  • 1. Data: 2013-12-06 22:24:45
    Temat: AMD FX 8350 na GA 870-USB3?
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    Czy ktoś się może orientuje, czy płyta Gigabyte 870-USB3 jest kompatybilna z
    procesorem AMD FX 8350? Czy w ogóle go wykryje, obsłuży, czy będą jakieś
    problemy? Jakiś upgrade BIOSu?

  • 2. Data: 2013-12-07 03:57:27
    Temat: Re: AMD FX 8350 na GA 870-USB3?
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Raffaello <i...@o...something.else.ch> w wiadomości
    news:l7tfat$r8$1@node1.news.atman.pl napisał(a):
    > Czy ktoś się może orientuje, czy płyta Gigabyte 870-USB3 jest
    > kompatybilna z procesorem AMD FX 8350? Czy w ogóle go wykryje,
    > obsłuży, czy będą jakieś problemy? Jakiś upgrade BIOSu?
    A co zamknęli stronę Gigabyte?
    W skrócie: nie.
    Zainteresuj się typami 970 lub 990.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 3. Data: 2013-12-07 16:14:44
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    Mark wrote:

    > Raffaello <i...@o...something.else.ch> w wiadomości
    > A co zamknęli stronę Gigabyte?
    > W skrócie: nie.
    > Zainteresuj się typami 970 lub 990.

    Strony nie zamknęli, na stronie znalazłem odpowiednie informacje, ale byłem
    ciekaw doświadczenia innych - czy im zadziałał procesor czy nie.

  • 4. Data: 2013-12-07 18:43:10
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-12-07 16:14, Raffaello pisze:

    > Strony nie zamknęli, na stronie znalazłem odpowiednie informacje, ale byłem
    > ciekaw doświadczenia innych - czy im zadziałał procesor czy nie.

    Po prostu "kocham" takie odpowiedzi jak powyżej. Dawna idea usenetu
    pruje się na naszych oczach. A pytanie jest nieoczywiste, bo nie raz
    zdarzało się uruchamiać CPU oficjalnie nieobsługiwane na danej mobo (u
    AMD od czasów mobilnych K6-2+ / K6-III+ oficjalnie nie wspieranych w
    desktopach). Powiązanie z chipsetem też jest bardzo luźne, bo od kiedy
    praktycznie cały northbridge siedzi w CPU to się rozmyło, dzięki czemu
    taki Asrock robi płyty pod stareńkie Athlony Socket939 na AMD785 z
    wbudowaną grafiką (oficjalnie to chipset tylko AM3), a sporo producentów
    wypuściło biosy dla mobo serii AMD8xx z obsługą FXów, a nawet pod
    AMD760. Niestety Gigabyte o ile wiem nie wypuścił do Twojej płyty biosu
    dla FXów licząc na zwiększenie sprzedaży nowych płyt - niech się walą na
    ryj - licencja OEMowego Windows jest znacznie więcej warta niż płyta.

    --
    /MB

  • 5. Data: 2013-12-07 21:04:14
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    Michal wrote:

> [...]
    > dla FXów licząc na zwiększenie sprzedaży nowych płyt - niech się walą na
    > ryj - licencja OEMowego Windows jest znacznie więcej warta niż płyta.

    Ok, dzięki za odpowiedź, której się niestety obawiałem. Sądziłem, że w jednym
    miesiącu kupię procek i wsadzę do starej płyty, a w następnym nową i lepszą
    płytę, a tu niestety... Lipa. Cóż, następną płytą na pewno nie będzie
    Gigabyte.

  • 6. Data: 2013-12-07 21:08:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 07 Dec 2013 21:04:14 +0100, Raffaello napisał(a):

    > Cóż, następną płytą na pewno nie będzie
    > Gigabyte.

    I bardzo słusznie, co twierdzę po paru niespodziankach :) Obecnie poważam
    Asrock :)
    --
    Jacek