  • 1. Data: 2013-03-12 12:26:55
    Temat: Trzeba się postarać...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    http://www.podlaska.policja.gov.pl/index.php?idart=1
    1147

    Pogoda nie najlepsza, przejście widoczne z daleka, piesi
    podobnie, radiowóz zwalnia spokojnie i zatrzymuje się przed
    pasami, piesi przechodzą i strzał na drugim pasie.
    To trzeba się postarać, by oprócz znaków i pieszych
    zignorować jeszcze stojący przed pasami radiowóz.
    Oczywiście, zaraz ktoś się znajdzie, kto będzie twierdził
    że ta potrącona kobieta mogła patrzeć dokładniej, ale
    to żaden argument w kontekście zachowania kierowcy.

  • 2. Data: 2013-03-12 12:31:05
    Temat: Re: Trzeba się postarać...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 12 Mar 2013 12:26:55 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

    > Oczywiście, zaraz ktoś się znajdzie, kto będzie twierdził że ta
    > potrącona kobieta mogła patrzeć dokładniej, ale to żaden argument w
    > kontekście zachowania kierowcy.

    tu przecież nie ma żadnych wątpliwości, że winny jest kierowca. Już chyba
    bardziej oczywistej sytuacji nie mozna sobie wyobrazić

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-03-12 12:49:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 11:31:05 +0000 (UTC), masti

    > tu przecież nie ma żadnych wątpliwości, że winny jest kierowca.
    > Już chyba bardziej oczywistej sytuacji nie mozna sobie wyobrazić

    Nie ma. Ale fakt jest faktem, że kobieta o swoje bezpieczeństwo nie
    zadbała. Nawet nie spojrzała czy jakiś ignorant nie będzie jej próbował
    dmuchnąć.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2013-03-12 12:51:18
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > tu przecież nie ma żadnych wątpliwości, że winny jest kierowca. Już chyba
    > bardziej oczywistej sytuacji nie mozna sobie wyobrazić

    a co z autem, które przejechało wcześniej? Przecież kierowca widział
    zwalniający przed przejściem radiowóz.
    Czy to nie jest wyprzedzanie na przejściu?

    BTW wcześniejszy kierowca jechał za policją a niektórzy grupowicze twierdzą,
    że nawet jakby jechał łeb w łeb to powinien tak samo zareagować jak auto
    obok.

  • 5. Data: 2013-03-12 12:53:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 12:51:18 +0100, frank drebin

    > BTW wcześniejszy kierowca jechał za policją a niektórzy
    > grupowicze twierdzą, że nawet jakby jechał łeb w łeb to
    > powinien tak samo zareagować jak auto obok.

    Doprawdy nie wiem, gdzie masz jakiś problem. Tzn. w sumie wiem. Patrzysz z
    perspektywy ignoranta, osoby która zwyczajnie nie rozumie tego przepisu.

    Sytuacja jest klarowna. Nie zdążysz wyprzedzić _wyraźnie_ przed przejściem,
    zwolnij żeby widzieć co robi auto przed tobą i przygotuj się do ew.
    hamowania, jeśli zrobi to auto (już) przed tobą. To wszystko.

    To jest tak banalnie proste, że aż żal to klarować.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-03-12 13:03:42
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-12 12:31, masti pisze:
    (...)
    > tu przecież nie ma żadnych wątpliwości, że winny jest kierowca. Już chyba
    > bardziej oczywistej sytuacji nie mozna sobie wyobrazić

    Lektura pms mówi, ze są tacy, którym się wątpliwości jak zwykle
    cudownie objawią :>

  • 7. Data: 2013-03-12 13:53:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Artur Maśląg* napisał(-a):

    > To trzeba się postarać, by oprócz znaków i pieszych
    > zignorować jeszcze stojący przed pasami radiowóz.

    Nie zignorował, tylko nie wyhamował (śliska jezdnia + za duża prędkość +
    cokolwiek)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2013-03-12 14:01:02
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-03-12 12:26, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > że ta potrącona kobieta mogła patrzeć dokładniej, ale
    > to żaden argument w kontekście zachowania kierowcy.

    Staram się nie wpuszczać pieszych na przejście a gdy już wpuszczam i
    jestem na prawym pasie patrze w lusterka i kiedy widzę że coś nadciąga z
    duża prędkością wciskam klakson. Na filmie widać klasykę, chłopina z
    Meganki zapatrzył się na Lagunę i chciał polecieć za nią. Widać że
    jezdnia jest śliska zapewne bał się nacisnąć hebel żeby go nie obróciło.
    Niestety stało się, wina kierowcy z Megane.

    We Wrocławiu na ul.Powstańców Śląskich jest tak zwane "Rondo" (tylko z
    nazwy) z 3 pasami i często na nim są dzwony, kierowcy ledwo radzą sobie
    z przejechaniem bezkolizyjnie z innymi samochodami a co dopiero z
    pieszymi.Piesi aby pokonać jezdnie mają 3 pasy w jednym kierunku. Często
    zdarza się na tym rondzie jak na filmie że jeden się zatrzyma a reszta
    zapierdala dlatego staram się tam nie ustępować pierwszeństwa pieszym!

    Gorszym trikiem od pieszych na pasach jest trawmaj zatrzymujący się
    przed światłami, gdzie na sygnalizatorze pali się zielone, tabliczką
    przystanek jest słabo widoczna, otwierają się dzwi tramwaju a przed koła
    pojazdu wyskakują piesi lub co gorsza dzwi tramwaju zamknięte a z
    chodnika na jezdnie wchodzą piesi;/. Już dwukrotnie mi się zdarzyło nie
    zareagować adekwatnie do sytuacji;/ Patrzyłem na światło na
    sygnalizatorze i myślałem żeby zdążyć a tu ludzie zaczynają wyłazić.
    Chwila zagapienia 1 s;/

  • 9. Data: 2013-03-12 14:01:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-12 13:53, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ws.atman.pl

    > Nie zignorował, tylko nie wyhamował (śliska jezdnia + za duża prędkość +
    > cokolwiek)

    Wiedziałem :>

  • 10. Data: 2013-03-12 14:02:45
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]
    > hamowania, jeśli zrobi to auto (już) przed tobą. To wszystko.
    >
    > To jest tak banalnie proste, że aż żal to klarować.

    To się nawet da zastosować jak się jedzie "łeb w łeb". Tylko trzeba się "orientować"
    co zamierza kierowca obok.