  • 81. Data: 2019-12-19 23:50:27
    Temat: Re: Urządzenia wielofunkcyjne
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5df8a237$0$547$6...@n...neostrada.pl

    > U mnie też jest przykryta takim specjalnym pokrowcem.

    Trzymam ją w tym worku, w którym ją kupiłem.

    > Robiłem takie próby z Lexmarkiem - pozostała kupa syfu
    > i atrament cały czas wyciekał. Rąk to przez tydzień nie
    > mogłem domyć.

    Raz pobrudziłem sobie ręce drukarkowym atramentem -- umycie
    (twardą gąbką) trwało ~minuty... Natomiast umycie rak
    poplamionych nowymi pisakami w sklepie było trudniejsze...

    Teraz w środkowym palcu (tuż za ostatnim stawem) prawej ręki
    mam małą drzazgę drewnianą -- jest znacznie trudniejsza do
    usunięcia niż ,,plamy'' atramentowe... (gdyby nie bliskość
    stawu -- po prostu ciachnąłbym nożem i wypłynęłaby z krwią...
    można by rzec, że jest nad stawem...[ -- może ryby łowi...])

    > O ile dysze nie zaschły....;-)

    Wtedy jeszcze nie zaschły -- może nadal nie zaschły...
    BTW -- drukarka bardzo szybko/wcześnie parkuje głowice...
    Być może dlatego nie zasychają. :)

    Drukowanie jednostronne wielu kartek jednego pliku naraz -- OK,
    ale drukowanie kilku plików może być rozdzielane parkowaniem,
    o ile nie zdążę na czas z wysłaniem kolejnego pliku do drukarki...
    Chyba tak samo z ręcznym (rzecz jasna drukarka sama nie przekłada)
    przełożeniem kartek w druku dwustronnym...

    Ogólnie drukarka jest IMO nieźle oprogramowana -- nie czuje niedosytu!
    [w dziwactwach typu: ogromny plakat wydrukowany na masie kartek A4;
    drukowanie wiele stron na jednej kartce; broszurki itd...]

    Powtarzalność mechaniczna też jest niezła -- dwukrotne wydrukowanie tej
    samej zawartości na jednej kartce nie daje rozmytego druku, lecz tłusty...
    Ale cudem nad cuda to nie jest -- standardowe drukowanie pionowych
    kresek ukazać może delikatne ząbkowanie... **Być może** w trybie
    najdokładniejszym pionowe linie proste nie byłyby poząbkowane...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 82. Data: 2019-12-20 03:50:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5df4d9de$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > atramentem generuje taki komunikat czy oszust po prostu za mało go dolał?

    Trzeba ważyć -- przed dolaniem i po dolaniu.
    Można zważyć tuż po kupnie drukarki czy kartridża.

    Mógłbym za dolewkę brać 5 pln -- wraz z VATem. ;)
    Mając wielu [durnoatych] klientów -- mógłbym szybko
    zarobić na coś takiego:

    ZTENubia Red Magic 3s
    https://eu.redmagic.gg/pages/red-magic-3s?gclid=EAIa
    IQobChMIhcWbnpvD5gIVCOh3Ch2PeAZsEAAYASAAEgLmQfD_BwE

    Tysiąc klientów... Jednego dnia mógłbym obsłużyć
    stu? -- chyba niekoniecznie... Trzeba stracić
    masę czasu na wystawianie faktur... Ale ze
    30 mógłbym... W kilka tygodni bym zarobił...

    Jeszcze by na waciki starczyło...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 83. Data: 2019-12-20 03:55:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "miab" 5df4e0e8$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Raczej nie oszust(szczególnie że atrament kosztuje grosze).

    Ale napełnienie (także kolejne) kosztuje!
    [i to merytorycznie!!! kosztuje]

    > Po prostu producenci drukarek tak usiłują się zabezpieczyć
    > przed zamiennikami (drukarka rejestruje fakt użycia
    > danego zasobnika wyraźnie przekraczajacą szacowana
    > ilość wydruków w stosunku do jednorazowego użycia).

    Moja pogubiła się w tym mruganiu -- czasem mruga,
    czasem nie mruga, czasem widzi mało, czasem nie widzi...

    Ale w drukowaniu to nijak nie przeszkadza.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 84. Data: 2019-12-20 04:19:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Wrażliwi ;) niech nie czytają! Drzazga jest cienka jak cienki włos -- i ostra!

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5dfbfed7$1$537$6...@n...neostrada.pl...

> [...]
    > stawu -- po prostu ciachnąłbym nożem i wypłynęłaby z krwią...
    > można by rzec, że jest nad stawem...[ -- może ryby łowi...])

    Próbowałem różnych sztuczek, ale stale coś kłuło wewnątrz...
    Wreszcie (co już praktykowałem nieraz) po prostu wygryzłem
    zębami to i owo... Drzazga jest ciemna i cienka jak **cienki**
    włos -- i ostra jak cholera! [czy cholera jest ostra?] Szkoda,
    że nie mam smartfonu -- pstryknąłbym fotkę tego czegoś na tle
    białego papieru, na którym postawiłbym kreskę ołówkiem szerokim ;)
    na 0.3 mm -- drzazgę wbiłem niedawno (może ze dwa dni temu[ i też
    tamtej?]) podczas manipulowania drewnianym krzesłem...
    (odechowanie spodnie tego krzesła jest tak wykonane!!!)

    Zapewne to była drzazga główna... ;) Są zapewne jakieś poboczne... ;)
    Ale skoro ta była aż tak maluteńka... Ma ze 2 mm długości...
    Położyłem ją na kartce białego papieru i obrysowałem ołówkiem
    0.3 mm -- w obecności tego obrysowania wygląda na cienką!!!
    Nie mam takiego przyrządu, którym mógłbym zmierzyć jej średnicę...
    Pod lupą wygląda okazale, bez lupy -- trochę ;) ją widzę... ;)
    Jest potwornie ostra -- meblowe drewno jest twarde...

    -=-

    Przepraszam za OT -- to, co może człowiekowi przydarzyć się
    na co dzień jest koszmarem wobec poplamienia rąk atramentem,
    które to poplamienie przynapełnieniowe nie zdarza się przeca
    zbyt często...

    Teraz nie wiem, czy w palcu czuję kłucie rzeczywiste, czy tylko
    reminiscencje ;) bólowe... Czy czuję w ustach smak drewna, czy
    tylko myślę, że to czuję...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 85. Data: 2019-12-20 09:28:47
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 11:47:24 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
    > Znacie jakieś tanie (do 300zł) urządzenia wielofunkcyjne bez nadmiernej
    > tendencji do zasychania atramentu. Moja aktualna drukarka Pixma MP 140
    > była pod tym względem bardzo dobra, ale zdaje się właśnie wyzionęła
    > ducha. Ze względu na cenę odpadają laserówki. Tak więc jak ktoś ma i
    > używa taki sprzęt to proszę o info.

    Epson Premium XP-530
    ?Mam używane sporadycznie i przez dwa już chyba lata problemów nie ma
    Tusze(zamienniki, takie używam od początku) tanie jak barszcz na allegro.

  • 86. Data: 2019-12-21 00:55:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <k...@g...com> 7...@g...co

    : Tusze(zamienniki

    Ciekawostka... Gdy kiedyś napisałem na grupach o tuszu
    w kontekście drukarek -- tak zwany ogół wiedział, że
    to nie jest 'tusz', ale 'atrament' i wiedział, czym
    różni się 'tusz' od 'atramentu'...

    Teraz najwyraźniej określenie 'tusz' nie przeszkadza...

    -=-

    Czy ktoś (wtedy był tym kimś Pszemol) potrafi
    wyjaśnić -- czym różni się 'tusz' od 'atramentu'?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 87. Data: 2019-12-22 22:57:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Czy ktoś (wtedy był tym kimś Pszemol) potrafi
    > wyjaśnić -- czym różni się 'tusz' od 'atramentu'?

    Wydawało mi się, że większość tutaj obecnych powinna odróżniać to, co
    bazuje na rozpuszczalniku od tego, co opiera się na pigmencie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 88. Data: 2019-12-23 07:14:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niektórzy nawet powinni odróżniać funkcje rozpuszczalnika od barwnika.

    -----

  • 89. Data: 2019-12-23 08:28:28
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 22-12-2019 o 22:57, Adam pisze:

    > Wydawało mi się, że większość tutaj obecnych powinna odróżniać to, co
    > bazuje na rozpuszczalniku od tego, co opiera się na pigmencie.
    > Z tego co mi wiadomo drukarki stosują oba rodzaje płynów barwiących.

    miab

  • 90. Data: 2019-12-23 09:57:20
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 23.12.2019 o 07:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niektórzy nawet powinni odróżniać funkcje rozpuszczalnika od barwnika.
    >

    > -----

    Choć układ cytowań permanentnie postawiony na głowie, to tu jednak:
    -- /co racja, to racja/! miałem i ja to wytknąć.

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!