  • 1. Data: 2015-06-22 11:21:03
    Temat: Trasa Kraków - Wiedeń
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów jechał na tej trasie ostatnio ?
    Pytam, bo rozpatruje 2 warianty przejazdu
    - przez Zwardoń i Bratysławę (Slowacje) lub Katowice, Ostrawe, Brno
    (Czechy)

    Może jakieś sugestie, wskazówki lub negatywy ?

    Dziekuje i pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2015-06-22 19:51:28
    Temat: Re: Trasa Kraków - Wiedeń
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > (Czechy)
    >
    > Może jakieś sugestie, wskazówki lub negatywy ?

    Od czasu gdy dociągnęli do Czech A1 nie ma w ogóle sensu się zastanawiać, po
    co za tą samą cenę jechać część trasy po jednojezdniowych drogach, jeśli nie
    ma takiej potrzeby?

  • 3. Data: 2015-06-22 20:44:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Od czasu gdy dociągnęli do Czech A1 nie ma w ogóle sensu się
    >zastanawiać, po co za tą samą cenę jechać część trasy po
    >jednojezdniowych drogach, jeśli nie ma takiej potrzeby?

    Czekaj czekaj - z Brna do Wiednia juz jest autostrada ?
    Chyba ze przez Bratyslawe proponujesz.

    Ale nawet przez Mikulov, to tych jednojezdniowych mniej niz przez
    Zwardon.

    J.

  • 4. Data: 2015-06-22 21:50:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...
    a.pl...

    > Czekaj czekaj - z Brna do Wiednia juz jest autostrada ?

    Nie, ale Austriacy mocno ją podciągnęli do czeskiej granicy, a jak ostatnio
    byłem, to przed Brnem też już dwupasmówkę robili.

    > Chyba ze przez Bratyslawe proponujesz.

    No to już by było bez sensu, kupować 2 winietki dla 50 km.

    > Ale nawet przez Mikulov, to tych jednojezdniowych mniej niz przez Zwardon.

    Dokładnie.
    Przynajmniej do czasu, gdy polska ekspresówka nie będzie skończona do samego
    Zwardonia.

  • 5. Data: 2015-06-22 22:49:42
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-06-22 o 21:50, Cavallino pisze:

    > Nie, ale Austriacy mocno ją podciągnęli do czeskiej granicy, a jak
    > ostatnio byłem, to przed Brnem też już dwupasmówkę robili.

    > No to już by było bez sensu, kupować 2 winietki dla 50 km.

    Tak w ogóle to docelowo pomykam do Italii, i pierwotnie miałem ominąć Wiedeń
    dołem, ale kobieta chce się zatrzymać na 1 dzien w Wiedniu na "pobieżne
    oględziny".

    Właściwie mam wybór - jechać albo przez Slowacje albo przez Czechy
    a jesli chodzi o oplaty, to jadąc przez Czechy, za odcinek
    Kraków-Katowice trzeba dodatkowo zapłacić chyba na 2 bramkach ?.

    Pomijając "myto" na tym odcinku, chodzilo mi o ogólną jakość drogi i
    ewentualne utrudnienia - bo w kilometrach jest podobnie (460 & 445 przez
    Slowacje wg. targeo)

    Jadąc przez Słowacje to chyba odcinek ze Zwardonia do Zyliny jest
    kiepski, ale pozniej juz do Bratysławy i dalej do Wiednia - wyglada że
    droga jest niezła.

    Dzieki za odpowiedzi

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-06-23 07:02:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > a jesli chodzi o oplaty, to jadąc przez Czechy, za odcinek Kraków-Katowice
    > trzeba dodatkowo zapłacić chyba na 2 bramkach ?.

    Ominąłbym przez Olkusz.

> [...]
    > Slowacje wg. targeo)
    >
    > Jadąc przez Słowacje to chyba odcinek ze Zwardonia do Zyliny

    Nie od Zwardonia, tylko od końca ekspresówki, czyli gdzieś od Żywca.

    >jest kiepski, ale pozniej juz do Bratysławy i dalej do Wiednia - wyglada
    >że droga jest niezła.

    Tak.

  • 7. Data: 2015-06-23 14:06:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Ominąłbym przez Olkusz.

    Warto ?
    Ja rozumiem ze "w imie, ***, zasad", ale raz na rok to chyba mozna
    zaplacic.
    No chyba ze ja ze kolejka do bramek dluzsza niz czas przejazdu trasa
    olkuska, albo autostrada w remoncie.

    A jak juz omijac, to nie lepiej gdzies dk 44 ?
    Droga ch*, ale 94 tez "uspokojona" ...

    Ale kawalki S69 za Zywcem juz sa.

    J.

  • 8. Data: 2015-06-23 14:44:25
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-06-23 o 14:06, J.F. pisze:

    > Ale kawalki S69 za Zywcem juz sa.

    OKI - dzięki za info, w takim razie pognam przez Czechy
    i jakoś przeboleje ten zbójecki odcinek ~60km A4 :/
    chyba szkoda sobie nastrój psuć przebijając się przez Olkusz,
    zwłaszcza że kawałek drogi trzeba będzie jeszcze pokonać
    - z obowiązkowymi przerwami na zakup winietek

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-06-23 16:11:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >OKI - dzięki za info, w takim razie pognam przez Czechy
    >i jakoś przeboleje ten zbójecki odcinek ~60km A4 :/
    >chyba szkoda sobie nastrój psuć przebijając się przez Olkusz,

    Jak pisalem - radio zapusc, moze targeo, moze yanosika - choc on
    informacje o korkach ma IMO slabo - bo czas czekania na bramkach moze
    przewyzszac czas przejazdu przez Olkusz :-)

    O - wlaczyc nagrywanie, zadzwonic na bramki, spytac o kolejke.
    A potem do sadu konsumenckiego, bo usluga nie miala deklarowanej
    wlasciwosci :-)

    J.

  • 10. Data: 2015-06-23 17:31:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...

    Tak.
    Od Olkusza masz dwupasmówkę, a do Olkusza jakoś się idzie przemęczyć te ze
    20 km.
    A jak trafisz na korek na bramkach (dwukrotnie) na autostradzie to podwójnie
    warto przez Olkusz.

> [...]
    > zaplacic.
    > No chyba ze ja ze kolejka do bramek dluzsza niz czas przejazdu trasa

    Na pewno większa niż ew. różnica w czasie przejazdu, więc IMO warto.
    Ale ja jestem poznaniak i na prywatne autostrady w Polsce omijam.

    > Ale kawalki S69 za Zywcem juz sa.

    Być może.
    Jak jechałem w tym miesiącu to skończyła się przy zjeździe na Szczyrk, ale i
    tak przejazd był genialny w porównaniu do tego co było wcześniej.