  • 1. Data: 2011-01-28 23:30:52
    Temat: UML - StarUML - błąd przy generowaniu dokumentow
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Witam

    Mam projekt w starUML, chciałem zrobić dokumentacje projektu. Jest tam
    generator dokumentow word'a. Jednak gdy chcę wygenerowac raport dostaje

    Error occurs for generating document
    Reason: Format '%T' invalid or incompatible with argument

    Może ktoś z kolegów już miał ten problem i zdołał go rozwiązać. Ja juz
    kombinowałem na różne sposoby.

    A tak przy okazji może macie jakieś wskazówki jak udekumentować projekt
    aplikacji (w tym wypadku aplikacji web opartej na mysql i php)
    A może są jakieś programy o których nie wiem i męczę sie z tą próbą
    udokumentowania projektu z starUML

    Korzystam też z ArgoUML ale jakoś tam nie widziałem możliwości
    dokumentowania całego projektu

    W sumie to chodzi o coś takiego jak jest w Visual Paradigm for UML Standard
    ale moim zdaniem to jest on cholernie toporny i jakoś tak szkoda mi na niego
    wydać ponad 1000 zeta tylko dla wygodnej dokumentacji projektu (no eksport
    do kodu dla php też ma w sumie niezły - no ale toporny)

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2011-01-29 17:00:59
    Temat: Re: UML - StarUML - błąd przy generowaniu dokumentow
    Od: tsharny <t...@w...pl>

    Witam,
    nie znam starUML, ale dużo pracowałem i pracuję w Enterprise Architect.
    Jeżeli chodzi o EA, to posiada bardzo rozbudowane i bardzo dobrze
    kastomizowane tworzenie dokumentacji projektu, wraz z szacowaniem
    czasochłonności projektu jak i kosztów (mnie to przypomina szacowanie
    metodą punktów funkcyjnych).
    Również bardzo dobrze działa jeżeli chodzi o inżynierię zwrotną. Wspiera
    wiele języków (min. java, c++, c#, php).

    Jeżeli rozważałeś zakup Paradigm'a za 1k pln to polecam popróbować i
    zastanowić się nad EA.

    pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2011-01-29 17:24:26
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Użytkownik "tsharny" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiele języków (min. java, c++, c#, php).
    >
    > Jeżeli rozważałeś zakup Paradigm'a za 1k pln to polecam popróbować i

    Pobieżnie przeglądnąłem EA ale problem polega na tym że mam już większość
    modelu zrobionego w starUML (nawiasem mówiąc jest on dla mnie bardzo
    wygodny)
    Kombinuje, szukam ale ni cholery nie mogę wygenerować dokumentu dla use
    case. Ciągle ten błąd wyskakuje.
    A, próbowałem też w EA zassać xmi i tak wygenerować raport ale nic się nie
    dzieje a tak ładnie mam opisany każdy scenariusz do diagramu i opisany każdy
    przypadek użycia. Szkoda mi to tracić albo robić na nowo EA.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 4. Data: 2011-01-30 20:36:08
    Od: Jacek Sałacki <j...@p...onet.pl>

    On 29 Sty, 18:24, "Slawek" <grypy[at]wp.pl> wrote:
> [...]
    > dzieje a tak ładnie mam opisany każdy scenariusz do diagramu i opisany każdy
    > przypadek użycia. Szkoda mi to tracić albo robić na nowo  EA.

    StarUML jest niestety od dawna martwy. Oznacza to że nie masz pomocy
    ze strony producenta lub społeczności i do tego korzystasz z
    archiwalnej wersji UMLa. Chociaż kiedyś osobiście mi odpowiadał, to
    nie używałbym go w pracy zarobkowej. O wynalazkach typu ArgoUML czy
    oparty na nim Visual Paradigm bym nawet nie wspominał.
    EA jest obecnie praktycznie standardowym narzędziem analizy,
    projektowania i dokumentowania oprogramowania w wielu firmach. Co ma
    swoje wady i zalety, słuszność tego rozwiązania może być dysusyjna w
    wielu przypadkach, ale tak już jest. Za EA niewątpliwie przemawia cena
    i ilość możliwości jakie daje, czasem wręcz za dużo ;).
    Proponowałbym ci na serio rozważenie przerzucenia się na EA, nawet
    jeżeli będzie to wymagało dodatkowej roboty.
    A na początek, przy eksporcie/imporcie XMI spróbowałbym na twoim
    miejscu posprawdzać wersje XMI, UML itd. Być może EA próbuje
    zaimportować plik w innej wersji niż jest faktycznie zapisany.

    Jacek

  • 5. Data: 2011-01-30 22:18:37
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Masz rację. Sam już wczoraj doszedłem do tego, że chyba trzeba będzie się
    przerzucić na EA. Cena faktycznie nie jest powalająca. Niestety ten projekt
    który aktualnie męczę muszę już skończyć w starUML z tej prozaicznej
    przyczyny, że nie mam czasu już na poznawanie nowego narzędzia i
    przerzucanie całego dokumentu. Jakoś ręcznie dokumentuje projekt po prostu
    przerzucając diagramy i pisząc w wordzie opisy, scenariusze itp. Programuje
    głównie na rzecz internetu więc jak dotąd nie były to kolosalne proejekty i
    starUML się sprawdzał jak również argo ale aktualny projekt, mimo, że
    również będzie to serwis/aplikacja netowa (w PHP/MySQL) jest dość duży i
    złożony i wymaga porządnego dokumentowania juz na etapie samego projektu i
    tu niestety starUML zaczyna dostawać zadyszki. Co do exportu i importu do
    XMI próbowałem już wszystkie rodzaje jakie daje StarUML i kiszka niestety.
    Szkoda, że ten projekt został zarzucony.
    A tak przy okazji ktorą wersję polecałbyś aby swobodnie pracować mając na
    uwagę, że programuję w PHP i są to mniej lub bardziej złożone aplikacje
    netowe? Czy wersja desktop wystarczy? Czy może już trzeba sięgać wyżej?

    pozdrawiam
    Sławek

  • 6. Data: 2011-01-31 08:54:26
    Od: "Wiktor Zychla" <w...@n...com>

    > netowe? Czy wersja desktop wystarczy? Czy może już trzeba sięgać wyżej?

    to zależy co chcesz robić, ale do modelowania i dokumentowania powinna
    wystarczyć. przejrzyj na wszelki wypadek porównanie features tu:
    http://www.sparxsystems.com.au/products/ea/index.htm
    l#editions

    jeśli dla większej liczby osób to co najmniej wersja Corporate z uwagi na
    dobry model licencji typu float.

    pozdrawiam
    Wiktor Zychla

  • 7. Data: 2011-01-31 09:04:46
    Od: tsharny <t...@w...pl>

    Jeżeli chcesz wykorzystywać tylko i wyłącznie do dokumentowania
    projektu, przy czym plik projektu będzie wykorzystywany tylko przez
    ciebie to wersja EA Desktop w zupełności ci wystarczy. Jeżeli myślisz o
    wykorzystaniu inżynierii zwrotnej to już musisz sięgnąć wyżej np.
    Professional. Natomiast jeżeli chcesz trzymać swoje repozytorium w
    jakiejś bazie danych i wiesz, że z repozytorium będzie korzystać więcej
    ludzi to wtedy Corporate.
    Ja ze swej strony polecam Corporate. Repozytorium w DBMSie ma
    praktycznie same zalety (jeśli pracuje się w kilka osób). Każdej osobie
    możesz przydzielić odpowiednie uprawnienia (read only/write/none) do
    poszczególnych modułów.
    Wszystko zależy co potrzebujesz i ile chcesz na to wydać.

    pozdrawiam
    Michał