  • 1. Data: 2018-08-06 19:36:04
    Temat: Tunelu nie bedzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/firmom-przestaje-się-opłacać-budować-polski
    e-drogi/ar-BBLyapW

    "Włoska spółka Astaldi zrezygnowała z podpisania umowy na budowę
    tunelu pod Świną w Świnoujściu.

    Za zrealizowanie inwestycji Włosi mieli otrzymać 727 mln zł. W końcu
    ub. tygodnia poinformowali, że rezygnują, bo od przedstawienia oferty
    do wyznaczonego przez miasto dnia podpisania kontraktu upłynęły prawie
    2 lata. W tym czasie wzrosły koszty, które nie są waloryzowane. "

    Hm, ale czemu dwa lata trwalo podpisanie ?

    "Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz zapowiedział w czwartek, że
    Astaldi straci 10 mln zł, które wpłaciło jako wadium w przetargu.
    Miasto w najbliższych dniach zaprosi do podpisania umowy konsorcjum
    dwóch spółek Porr oraz firm Gulermak i Energopol Szczecin. W przetargu
    złożyły drugą najkorzystniejszą ofertę wartą 793,2 mln zł. Nie można
    jednak wykluczyć, że i te firmy zrezygnują z coraz bardziej
    ryzykownego przedsięwzięcia."

    Hm, postepowanie wydawaloby sie ze prawidlowe ... ale cos mi sie tu
    wydaje nie tak :-)
    Najpierw kontrahent zwleka z podpisaniem umowy, a potem wybiera
    drozsza oferte ?
    Niby w tym momencie to ona jest juz byc moze odpowiednia ... ale
    tanszego oferenta jakby troche wyrolowano...

    A swoja droga - jaki jest okres waznosci oferty w takich przetargach ?

    J.

  • 2. Data: 2018-08-06 20:52:00
    Temat: Re: Tunelu nie bedzie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-08-2018 o 19:36, J.F. pisze:
> [...]
    > lata. W tym czasie wzrosły koszty, które nie są waloryzowane. "
    >
    > Hm, ale czemu dwa lata trwalo podpisanie ?

    Odwołania, protesty konkurencji....
    A potem Astaldi nie zebrało gwarancji bankowej - i to cała tajemnica tej
    sprawy.
    Bank ocenił że sobie nie poradzą.

  • 3. Data: 2018-08-06 21:00:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Aug 2018 19:36:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, ale czemu dwa lata trwalo podpisanie ?

    Czekali na łapówkę?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-08-06 22:43:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Chyba liczyć nie umieją, bo otwarcie ofert nie było 2 lata temu, tylko
    we wrześniu. Co i tak jest dawno, ale taki urok procedur odwoławczych.

    Związanie ofertą obowiązuje 90+60 dni, ale oczywiście wykonawca, jeśli
    chce, może podtrzymywać ważność oferty w nieskończoność.

    MJ

  • 5. Data: 2018-08-06 22:57:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-08-06 o 22:43, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > Związanie ofertą obowiązuje 90+60 dni, ale oczywiście wykonawca, jeśli
    > chce, może podtrzymywać ważność oferty w nieskończoność.

    A, i oczywiście jeśli wykonawca się po upływie związania ofertą w
    dowolnej chwili rozmyśli, to o przepadku wadium nie może być mowy.

    MJ

  • 6. Data: 2018-08-06 23:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Aug 2018 22:43:42 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
    > Chyba liczyć nie umieją, bo otwarcie ofert nie było 2 lata temu, tylko
    > we wrześniu. Co i tak jest dawno, ale taki urok procedur odwoławczych.
    >
    > Związanie ofertą obowiązuje 90+60 dni, ale oczywiście wykonawca, jeśli

    Ale od zlozenia, czy od otwarcia ?
    Bo jesli tak sie przedluzalo otwarcie ...

    > chce, może podtrzymywać ważność oferty w nieskończoność.

    Ale nie chce. A oni go strasza jakims wadium, a przeciez od wrzesnia
    to i te 90+60 dni minelo ...

    J.

  • 7. Data: 2018-08-07 16:53:47
    Od: p...@g...com

    Podobno chłodzono już szampana :-)

    Określono dokładną datę podpisania umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pod
    Świną. Na uroczystość zostali zaproszeni wszyscy, którzy mieli swój udział w
    powstaniu najbardziej wyczekiwanej inwestycji. Wśród nich premier Mateusz Morawiecki,
    minister Joachim Brudziński i prezes PiS Jarosław Kaczyński.

    Umowa zostanie podpisana w czwartek 5 lipca o godzinie 10.00 w hotelu Radisson Blu
    Resort. Sygnatariuszem będzie konsorcjum ASTALDI. Realizacja inwestycji będzie trwała
    4 lata od daty podpisania umowy.

    A teraz por może zażądać extra kasy i ja dostanie bo sukces musi być ... zaś
    makaroniarzom w podzięce kontrole z wszystkich możliwych urzędów żeby poczuli gniew
    prezesa ;-)

  • 8. Data: 2018-08-07 17:45:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Radisson Blu Resort. Sygnatariuszem będzie konsorcjum ASTALDI.
    >Realizacja inwestycji będzie trwała 4 lata od daty podpisania umowy.

    I co - zapomniano Wlochow powiadomic, czy sie strasznie ucieszyli, a
    potem sprawdzili oferte ?

    https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
    tunel-w-swinoujsciu-kio-utrzymala-wybor-astaldi--628
    13.html

    otwarcie ofert wrzesien 2017, ale zlozenie kiedy bylo ?
    Bo chyba nie w kwietniu 2016 ?

    W czerwcu 2017 tez nie
    https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
    gddkia-czeka-na-oferty-dla-tunelu-w-swinoujsciu-5896
    1.html
    http://www.gs24.pl/wiadomosci/swinoujscie/a/tunel-po
    d-swina-przetarg-wciaz-trwa,11772759/

    >A teraz por może zażądać extra kasy i ja dostanie bo sukces musi być

    A nie wiem, bo jesli oferta sie przeterminowala ... to potem Astaldi
    moze protestowac :-)

    No chyba, ze teraz w jakims trybie negocjacji pogadac z oboma i wybrac
    tansza ... ale nie wiem, czy tak wolno.
    No coz, PIS zawsze moze specustawe w jedna noc uchwalic ... ale
    dofinansowania unijnego tam nie ma ?

    > zaś makaroniarzom w podzięce kontrole z wszystkich możliwych urzędów
    > żeby poczuli gniew prezesa ;-)

    Troche za pozno. Przeciez wiadomo, ze wyroki polskich sadow sa
    niewazne, bo u nas praworzadnosci nie ma :-(
    No ale prezes ma nadwyzke w budzecie, to go stac na zagranicznych
    prawnikow :-)

    Ale niech dzialaja - przynajmniej przeciekal nie bedzie, bo z wloskich
    rzeczy to tylko pizza i wino sa dobre :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-08-07 18:06:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 17:45, J.F. pisze:
    > Ale niech dzialaja - przynajmniej przeciekal nie bedzie, bo z wloskich
    > rzeczy to tylko pizza i wino sa dobre
    A gazoport cieknie? :-)

    Robert

  • 10. Data: 2018-08-08 02:29:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale sie nie zalozysz i nie postawisz pieniedzy przeciwko lisciom z parku ze bedzie?