  • 1. Data: 2010-05-10 06:51:59
    Temat: Ukryta partycja
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Mam laptopa, Samsung R530. Program instalacyjny znajduje się na ukrytej
    partycji. Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    dysk?
    Janusz

  • 2. Data: 2010-05-10 08:24:23
    Temat: Re: Ukryta partycja
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 10.05.2010 08:51, Janusz wrote:
    > Mam laptopa, Samsung R530. Program instalacyjny znajduje się na ukrytej
    > partycji. Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    > dysk?

    Uruchomic komputer z jakiegos Linuksa (live cd).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2010-05-10 09:32:17
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-10 08:51, Janusz pisze:
    > Mam laptopa, Samsung R530. Program instalacyjny znajduje się na ukrytej
    > partycji. Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    > dysk?
    > Janusz

    U znajomej wystarczyło przydzielić literkę partycji (Win7)
    Po przydzieleniu literki (np d) partycja pojawiła się w systemie.

  • 4. Data: 2010-05-10 10:59:40
    Temat: Re: Ukryta partycja - z innej beczki
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Mam laptopa, Samsung R530. Program instalacyjny znajduje się na ukrytej
    > partycji. Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    > dysk?

    mam pytanie z troche innej beczki:

    chcialem zrobic ghosta windowsa 7 (tez lapotop samsunga),
    ale okazalo sie, ze poza partycja recovery i "windowsowa"
    jest tez mala partycja (ok 80 MB) - wyglada jakby to byla
    rozruchowa partycja win 7.

    czy da sie zainstalowac windowsa 7 tylko na jednej partycji
    a jesli nie to jak zrobic ghosta takiego 2-partycjowego systemu? :)
    (wole nie uzywac narzedzi od samsunga)

    przy okazji ghostowania wyszlo,
    ze jesli geometria dyskow ma rozna liczbe glowic (heads: 256 -> 16)
    to systemu nie zghostujemy :(

  • 5. Data: 2010-05-10 18:02:02
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-10 08:51, Janusz pisze:
    > Mam laptopa, Samsung R530. Program instalacyjny znajduje się na ukrytej
    > partycji. Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    > dysk?

    Kupiło się laptopa za złotówkę w Erze? :)

  • 6. Data: 2010-05-10 20:36:30
    Od: Janusz <j...@p...fm>

    > Kupiło się laptopa za złotówkę w Erze? :)
    nie wolno?

  • 7. Data: 2010-05-10 23:33:32
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-10 22:36, Janusz pisze:

    > nie wolno?

    A czy ja napisałem, że nie wolno?!? Zapytałem się. Jakiś ty drażliwy;)

  • 8. Data: 2010-05-11 09:42:36
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > nie wolno?
    A jakie to ma znaczenie? Chcesz na siłę być dowcipny?

    Janusz

  • 9. Data: 2010-05-12 07:01:07
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 10 maj (poniedziałek) gdy o godz. 8:51 *Janusz* napisał(a):

    > Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    > dysk?

    W jakim celu ma to słuzyć? Ta partycja będzie Ci działac tylko na tym
    laptopie, po prostu zrób płyty z kopią zapasową, to będzie to samo.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 10. Data: 2010-05-12 20:56:20
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Mam laptopa, Samsung R530. Program instalacyjny znajduje się na ukrytej
    > partycji. Co zrobić, aby była widoczna i możliwa do skopiowania na inny
    > dysk?
    > Janusz
    Skopiowanie danych z partycji może się w praktyce okazać czynnością mało
    przydatną w przyszłości. Najrozsądniejsze będzie:
    1. wykonanie zestawu płyt awaryjnych, przy użyciu aplikacji zakupionych
    razem z laptopem,
    2. ewentualne wykonanie kopii ghostowej tej partycji. I tu kryje się pewne
    niebezpieczeństwo w zakresie jej przydatności. Ghost nie każdy rodzaj
    partycji potrafi odtworzyć. Czasami przed wykonaniem takiej kopii należy
    zmienić ID partycji. Ale pamiętaj, tego typu działania na partycjach muszą
    być przemyślane. Łatwo sobie zrobić nieodwracalną szkodę, a wtedy pozostaje
    serwis, niestety w takim przypadku nie jest to naprawa gwarancyjna.

    Jurek W