  • 1. Data: 2021-07-11 17:14:50
    Temat: Używanie świateł
    Od: cef <c...@i...pl>

    Jazda bez świateł w nocy (powiedzmy, że w mieście trudniej się
    zorientować) czy w czasie ulewy, to i u nas normalka.
    Przedwczoraj jechałem rano do pracy w czasie solidnej ulewy naliczyłem
    kilka, jeśli nie kilkanaście aut przed sobą, które uznały, że światła
    dzienne są wystarczające. Tzn pewnie nic nie uznawali, bo te dzienne są
    automatyczne. Gdyby nie fakt, że
    wycieraczki nie nadążały z odprowadzeniem wody i samochody poruszały się
    max 40km/h
    to pewnie garażowaliby jeden na drugim, bo bez jakiegokolwiek światła z
    tyłu było widać
    tylko kulę wody w kolorze zbliżonym do koloru auta.
    A kiedyś milicjanci jak się nudzili, to wlepiali mandaty tym, którzy używali
    wycieraczek a nie włączali świateł mijania. I argumentu o ograniczonej
    widoczności
    nie było jak odeprzeć.
    Jak zmusić kierowców do włączania świateł?
    Na mruganie światłami nie reagują a jak wracam do domu o zmierzchu, to
    praktycznie co piąte auto jest bez oświetlenia z tyłu.
    W centrum, to jeszcze coś widać, ale w jakichś nieoświetlonych rejonach
    to musi być tragicznie.
    Ale nie słyszałem, żeby to był jakiś problem o wielkiej skali, że giną
    tysiące osób od tego.

  • 2. Data: 2021-07-11 19:23:45
    Temat: Re: Używanie świateł
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.07.2021 o 17:14, cef pisze:
> [...]
    > widoczności
    > nie było jak odeprzeć.
    > Jak zmusić kierowców do włączania świateł?

    To raczej kwestia zmuszenia samochodów.

> [...]
    > to musi być tragicznie.
    > Ale nie słyszałem, żeby to był jakiś problem o wielkiej skali, że giną

    Masz światła w samochodzie to Ci drogę oświetlają. W deszczu czy mgle
    zwalniasz na tyle, że nie najeżdżasz nawet jak nie świecą.

  • 3. Data: 2021-07-11 20:28:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 19:23, ii pisze:

    > To raczej kwestia zmuszenia samochodów.

    Niewątpliwie automatyka by to załatwiła skutecznie.

    > Masz światła w samochodzie to Ci drogę oświetlają. W deszczu czy mgle
    > zwalniasz na tyle, że nie najeżdżasz nawet jak nie świecą.

    Szczerze przyznam, że raczej obudziła się we mnie dusza ormowca
    i chciałbym sprzedać kopa w dupę tym, którzy nie zapalają.
    (jakiś solidny mandat :-))

  • 4. Data: 2021-07-12 11:25:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.07.2021 o 20:28, cef pisze:

    > Niewątpliwie automatyka by to załatwiła skutecznie.

    Ja np uważam, że powinny być systemy komunikacji między samochodami
    zarówno automatycznej jak i manualnej.

    > Szczerze przyznam, że raczej obudziła się we mnie dusza ormowca
    > i chciałbym sprzedać kopa w dupę tym, którzy nie zapalają.
    > (jakiś solidny mandat :-))

    Tak, ludzie powinni jechać zdygani, że o czymś zapomnieli, że czegoś
    niedopełnili. Możliwość pozostawia żelazka albo czajnika w domu czy nie
    wiem tam czego jeszcze nie wystarcza

    :-)

  • 5. Data: 2021-07-12 12:57:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/07/2021 16:14, cef wrote:
> [...]
    > to musi być tragicznie.
    > Ale nie słyszałem, żeby to był jakiś problem o wielkiej skali, że giną

    dziwne, wiekszosc aut z automatycznymi swiatlami automatycznie wlacza
    pozycyjne z tylu w momencie wlaczenia wycieraczek, czy to w tryb
    automatyczny czy ciagly.

  • 6. Data: 2021-07-12 14:01:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 12.07.2021 12:57, K wrote:
    > dziwne, wiekszosc aut z automatycznymi swiatlami automatycznie wlacza
    > pozycyjne z tylu w momencie wlaczenia wycieraczek, czy to w tryb
    > automatyczny czy ciagly.

    Nie wiem jak w innych markach, ale Opel opanował to dopiero w okolicy
    2015 :).
    Insignia A przed liftem jeszcze takiego wynalazku nie doświadczyła, a
    automatyczne światła i wycieraczki jak najbardziej były. W późniejszych
    modelach to działa i to nawet dość dobrze :)

    I faktycznie teraz często widać bryki wyglądające na nowe z dziennymi i
    ciemnym tyłem w czasie nawet rzęsistego deszczu :(, są też takie jak
    piszesz, które włączają tylne pozycyjne przy przednich dziennych, ale
    nie potrafił bym podać żadnego przykładu. Opel w takim przypadku włącza
    po prostu krótkie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2021-07-12 14:14:55
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Mirek Ptak w

    > Opel w takim przypadku włącza po prostu krótkie.

    Te krótkie to jakiś oplowski wynalazek jest?

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2021-07-13 07:01:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 12.07.2021 14:14, TomN wrote:
    > Te krótkie to jakiś oplowski wynalazek jest?

    Ty taki oczytany i nie wiedziałeś? - wstyd :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 9. Data: 2021-07-13 18:28:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/07/2021 13:01, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > piszesz, które włączają tylne pozycyjne przy przednich dziennych, ale
    > nie potrafił bym podać żadnego przykładu. Opel w takim przypadku włącza

    Nie mialem Insigni A, a w B jest tak jak mowisz. W przypadku ledow,
    wylacza automat gdy jest jasno. W Vectrze C i Signum nie mialem
    dziennych tylko zwykle automatyczne swiatla i wycieraczki. W Signum
    akurat autmatyczne wycieraczki czasami dostawaly pierdolca i przy mocnym
    deszczu rozpedzaly sie do maksimum i pozniej nie zwalnialy wraz z
    malejacym deszczem.