  • 11. Data: 2019-11-03 06:27:46
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z "prawa". Był tam fragment dyskusji o wyskakiwaniu na garbach, oraz
    > wysepkach z nienacka.

    Tu też było. NIe pamiętam kto, a teraz już nie sprawdzę, bo zapewne
    któryś z debili co w kfie skończyli.

    Ponoć mają już w przyszłym tygodniu instalować progi. Tymczasowo -
    docelowo jeden pas. Te progi mi się średnio podobają, ale skoro tylu
    debili ziemia nosi... Z trzeciej strony rzeczywiście zaraz jakiś mistrzu
    wystartuje, bo progów na dwupasmówce mało kto się spodziewa. Lepiej
    chyba byłoby tymczasowo zwęźić przed przejściami.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-11-03 11:32:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
    Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
    I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)
    Inna sprawa, że za dużo SUVów po mieście jeździ - powinno się płacić podatki lokalne
    od wymiarów auta.

    -----

  • 13. Data: 2019-11-03 13:37:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:

    > Inna sprawa, że za dużo SUVów po mieście jeździ - powinno się płacić
    > podatki lokalne od wymiarów auta.

    przecież od wymiarów się płaci.
    W paliwie 60% + OC i AC.

  • 14. Data: 2019-11-03 14:24:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Długość razy szerokość.
    Ewentualnie masa własna czy inna masa.
    A podatek/akcyza w paliwie to od przebiegu jest, a nie od wymiarów.

    -----

  • 15. Data: 2019-11-03 15:28:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-03 o 14:24, ąćęłńóśźż pisze:

    > A podatek/akcyza w paliwie to od przebiegu jest, a nie od wymiarów.

    od spalania.

  • 16. Data: 2019-11-03 16:19:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2019 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
    > Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
    > I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)

    Tylko obawiam się, że któryś naprawdę wystartuje (i mam to w dupie
    dopóki przy lądowaniu kogoś nie uszkodzi). Wiesz - rozmawiamy o
    ludziach, który nie spodziewają się pieszego na przejściu przed którym
    ktoś się zatrzymał przepuścić pieszego.

    Ja rzeczywiście mam wątpliwości czy progi powinny znajdowac się poza
    tempo 30. Ale skoro nie da się inaczej...

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-11-03 16:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Nov 2019 14:23:25 +0100, t-1 napisał(a):
> [...]
    Francji, że winnym
    Zawsze.

    > Naprawdę jest taka zasada?
    > Podobną widziałem na filmach w Rosji gdzie rzucają się pod samochód aby
    > wymusić odszkodowanie.

    W Rosji ? Chyba w Anglii.
    W Rosji da w łape i bedzie niewinny ... a skoro ma samochod, to go
    stac :-)

    A niesmiertelne ?

    Tylko potem sie okazuje, ze kierowca jedzie i o tej odpowiedzialnosci
    nie mysli.

    Wiec moze powod lezy gdzie indziej ... albo ... ile lat trwalo
    dochodzenie do tego stanu ?

    J.

  • 18. Data: 2019-11-03 16:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Nov 2019 10:40:45 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    9480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drod
    ze-to-zamyka-geby.html

    > "Kilkanaście lat temu w Jaworznie zmieniliśmy filozofię budowania miasta.
    > Sześć lat temu ogłosiliśmy, że jedziemy drogą Vision ZERO - na ulicach
    > ma nie ginąć nikt. Zero ofiar śmiertelnych.
    > [..]

    To jedna czesc, a dalsza:

    "Wydaliśmy łącznie pół miliarda złotych budując system dróg na nowo.
    Tranzyt wewnętrzny wyrzucony został na obwodnice, gdzie szansa
    napotkania pieszego została zminimalizowana,"

    Pochwalic

    "a ruch lokalny został skameralizowany i ściśnięty na węższych drogach
    pełnych szykan, jakichś przebruków, delikatnych utrudnień, które
    wzmagają uwagę kierowców."

    Hm, niby chce napisac, ze jak sie wzmaga uwage na szykany, to na
    pieszych zabraknie ... ale jak widac nie.

    "Chcesz mieć korki - buduj parkingi

    A miejsca parkingowe? Sporej części w śródmieściu się pozbyliśmy z
    przestrzeni publicznych. Główne parkingi trafiają pod ziemie, do
    ciemnych nor. Nie mamy płatnych parkingów, ani jakiegoś dramatycznego
    problemu braku miejsc parkingowych (gorzej jest na osiedlach, a
    zarządcy budynków się nie poczuwają, że to ich problem, nie miasta).
    Zresztą taki problem nie istnieje w ogóle. Źle jest opisany. To nie
    miejsc parkingowych brakuje, ale mamy nadmiar samochodów. Póki tego
    nie zrozumie zarządca dróg, to będzie sobie tylko generował problem.

    Pięknie to wytłumaczył profesor Jan Gehl, który odmienił Kopenhagę -
    chcesz mieć korki - buduj parkingi. To działa również odwrotnie, ale
    opisane inaczej - nie chcesz mieć korków, to zaproponuj ludziom takie
    sposoby mobilności, żeby nie musieli mieć samochodów. "

    Taaa ...

    "Pamiętam zachwyt inżynierów transportu, że po 10 latach mogli
    ponownie zbadać miasto pod względem komunikacyjnym i z tego powodu, że
    po raz pierwszy badali miasto, gdzie plan inwestycji w drogi został
    zrealizowany i można było dowiedzieć się, czy prognozy ruchu były
    trafne. Odchylenia mieściły się w błędzie statystycznym. Czyli
    inżynieria transportu naprawdę działa, tylko trzeba zrozumieć, że
    mobilność miejska nie składa się tyle z praw naukowych, tylko
    niezrozumiałych dla niefachowców paradoksów."

    Inzynierowie transportu bez PJ :-P

    "Nie ma społecznie akceptowalnej liczby wypadków śmiertelnych na
    drogach. Tylko wariat zgodziłby się z tezą, że w imię wygody
    podróżowania samochodem może ginąć w kraju wielkości Polski trzy
    tysiące osób rocznie. A w mieście wielkości Jaworzna 8 osób rocznie.
    Na zachodzie uznali, że celem jest zero trupów. Nazwali to Vision
    ZERO."

    W Szwecji jakos zrozumieli, ze Vision Zero jest nieakceptowalne
    spolecznie :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero

    "In 1997 the Swedish Parliament introduced a "Vision Zero" policy that
    requires that fatalities and serious injurious are reduced to zero by
    2020.
    [...]
    Sweden, which initiated Vision Zero, has had somewhat better results
    than Norway. With a population of about 9.6 million, Sweden has a long
    tradition in setting quantitative road traffic safety targets. In the
    mid-1990s a 10-year target was set at a 50% reduction for 2007. This
    target was not met; the actual ten-year reduction was 13% to 471
    deaths.
    The target was revised to 50% by 2020 and to 0 deaths by 2050.
    In 2009 the reduction from 1997 totals was 34.5% to 355 deaths. "

    No coz - demokracje mamy, widac Jaworzanom sie wladza podoba.
    Choc jak patrze po sobie - wybory to nie jest prosta sprawa :-(

    J.

  • 19. Data: 2019-11-03 17:05:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2019 o 16:54, J.F. pisze:

    > No coz - demokracje mamy, widac Jaworzanom sie wladza podoba.
    > Choc jak patrze po sobie - wybory to nie jest prosta sprawa :-(

    Akurat prosta. Jaworzno to małe miasto, u siebie każdy chce mieć spokój.
    Jakbyś popytał tutejszych zapierdalaczy, to pod swoim oknem też
    chcieliby mieć spokojną uliczkę a nie "marszałkowską" do testowania
    ścigaczy.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-11-03 17:51:03
    Od: Kviat

    W dniu 03.11.2019 o 17:05, Shrek pisze:

> [...]
    > Jakbyś popytał tutejszych zapierdalaczy, to pod swoim oknem też
    > chcieliby mieć spokojną uliczkę a nie "marszałkowską" do testowania

    Kolega z pracy mieszka w małej miejscowości, w "dzielnicy" domków
    jednorodzinnych. Dwie działki dalej pobudował się nowy sąsiad. Od
    momentu wprowadzenia się zdążył sobie swoim suvem pozapierdalać
    dokładnie dwa razy przed oknami sąsiadów. Po drugim razie kolega złożył
    mu sąsiedzką wizytę aby powitać nowego sąsiada i złożyć mu propozycję
    nie do odrzucenia. Od tamtej pory nie zdarzyło się żeby nowy sąsiad na
    drodze dojazdowej do swojej posesji przekroczył prędkość 20 km/h. 20
    km/h jedzie tylko wtedy, jak się bardzo śpieszy.

    Pozdrawiam
    Piotr