmieniają
    się, ale momentami idą tam numery dróg 59 i R1, co według poniższej
    mapy wymaga winiety.
    http://slowacja.hej.pl/sl-auto-mapa.jpg

    Potrzebuję na 6 dni (szóstego dnia powrót z Budapesztu), więc chyba
    podejdzie 7 dniowa.
    1) Czy lepiej kupić winietę na stacji benzynowej na Słowacji czy też
    na poniższej stronie za 22,20 zł?
    http://www.pzmtravel.com.pl/pzmsklep/slowacja,-,wini
    etka,7,dniowa,dla,pojazdow,do,3%2C5t,0,1,15.html
    2) Mam generalne pytania dotyczące winiet bo nie korzystałem z takiego
    czegoś jeszcze. Czy tę słowacką winietę muszę nakleić na szybę? Jeśli
    tak to czy potem da się to zdjąć? Widziałem samochody, na których było
    ze 20 winiet na szybie (cały prawy pas ze 3 rzędy winiet) w większości
    nieaktualnych z różnych krajów europejskich. Pewnie to jest nie do
    zdarcia, aż kamień nie rozbije mi szyby...

    Według tej mapy z kolei:
    http://www.pzmtravel.com.pl/projects/pzmtravel/file/
    2010/Wegry/mapka%20platnych%20drog%20na%20Wegrzech.j
    pg
    wygląda na to, że do Budapesztu wjadę drogą numer 2, która potem
    przekształca się w M2, a potem w obwodnicę Budapesztu M0. Kolor dróg
    pomarańczowy i żółty wg legendy na tej mapie nie wymaga winiety dla
    samochodów do 3,5 tony. Pytanie tylko czy mapa jest wiarygodna i
    aktualna.
    3) Czy ktoś może to potwierdzić, że do Budapesztu da się wjechać bez
    winiety?

    Dziękuję.