  • 1. Data: 2013-12-06 09:07:08
    Temat: Upgrade i nagłe zdziwienie:
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam,
    Chodzi mi po głowie upgrade stacjonarki. Robię rozpoznanie, czytam o SSD
    i już coś tam niby wiem ale w obecnym kompie mam dwa dyski na IDE, które
    działają a łącznie to prawie TB danych jest (sam nie wiem po co to
    trzymam i skąd się to wzięło ale może sentymentalny jestem). No i nagle
    "zonk" na nowych płytach nie widzę portów IDE:( Przegapiłem ich śmierć
    technologiczną? Co robić droga redakcjo? Kupowanie dodatkowego dysku na
    SATA by przerzucić dane na niego i zostawienie tych starszych w
    szufladzie jako backup jest takim sobie pomysłem. Wolałbym ich nada
    używać. Jakieś przejściówki podobno są (SATA->IDE) ale z ich działaniem
    jest loteria...
    Przerabiał ktoś ostatnio podobny problem?
    --
    Qlfon, Lublin

  • 2. Data: 2013-12-06 09:44:29
    Temat: Re: Upgrade i nagłe zdziwienie:
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-06 09:07, Qlfon pisze:
    > Przerabiał ktoś ostatnio podobny problem?

    Myślę że wydatek 200 zł jest mądrym rozwiązaniem jeśli chcesz dalej tych
    danych używać. Jak ma się coś popsuć to zasilacz i dysk. :-)
    Ze starej płyty z dyskami IDE zrób magazyn na backup bo coś czuję że nie
    masz (to na prawdę się opłaca) :-)

  • 3. Data: 2013-12-06 09:54:45
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-12-06 09:44, z pisze:

> [...]
    > danych używać. Jak ma się coś popsuć to zasilacz i dysk. :-)
    > Ze starej płyty z dyskami IDE zrób magazyn na backup bo coś czuję że nie

    Czyli te 200 zł to na dysk? Zasilacz mam porządny z zapasem mocy i
    stabilny. Piąty rok leci jak nie śledzę nowości - to jak zaczynać uczyć
    się od nowa:)

    --
    Qlfon, Lublin

  • 4. Data: 2013-12-06 10:20:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-06 09:54, Qlfon pisze:
    > Czyli te 200 zł to na dysk? Zasilacz mam porządny z zapasem mocy i
    > stabilny. Piąty rok leci jak nie śledzę nowości - to jak zaczynać uczyć
    > się od nowa:)

    Właśnie mi padł zasilacz czteroletni z zapasem mocy. :-)
    Co tam masz w tym kompie co można przełożyć?
    Grafikę, DVD, Obudowa
    Co czuję że musisz kupić prawie cały nowy komputer. Normalka przy
    modernizacji :-)

    PS. A może skup się tylko na SSD + RAM i to wystarczy.

  • 5. Data: 2013-12-06 10:27:33
    Od: "mappl" <n...@s...pl>

    > w obecnym kompie mam dwa dyski na IDE, które działają a łącznie to prawie
    > TB danych jest

    Dyski PATA o większych pojemnościach są na rynku wtórnym warte więcej, niż
    SATA - może warto pomyśleć o ich sprzedaży?

  • 6. Data: 2013-12-06 10:45:27
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-12-06 10:20, z pisze:

> [...]
    > Grafikę, DVD, Obudowa
    > Co czuję że musisz kupić prawie cały nowy komputer. Normalka przy

    procek to Phenom II X3 720 - out
    Grafika (mogłaby zostać ale będzie zmieniona) - Ati 4890 od Sapphire
    Pamięci mam 12GB ale to DDR II
    DVD - też na IDE więc zmiana konieczna:)
    > PS. A może skup się tylko na SSD + RAM i to wystarczy.
    Myślałem o samym SSD ale na mojej płycie AsRock AOD790GX mam tylko
    zwykłe SATA więc "prawdziwych" prędkości SSD nie poczuję specjalnie.

    PS. Włąśnie sprawdziłem - jeden z dysków jest jednak na SATA:)

    --
    Qlfon, Lublin

  • 7. Data: 2013-12-06 12:25:36
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 06-12-2013 09:07, Qlfon pisze:
    > Co robić droga redakcjo?

    Póki wszystko działa - nie ruszać 'hardueru'.
    Jak przestanie, to kupić bądź poskładać nowy.

    Za to zrobić porządek w systemie, np. TuneUpem.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 8. Data: 2013-12-06 19:16:57
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > jest loteria...
    > Przerabiał ktoś ostatnio podobny problem?

    Dokupić kontroler PCI z IDE za 50zł i po problemie, przejściówki to loteria.

  • 9. Data: 2013-12-06 21:03:24
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/12/2013 08:07, Qlfon wrote:
> [...]
    > przejściówki podobno są (SATA->IDE) ale z ich działaniem jest loteria...
    > Przerabiał ktoś ostatnio podobny problem?

    Moze jakis tani zewnetrzny dysk USB 2 - 3 TB kup. Upchniesz te dane i
    bedziesz mial miejsce na przyszlosc, na backup.

  • 10. Data: 2013-12-06 21:21:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Dokupić kontroler PCI z IDE za 50zł i po problemie, przejściówki to loteria.

    Kontrolery to też loteria. Mam przejściówkę i bez problemu działa z napędem
    optycznym (wypala płyty, odczytuje bez najmniejszych problemów). Nawet jest
    wykrywany jako napęd optyczny, a nie HDD przez bios.