  • 61. Data: 2023-11-24 12:51:18
    Temat: Re: Wiecie ile zdrożały opony?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Nov 2023 19:04:04 +0100, Janusz wrote:

    > Nie teraz nie musiałem kupować, kupiłem we wrześniu, teraz tylko
    > sprawdziłem ceny na aledrogo.

    To było pisac, ze sprawdzałes teraz ceny.

    Ale skoro kupiłes dwie, to bedzie trzeba kupic kolejne dwie :-)

    > No właśnie o to chodzi, drogie opony były już drogie wcześniej, dlatego
    > niektóre wręcz staniały, a z kolei tanie podrożały, może nie wszystkie
    > ale akurat te tak.

    Ten jeden konkretny rozmiar, bo tu masz np 175/65R15 84 H
    po 177 zl sztuka
    https://allegro.pl/oferta/triangle-w175-65-r15-ta01-
    84h-21-13999980879

    > Z tego co wyczytałem to duża firma

    W Chinach nawet firma co ma 1% rynku jest ... duza :-)

    >i robi kupę opon, może magazyny czyścili?

    We wrzesniu, czy teraz?
    A kupiles rocznik 2023 czy 2022? Moze i czyscili magazyn :-)

    > Tyle że to wtedy wielu sprzedawców miało w podobnych cenach, tak jak
    > teraz mają o >100% wyższe.

    Tylko ze w tym rozmiarze na oponeo jest 29 różnych opon,
    w cenie od 201 zl/szt.
    Wiec jesli podrożały, to o ok 40zl/20% ...

    > Nieważne, inne nie zdrożały ale myślę że na razie, sankcje w końcu
    > zadziałają.

    Sankcje na Rosje, czy sankcje na nas ? :-)

    J.

  • 62. Data: 2023-11-24 20:16:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.11.2023 o 12:51, J.F pisze:

    > To było pisac, ze sprawdzałes teraz ceny.
    No bo kolega mnie zaskoczył tym info i że akurat kupiłem to sprawdziłem
    swoje.

    > Ale skoro kupiłes dwie, to bedzie trzeba kupic kolejne dwie :-)
    No niestety, zobaczę co będzie na wiosnę.
    Żałuję teraz oczywiście że nie kupiłem kompletu, ale co zrobić, nie
    przypuszczałem że aż tyle pójdą do góry.

    > Ten jeden konkretny rozmiar, bo tu masz np 175/65R15 84 H
    > po 177 zl sztuka
    > https://allegro.pl/oferta/triangle-w175-65-r15-ta01-
    84h-21-13999980879
    Rok produkcji 2021, to dużo tłumaczy.
    Być może moje mają podobnie bo jak teraz patrzę to nie ma rocznika w
    moim zakupie, inny pisze z kolei że nie starsze niż 36miesięcy :(

    > A kupiles rocznik 2023 czy 2022? Moze i czyscili magazyn :-)
    Możliwe, jutro sprawdzę co na oponie pisze.

    > Tylko ze w tym rozmiarze na oponeo jest 29 różnych opon,
    > w cenie od 201 zl/szt.
    > Wiec jesli podrożały, to o ok 40zl/20% ...
    Czyli była wyprzedaż starych, na moje jazdy wystarczy.

    > Sankcje na Rosje, czy sankcje na nas ? :-)
    A to nie wiedziałem że jesteśmy potentatem w produkcji sztucznego
    kauczuku :)

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2023-11-26 21:31:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 20:16:36 +0100, Janusz wrote:

> [...]
    > Żałuję teraz oczywiście że nie kupiłem kompletu, ale co zrobić, nie
    > przypuszczałem że aż tyle pójdą do góry.

    Spoko, kupisz inne :-)

    84h-21-13999980879
    > Rok produkcji 2021, to dużo tłumaczy.

    A owszem. Ale sa i inne oferty.

    > Możliwe, jutro sprawdzę co na oponie pisze.

    > Czyli była wyprzedaż starych, na moje jazdy wystarczy.

    Triangle ciagle sa w sprzedazy, ale z tego co widze - R14 juz prawie
    nie ma. Stad i cena wysoka.
    Tylko jesli przerwali produkcje, to moze faktycznie wyprzedaz byla ...
    staroci.

    > A to nie wiedziałem że jesteśmy potentatem w produkcji sztucznego
    > kauczuku :)

    My "Europejczycy" :-)
    Ale chodziło mi o to, kto przez te sankcje ucierpi - a wiec i na kogo
    sa to sankcje :-)

    Ale my Polacy, chyba na tym zarobimy ... bo jestesmy potentatem?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Synthos
    https://www.chemiaibiznes.com.pl/artykuly/synthos-st
    aje-sie-drugim-najwiekszym-producentem-kauczukow-w-e
    uropie

    Czego to sie czlowiek nie dowie ...

    J.

  • 64. Data: 2023-11-26 22:30:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.11.2023 o 21:31, J.F pisze:

    > Spoko, kupisz inne :-)

    > A owszem. Ale sa i inne oferty.
    Możliwe, na razie poczekam jak się spiszą na śniegu, poprzednie miałem
    fatalne.
    Jak zdadzą egzamin to na następna zimę kupię na tylną oś.

    No i zapomniałem, ale i pogoda kiepska, sypało.

    > Triangle ciagle sa w sprzedazy, ale z tego co widze - R14 juz prawie
    > nie ma. Stad i cena wysoka.
    Nie analizowałem ale możliwe.

    > Tylko jesli przerwali produkcje, to moze faktycznie wyprzedaz byla ...
    > staroci.
    Też mi się tak wydaje, stąd taka cena, tylko co wszyscy sprzedawcy na
    aledrogo się zgadali ceną czy też jeden obniżył a za nim reszta.

> [...]
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Synthos
    > https://www.chemiaibiznes.com.pl/artykuly/synthos-st
    aje-sie-drugim-najwiekszym-producentem-kauczukow-w-e

    Ale jaja, nawet nie wiedziałem że jesteśmy takim potentatem, tzn Sythos,
    o ile ktoś ich nie wykupi. Ale miło się to czyta jak firma się rozwija i
    przejmuje sąsiadów.
    Z tego też może wynikać że ceny nie powinny wzrosnąć, no może lekko bo
    pewnie rosyjski kauczuk był tańszy a teraz nasi już prawie nie będą mieć
    konkurencji.

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2023-11-26 23:30:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Nov 2023 22:30:39 +0100, Janusz wrote:

    > Możliwe, na razie poczekam jak się spiszą na śniegu, poprzednie miałem
    > fatalne.
    > Jak zdadzą egzamin to na następna zimę kupię na tylną oś.

    Za te nowa cene to mozesz kupic GY Vector czy Michelin Crossclimate,
    tylko uwazaj wtedy na zakretach :-)

    Ale sa i inne tansze.

    > Nie analizowałem ale możliwe.

    Jak widac inne rozmiary w normalnej cenie

    > Też mi się tak wydaje, stąd taka cena, tylko co wszyscy sprzedawcy na
    > aledrogo się zgadali ceną czy też jeden obniżył a za nim reszta.

    Moze wcale nie tak wszyscy. Mozliwe, ze wcale tych opon nie mieli,
    tylko powtarzali oferte hurtowni.
    Ale jak firma przestala robic, to moze rozmiar niechodliwy, a wtedy
    wyprzedaz starego zapasiku mozliwy.

> [...]
    > Z tego też może wynikać że ceny nie powinny wzrosnąć, no może lekko bo
    > pewnie rosyjski kauczuk był tańszy a teraz nasi już prawie nie będą mieć

    Spoko - Rosjanie sprzedadza Chinczykom, a Ty kupisz tanie chinskie
    opony :-)

    J.

  • 66. Data: 2023-11-29 12:05:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.11.2023 o 23:30, J.F pisze:

    > Za te nowa cene to mozesz kupic GY Vector czy Michelin Crossclimate,
    > tylko uwazaj wtedy na zakretach :-)
    >
    > Ale sa i inne tansze.
    Jak na razie te spisują się całkiem dobrze, jest zima mam śnieg i jak na
    razie się nie zakopałem.

    > Jak widac inne rozmiary w normalnej cenie
    To dobrze.

    > Moze wcale nie tak wszyscy. Mozliwe, ze wcale tych opon nie mieli,
    > tylko powtarzali oferte hurtowni.
    > Ale jak firma przestala robic, to moze rozmiar niechodliwy, a wtedy
    > wyprzedaz starego zapasiku mozliwy.
    Trudno wyczuć jaki mechanizm tu zadziałał, mogło być wszystkiego po trochu.

    Albo polskie :)

    --
    Janusz

  • 67. Data: 2023-11-29 16:04:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 12:05:13 +0100, Janusz wrote:

    > Jak na razie te spisują się całkiem dobrze, jest zima mam śnieg i jak na
    > razie się nie zakopałem.

    Debice Navigator tez sobie chwale, ale w tym rozmiarze nie ma ..

    > Albo polskie :)

    Polskie będa drogie, bo droga praca, drogi kauczuk, droga ropa, drogi
    prąd, droga emisja, drogie kredyty :-(

    J.

  • 68. Data: 2023-11-29 20:27:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 16:04, J.F pisze:

    > Polskie będa drogie, bo droga praca, drogi kauczuk, droga ropa, drogi
    > prąd, droga emisja, drogie kredyty :-(
    Nie będą a są, czyli znowu chińskie, dla mojego spokojnego jeżdżenia
    wystarczają :)

    --
    Janusz