  • 11. Data: 2011-10-15 21:59:42
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.10.2011 22:56, LP pisze:
    > A co powiecie o monitorze Dell U2412M?

    Zależy do czego. To diodowy, co z pewnych zastosowań dyskwalifikuje.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 12. Data: 2011-10-16 09:50:53
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Zależy do czego. To diodowy, co z pewnych zastosowań dyskwalifikuje.

    Z jakich? I dlaczego?

    Pozdrawiam,

    latet

  • 13. Data: 2011-10-16 12:16:24
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.10.2011 11:50, Latet pisze:
    > Z jakich? I dlaczego?

    W zasadzie z każdych wymagających przyzwoitej jakości reprodukcji. Diody
    w tanim wykonaniu mają kiepskie widmo a i temperatura barwowa zazwyczaj
    zbacza mocno w niebieski. Tego typu defekty to odpowiedź na oczekiwania
    przeciętnych Kowalskich, którzy lubią chłodną kolorystykę i jaskrawą
    (niebieskawą) biel.

  • 14. Data: 2011-10-16 13:33:07
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > Kowalskich, którzy lubią chłodną kolorystykę i jaskrawą (niebieskawą) biel.

    Tylko po co taki Kowalski ma kupować monitor z matrycą IPS?

    latet

  • 15. Data: 2011-10-16 15:01:53
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.10.2011 15:33, Latet pisze:
    > Tylko po co taki Kowalski ma kupować monitor z matrycą IPS?

    TN źle sie kojarzy i monitory tego typu coraz powszechniej są kojarzone
    z badziewiem. Próby "odmłodzenia" przez maskowanie symbolu na TFT
    niewiele się zdają. Producenci matryc zauważyli dziurę w rynku, w którą
    wpasowali się z ekonomicznymi wersjami potencjalnie lepszych matryc np
    c-PVA (nowa klasa domowa), e-IPS (nowa klas akorporacyjna). Takie
    wyświetlacze są pakowane do monitorów które elektronicznie pozostały bez
    zmian, ale inne panele niosą powiew lepszego. Wszak PVA kojarzy się
    lepiej, a IPS ma wręcz doskonałe notowania. Wszak IPS stosuje się w
    monitorach graficznych za worek pieniędzy. Tak myśli przeciętny
    Kowalski. Drobiazg, że taki monitorek nie ma zupełnie nic wspólnego z
    owym graficznym, nie ma tak naprawdę znaczenia. Ważniejsza jest fama i
    nowe literki.

  • 16. Data: 2011-10-16 19:57:00
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:

    > Matryca wielodomenowa, typ PVA. Konkretnie w tym modelu ekonomiczna
    > odmiana o oznczeniu cPVA produkcji Samsunga. Oczywiście "parametry"
    > podane linku to bujdy na resorach.

    Biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę i wrażliwość potencjalnego klienta na
    kąty widzenia. Czy warto zamiast TNów???

  • 17. Data: 2011-10-16 21:25:13
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    > Zależy do czego. To diodowy, co z pewnych zastosowań dyskwalifikuje.

    Za to mój samsung ma zółtawą biel;)
    Monitor do zastosowań domowych: trochę filmów, trochę gier, troche
    internetu i amatorska obróbka zdjęc. Nie chodzi o tip top, ale za te 990 zł
    (do dostania w mojej okolicy) myślę, że będzie to lepszy wybór niż na
    matrycy TN, ponieważ
    bardzo doskwierają mi kąty, zwłaszcza w pionie, bo lubię coś poogladać w
    czasie wiosłowania albo leżania w łóżku - a z poziomu podłogi czy łóżka nic
    nie widać i muszę podstawiać ksiązki pod obudowę. Poza tym dell dobrze mi
    się jednak kojarzy, mam ichniego laptopa. Kolejenym argumentem jest to, że
    w pracy popsuł mi sie jeden z monitorów i samsung trafłby tam. Niestety,
    jeśli nie będę zadowolony z della to komputer w pracy nie pociągnie 24' hd,
    więc wolałbym aby zakup był trafiony.

    --
    LP

  • 18. Data: 2011-10-17 10:44:16
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 16.10.2011 23:25, LP pisze:
    > bardzo doskwierają mi kąty, zwłaszcza w pionie, bo lubię coś poogladać w
    > czasie wiosłowania albo leżania w łóżku - a z poziomu podłogi czy łóżka
    > nic nie widać i muszę podstawiać ksiązki pod obudowę.

    Zatem proponuję monitor na PVA, gdyż IPS-owe tracą dość mocno kontrast
    pod kątem. PVA tylko rozjaśnia detale w cieniach, ale kontrast jest lepszy.

  • 19. Data: 2011-10-17 14:08:55
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    > Zatem proponuję monitor na PVA, gdyż IPS-owe tracą dość mocno kontrast
    > pod kątem. PVA tylko rozjaśnia detale w cieniach, ale kontrast jest
    > lepszy.

    Ale czy PVA, których matryce ponoć są wolniejsze od IPS'owych nie będzie
    smużyć w grach?
    Bo generalnie chodzi o znalezienie złotego środka - ale żeby nie kosztował
    (w złocie) tyle ile waży...

    --
    LP

  • 20. Data: 2011-10-17 17:50:29
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 17.10.2011 16:08, LP pisze:
    > Ale czy PVA, których matryce ponoć są wolniejsze od IPS'owych nie będzie
    > smużyć w grach?

    Wszystkie smużą mocniej od TN. Kwestia poziomu, nawiasem mówiąc wcale
    nie oznaczonego "czasem reakcji" na ulotce i wrażliwości użytkownika.
    Dobry monitor PVA z dobrze dostrojonym dopalaczem smuży na tyle
    niezauważalnie że tylko zawodowi gracze to widzą.

    > Bo generalnie chodzi o znalezienie złotego środka

    Ale Pan wie że to mit?