  • 1. Data: 2014-11-05 11:56:08
    Temat: USB 3.0 na Express Card
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Starszy laptop nie ma USB 3.0, ale ma Express Card.
    Karty Express Card USB 3.0 zaczynają się od 24 zł.
    Jezu, jak pięknie - więc gdzie jest haczyk?

    Czy taka karta Express Card USB 3.0 za 24 zł da prawdziwe USB 3.0, czy
    tylko niebieski kolor gniazd?

  • 2. Data: 2014-11-05 12:19:15
    Temat: Re: USB 3.0 na Express Card
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-05 11:56, Poldek pisze:

> [...]
    > Jezu, jak pięknie - więc gdzie jest haczyk?
    >
    > Czy taka karta Express Card USB 3.0 za 24 zł da prawdziwe USB 3.0, czy

    Zobacz na jakim układzie są te za 24 zł

    Ja na szybko znalazłem: UNITEK Y-9332 EXPRESSCARD 1X USB3.0 ale cena to
    już 60-70 zł

    Chipset NEC UPD720200 Zgodny z Express Card Standard Release 1.0 Zgodny
    z USB 3.0 Super-Speed (5Gbps), USB 2.0 Hi-Speed (480Mbps), USB 1.1
    Low-Speed (1.5Mbps) Zgodny z xHCI Specification Revision 0.95 Typ:
    ExpressCard/34 Zasilanie: 900mA

    Ale jak to się w praktyce sprawdza tego nie wiem :( poszukaj gdzieś
    opisów w necie co do układów jakie są tam stosowane.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-11-05 16:03:53
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 05 Nov 2014 11:56:08 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Jezu, jak pięknie - więc gdzie jest haczyk?
    >
    > Czy taka karta Express Card USB 3.0 za 24 zł da prawdziwe USB 3.0, czy

    Mam od dwóch lat taką kartę na Renesas-ie (wtedy kosztował bliżej 100 niż
    20 zet). Zdarza się jej po wyjściu z uśpienia zniknąć z systemu (to
    najwyraźniej uroda Renesas-a -w stacjonarnym miewam podobne objawy), ale
    ogólnie sprawdza się. Zewnętrzny MyPassport od WD przekracza 100 MB/s.

  • 4. Data: 2014-11-07 09:17:39
    Od: " 666" <...@...6>

    Swoją drogą, jeśli karta miałaby służyć do podłączenia zewnętrznego dysku,
    to już lepiej byłoby kartę z eSata

    -----

  • 5. Data: 2014-11-10 21:00:27
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    666 wrote:
    > Swoją drogą, jeśli karta miałaby służyć do podłączenia zewnętrznego
    > dysku, to już lepiej byłoby kartę z eSata

    Pod warunkiem, że ten zewnętrzny dysk posiada eSata.

    Podsumowując: eSata mam od dawna i używam w codziennej pracy, tudzież
    zabawie.

    Nie mam USB 3.0 i rozglądam się za dobrą kartą Express Card <-> USB 3.0.