  • 1. Data: 2023-11-26 15:25:11
    Temat: Wtyczka zasilania ATX 20 a 24pin
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Reanimuję starego grata (procesor AMD X2 5000+) i mam problem z zasilaniem.

    Zasilacz ma wtyczkę 20-pinową i dodatkową 4-pinową oznaczoną P9, natomiast
    płyta ma gniazdo na 24-pin i to dodatkowe P9.

    Podłączyłem i działa (tj. uruchamia się BIOS i ekran początkowy), ale czy
    jeżeli działa, to tak może być?

    Szybki gógiel wskazuje, że standard 24-pinowy jest do nowszych procesorów, ale
    czy ten staroć można uważać za "nowszy"? :)

  • 2. Data: 2023-11-26 23:01:31
    Temat: Re: Wtyczka zasilania ATX 20 a 24pin
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:d5l6mi56vqg93svsqnq98jmggpisji8oc4@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > Szybki gógiel wskazuje, że standard 24-pinowy jest do nowszych
    > procesorów, ale czy ten staroć można uważać za "nowszy"? :)

    to chyba nie o procesor tylko o karty chodzi.
    Procesor ma swoją wtyczkę 4 pin.

    Szybki gógiel wskazuje

    many motherboards with a modern 24-pin ATX main power connector still
    work fine with 20-pin main ATX power connector PSU's, you simply offset
    it fully to one side (they're keyed to only fit one way

    Can I use a 20 pin PSU on a 24 pin motherboard?

    Technically, a 20-pin ATX connector can be plugged straight into a 24-
    pin motherboard socket, leaving male pins 11, 12, 23, and 24
    unconnected. The four pins that you are leaving open are just redundant
    lines for higher current capability

    Can you use an ATX 20 pin motherboard power connector on a 24 pin
    motherboard power socket by just leaving the end 4 pins empty?
    Which power connector type is used to provide power to modern hard disk
    drives? You can use an ATX 20-pin motherboard power connector on a 24-
    pin motherboard power socket by just leaving the end 4-pins empty.

    https://www.etechnophiles.com/atx-power-supply-conne
    ctor-pinout/

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2023-12-02 09:29:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Nov 2023 22:01:31 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    PiteR <e...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    > drives? You can use an ATX 20-pin motherboard power connector on a 24-
    > pin motherboard power socket by just leaving the end 4-pins empty.

    " To supply the additional power required by PCI Express slots, the 24-pin main
    power connector was added to ATX12V 2.0."

    Czyli mogą się pojawić problemy przy złączu PCI-Express.

  • 4. Data: 2023-12-02 10:19:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3gqlmi97pe09qoodfjr6aniiih3grhkfcj@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > " To supply the additional power required by PCI Express slots,
    > the 24-pin main power connector was added to ATX12V 2.0."
    >
    > Czyli mogą się pojawić problemy przy złączu PCI-Express.

    ta

    --
    Piter

    świąteczna promocja w Biedronce