  • 11. Data: 2009-05-27 16:33:49
    Temat: Re: Wiertła widiowe do pcb-pytanie o częsci
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    WItam, ja się podepnę pod pytanie - ktoś się może orientuje gdzie da się
    zakupić czesci do wiertarki cnc? dokładnie chodzi mi o samo urządzenie
    wiercące, tzn silnik+uchwyt (resztę potrafię wykonać, i mam dostęp do
    potrzebnych częsci), wymagania są takie zeby miało przyzwoite obroty, dało
    się włożyć wiertła widiowe, i nie ważyło 10kg ;) jedyne zastosowanie to
    własnie wiercenie małych otworków w laminacie, miłoby było gdyby pozwalało
    na obsługę małych frezów (czyli znosiło niewielkie siły boczne)
    jest cos takiego czy jedyne co mi pozostaje to wymyslic jakis uchwyt do
    gotowej ręcznej wiertareczki?

  • 12. Data: 2009-05-28 06:27:20
    Od: <k...@w...pl>

    Małe frezarki z regulacą obrotów albo wrzeciono i falownik.

  • 13. Data: 2009-05-28 06:28:50
    Od: <k...@w...pl>

    http://www.akcesoria.cnc.info.pl/

  • 14. Data: 2009-05-29 21:35:38
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]

    > na obsługę małych frezów (czyli znosiło niewielkie siły boczne)
    > jest cos takiego czy jedyne co mi pozostaje to wymyslic jakis uchwyt do

    montowanie silnika > 30000rpm do amatorskiej frezarki 3 osiowej lub do stojaka
    z recznym opuszczaniem to bedzie szlifowanie laminatu a nie wiercenie
    do takich zastosowan to dremel proxxon a kress to juz bedzie bajka

    maly silnik z frezarko wiertarki bungard to bylo kilka lat temu > 1000euro a i
    to bez falownika , niby sie da kupic obecnie sam silnik uzywany bez falownika o
    obrotach 50-100k rpm za min. 2,5 tys zł tylko po co jesli i tak nie wykorzystasz
    jego mozliwosci nawet w 10% , obroty silnika i posuw wiertla czy frezu maja byc
    do siebie dobrane

    czesc osob poleca proxxona , dalem sie skusic kupilem i sprzedalem , moc 100W
    proxxona ma sie nijak do 100W dremela , dremel na pelnej mocy moze pracowac
    bardzo dluga a proxxon 15min.
    dalem sie naciac na duza obudowe proxxona tylko ze silnik w srodku to raczej
    miniatura modelarska - niestety , wirnik silnika proxxon dremel ma sie jak 1:2
    :) :)

  • 15. Data: 2009-05-30 04:45:38
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:19bc.000002f4.4a20552a@newsgate.onet.pl,
    nenik <n...@o...pl> typed:

> [...]
    > dalem sie naciac na duza obudowe proxxona tylko ze silnik w srodku to
    > raczej miniatura modelarska - niestety , wirnik silnika proxxon
    Witam,
    proxona polecają prawdopodobnie osoby, które zupełnie amatorsko
    pracują tym narzędziem. Ja równiez używam proxxona 100W 230V
    do wiercenia płytek wiertłami widiowymi z oryginalnego statywu
    proxxona i jestem w 100% zadowolony. Każdemu go polecam kto
    mnie pyta o tego typu sprzet. Wiercenie płytki z 1000 czy 1500 otworów
    za jednym podejściem ten sprzęt spokojnie wytrzyma a raczej
    niewielu amatorów wierci seriami płytki po kilka godzin.
    Dlatego ludzie polecają proxxona jako tańszą alternatywę dla dremela.
    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2009-05-30 05:37:29
    Od: grg12 <g...@c...at>

    j.r. pisze:
> [...]
    > niewielu amatorów wierci seriami płytki po kilka godzin.
    > Dlatego ludzie polecają proxxona jako tańszą alternatywę dla dremela.

    Jak kupowałem FBS240 Proxxona był droższy od porównywalnego Dremela.
    Wziąłem proxxona bo w zestawie było futerko a nie zaciski (które zresztą
    później dokupiłem - są precyzyjniejsze i lepiej trzymają), cichszy i ma
    metalowy "kołnierz" do precyzyjnego mocowania w stojaku - jestem z niego
    bardzo zadowolony. Maszynka ma już parę lat a nadal chodzi idealnie.
    Jeśli chodzi o czas ciągłej pracy - mnie się jeszcze nie udało
    przegrzać (choć robiłem nim różne dziwne rzeczy) ale na wyczucie do
    ciągłej pracy rzeczywiście nie jest przeznaczony. Z drugiej strony -
    wielu amatorów używa tego w swoich frezareczkach cnc (choć proxxon IB/E
    jest popularniejszy w tym zastosowaniu). Kress (o ile mówimy o frezarce
    górnowrzecionowej) to już dość potężna maszyna - do wiercenia płytek
    IMHO przesada - ponoć jest też dość hałaśliwy.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 17. Data: 2009-05-30 15:55:30
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > niewielu amatorów wierci seriami płytki po kilka godzin.
    > Dlatego ludzie polecają proxxona jako tańszą alternatywę dla dremela.

    faktycznie w dremelu przydalo by sie inne mocowanie , ja rozwiazalem to tak ze
    mocowanie do osi Z jest metalowe , jest wyprofilowany otwor pasujacy pod nakretke
    z dremela , ta nakretka jest wcisnieta w metalowe mocowanie i zalana zywica ,
    w razie potrzeby mozna wykrecic wiertarke z nakretki
    sprawdza sie to dobrze nawet przy frezowaniu , nigdy nie bylo tak ze dremel
    odchylil sie od osi - zawsze pekal frez