  • 21. Data: 2018-02-04 12:33:06
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/4/2018 11:18 AM, Piotr Wyderski wrote:
    > Co ma technika cyfrowa do faktu, że skorzystał z niej niekompetentny matoł?

    Moatołów do spieprzenia techniki cyfrowej jest przeogromna ilość,
    obecnie trwa wręcz seryjna produkcja programistów na kursach dla
    praczek, jestem pewny że za chwile pojawią się kursy dla przyszłych
    programistów embedded którym nie wyszło po socjologii. Matołów co
    spieprza analogowa zdecydowanie mniej w stosunku do zajmujących się tematem.

  • 22. Data: 2018-02-04 12:35:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/4/2018 11:39 AM, Tomotron wrote:
    > Robię płytki w których w padach są oczywiście otwory 0,6-0,7mm w celu
    > łatwiejszego, precyzyjnego trafienia w środek pada.

    Też takie stosuje podczas recznego wiercenia. Dlatego uwazam za
    przesadzone marudzenie że konstrukcja jest nie bardzo sztywna. To nie ma
    znaczenia, przynajmniej aż takiego. Co innego gdy wiercę pady całe
    miedziane. Tutaj faktycznie wiertło potrafi pojechać 0.2mm.

  • 23. Data: 2018-02-04 13:02:59
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 04.02.2018 o 11:39, Tomotron pisze:
    > Witam
    >
    > Posiadam stojak MB140 i wiertareczkę proxxona.
    > Osobiście rzadko używam ponieważ jest sztywna :)
    >
    > Robię płytki w których w padach są oczywiście otwory 0,6-0,7mm w celu
    > łatwiejszego, precyzyjnego trafienia w środek pada.
    >
    > Przy pomocy stojaka proxxona nie ma szans na równą "linie" otworów np.
    > dip14. Wiertło trafia na krawędź otworu i pięknie wierci.
    > Wytrawienie dziur w padach w celu centracji wiertła na wiele się nie
    > zdaje - wierci tam gdzie wiertło trafi.

    W pełni się zgadzam.
    Dlatego kupiłem MB200 i problem zniknął :-)

    P.P.

  • 24. Data: 2018-02-04 20:41:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Feb 2018 12:33:06 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Matołów co spieprza analogowa zdecydowanie
    > mniej w stosunku do zajmujących się tematem.

    Tak mi się skojarzyło:

    http://asset-7.soupcdn.com/asset/7122/8122_7e02.jpeg

    --
    Marek

  • 25. Data: 2018-02-05 19:22:29
    Od: szod <b...@a...pl>

> [...]
    > znaczenia, przynajmniej aż takiego. Co innego gdy wiercę pady całe
    > miedziane. Tutaj faktycznie wiertło potrafi pojechać 0.2mm.

    Przy widiowych wiertłach sztywność jest ważna. Ja mam stojak który ma
    niewielkie luzy w porównaniu do tego z wątku i przy próbie wywiercenia
    kilku otworów cienkimi wiertłami widiowymi łamałem je po kolei. Po
    prostu przy opuszczaniu i podnoszeniu narzędzia luzy powodowały lekkie
    przesunięcia w poziomie. A że wiertła kruche to strzelały aż miło. Z
    ręki łamię znacznie mniej, mam lepsze wyczucie prowadzenia. Tym z wątku
    nie wyobrażam sobie wiercenia w płytkach wiertłami widiowymi.

  • 26. Data: 2018-02-05 20:05:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli sie da to zalel kolumne i podstawe od dolu betonem. Pare pretow czy drutow
    wsadz i zalej. Widzialem w marketach gotowe mieszanki w malych opakowaniach. Do
    betonu dodaj z 2-4% kleju wikol. Bedziesz mial polimerobeton duzo odporniejszy na
    kruszenie czy pekanie.

  • 27. Data: 2018-02-08 16:26:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.02.2018 o 13:08, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Maszynkę kupiłem przedwczoraj, nazywa się PTSG 140 B2.

    Trochę jej używałem więc napiszę minirecenzję.

    Najpierw wady:
    1. Nieprecyzyjna skala ustawiania stolika. Ustawienie na "zero" powinno
    dać kąt prosty między tarczą a stolikiem. Daje kąt prawie prosty.
    Niestety, jest to jeden z tych przypadków, kiedy "prawie" robi ogromną
    różnicę. Trzeba więc ustawiać na "kąt".
    2. Maszynka nie ma nóżek (podobnie jak Proxxon), a jej spód jest
    nierówny. W efekcie nieprzykręcona maszynka huśta się, co czyni pracę
    praktycznie niemożliwą. Rozwiązaniem problemu jest przyklejenie płaskich
    nóżek antypoślizgowych. Płaskich, aby nie utrudnić przykręcenia
    załączonym imadełkiem.

    Teraz zalety:
    1. Stabilizacja obrotów. Działa bardzo dobrze, wspomniane przez
    Sebastiana efekty niestabilności nie występują, w najmniejszym nawet
    stopniu.
    2. Cena!

    Komentarz dotyczący mocy silnika: oczywiście przydałaby się większa, ale
    maszynka przeznaczona jest do prac modelarskich, moim zdaniem trudno
    mieć pretensje o zbyt małą moc.

    Pozdrawiam,
    Paweł