  • 21. Data: 2023-07-31 23:12:58
    Temat: Re: Wyważarka dynamiczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    r-Dryer-Fan-Blade_1600368220709.html

    > Mnie nawet bardzo słabo. Jakies przemysłowe suszarki?

    Raczej diwajs do wyważania dowolnego wała, takiego na dwa metry długiego
    i prawie metr grubego. U Chińczyków często spotyka się takie tłumaczenia.
    Mają swoje chińskie słówko na nazwanie tego wała, a gdzieś w angielskich
    kwitach podobne cóś opisane jest jako "rottor". W schemacie budowy suszarki
    też może być "rottor", ale w ofercie innego chińskiego przetwórcy tworzyw
    sztucznych stoi bardziej szczegółowo "hair dryer fan". No to Chińczyk
    zamiast tego swojego słówka pisze "hair dryer fan" i jest zadowolony.
    Ani przez chwilę nie zastaniawia się nad tym, co to "hair", co to "dryer",
    a co to "fan".

    O, tutaj ta samam machina (YYQ-1000A) w akcji, ale dla odmiany twierdzą,
    że to do wała korbowego (którego też tam nie widzę):

    https://youtu.be/-lsSjD2xtR0

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2023-07-31 23:17:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Zalezy jeszcze jaka wtryskarka
    >
    > ta np produkuje śmieci co 1.6s
    > https://www.youtube.com/watch?v=WUrALuorYXg

    No więc właśnie o takie mi chodziło. Potrafią natrzaskać tyle tych
    kręciołków, że małe chińskie rączki nie nadążą ze składaniem suszarek.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2023-07-31 23:24:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 23:17:26 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No więc właśnie o takie mi chodziło. Potrafią natrzaskać tyle tych
    > kręciołków, że małe chińskie rączki nie nadążą ze składaniem suszarek.

    Ale sa tez wolniejsze.

    A takich ajfonow produkuje sie ~230 mln rocznie - i chinskie rączki
    nadązają to składać ...

    J.

  • 24. Data: 2023-07-31 23:32:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale sa tez wolniejsze.

    Podobne widywałem już czterdzieści lat temu. Nie sądzę, by opłacało
    się dzisiaj trzymać wiele wolniejsze.

    > A takich ajfonow produkuje sie ~230 mln rocznie - i chinskie rączki
    > nadązają to składać ...

    Trochę co innego niż manufaktura suszarek do włosów. Zresztą ajfony
    w większości składają robocie rączki.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2023-08-01 01:18:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-31, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Nie odgadniemy jak to tam u Chińczyka wygląda, za to hipotez możemy
    > wygenerować dowolnie dużo. Słabo mnie przekonuje teoria o systemtycznym
    > błędzie spododowanym krzywą (zużytą) formą, ale gdyby tak było, to i tak
    > powinno się bardziej połacać (czasowo) skalibrować formę, niż chlastać
    > każden jeden wiatraczek. Jak ktoś pomyśli, może formę zrobić tak, że
    > będzie można ją regulować jakimiś śrubkami i podkładkami.

    No chyba, że cała produkcja to jest jedna forma, choć z filmiku
    wyglądało, że to chyba jednak nieco większa fabryczka. Ale tez nie musi
    być taka, że mają własny warsztat co to ogarnie. Koszt formy do wtrysku
    jest spory.

    > Może być też tak, że to mała fabryczka, która tylko składa suszarki.
    > Plastiki pochodzą z zewnątrz. Turbinki kupują w trzecim gatunku, niezbyt
    > dokładnie wtryśnięte, stąd potrzeba wyważania. Wtedy aktualni pozostaje
    > pytanie: jak oni to robią? W większej fabryce mogą to robić jakoś tak:

    Może być i tak.

    No ale odwracając kota ogonem, skoro to nie bicie i nie tarcie to co?
    Furkocze/wyje jakoś?

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2023-08-01 06:29:03
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > każden jeden wiatraczek. Jak ktoś pomyśli, może formę zrobić tak, że
    > będzie można ją regulować jakimiś śrubkami i podkładkami.

    I tak się robi, ale dla nieco bardziej zaawansowanych detali.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 27. Data: 2023-08-01 11:35:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > wyglądało, że to chyba jednak nieco większa fabryczka. Ale tez nie musi
    > być taka, że mają własny warsztat co to ogarnie. Koszt formy do wtrysku

    Ja to w ogóle nie dopuszczam myśli, że w fabryczce suszarek do włosów
    (nawet wiekszej) jest ktoś, kto robi formy. Aryści, którzy takie rzeczy
    strugają, zawsze byli traktowani jak bogowie, trzeba było im składać
    wielkie ofiary z mamony.

    > No ale odwracając kota ogonem, skoro to nie bicie i nie tarcie to co?
    > Furkocze/wyje jakoś?

    Tego też sobie nie wyobrażam. Nie słyszałem wcześniej o potrzebue wyważania
    wiatraczków w suszarkach. Wtryski są na tyle dokładne, a wirnik tak lekki,
    że bicie nie powinno być dokuczliwe. Tam odcinają tak maleńki kwałeczek
    plastiku, że korekta sił odśrodkowych jest śmieszna.

    Mam zatem kolejną hipotezę. Scenariusz filmu powstał w dziale marketingu.
    Pokazują go klientom, którzy chcą kupić klika kontenerów suszarek. I mówią:
    popatrzcie z jaką starannością odbywa się u nas produkcja. Wywarzamy nawet
    wentylatory, czego inni nie robią. Robotnik-homeopata odcina kawałeczek
    przypadkowej łopatki wirnika.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2023-08-01 11:37:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > I tak się robi, ale dla nieco bardziej zaawansowanych detali.

    W jaki sposób można określić jak bardzo zaawansowany jest wirnik suszarki?

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2023-08-01 12:17:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 11:35:21 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > (nawet wiekszej) jest ktoś, kto robi formy. Aryści, którzy takie rzeczy
    > strugają, zawsze byli traktowani jak bogowie, trzeba było im składać

    Hm, a jak jest firma, co robi najlepsze, tzn najcichsze, albo
    najefektywniejsze wentylatory do komputerow, kto kto im robi formy?

    Bo tu mamy dwa problemy:
    -zaprojektowac ten optymalny kształt,
    -zrobić z niego formę.

    To drugie to juz zakładam, ze łatwe, choc są specjalisci, którzy formy
    robią.

> [...]
    > plastiku, że korekta sił odśrodkowych jest śmieszna.
    >
    > Mam zatem kolejną hipotezę. Scenariusz filmu powstał w dziale marketingu.

    Jest to wielce prawdopodobne.
    Z drugiej strony - modelarze śmigła wyważają.
    A producenci dronów? i tych tanich, i tych drogich?

    Ale tu jest jeszcze inna sprawa - łopata cienka jest.
    Niewielka niedokladnosc na grubosci, np 0.1mm, to juz spory % masy.

    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=mOBubp9a
    v-s

    A tu jeszcze włókno węglowe, to chyba sie nie robi tak precyzyjnie jak
    na wtryskarce.

    J.

  • 30. Data: 2023-08-01 13:05:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > -zaprojektowac ten optymalny kształt,
    > -zrobić z niego formę.
    >
    > To drugie to juz zakładam, ze łatwe, choc są specjalisci, którzy formy

    Wentylatory to jeszcze pół biedy, kształty nie wynikaja z widzimisiów,
    opisują je równania i są z grubsza przewidywalne. Ale są też kształty
    urządzeń -- te mogą być całkiem dowolne, a od nich zależą pieniądze
    (niestety równanie opisujące tę zależność nie jest znane). Kiedyś
    przez to przechodziłem. Projektowanie to proces długotrwały, bo każdy
    chciał swoją cegiełką dołożyć. Potem formę zrobił formierz. Akurat
    z Singapuru był.

    > Jest to wielce prawdopodobne.
    > Z drugiej strony - modelarze śmigła wyważają.
    > A producenci dronów? i tych tanich, i tych drogich?

    Zupełnie inna klasa problemu. Obroty śmigła wysokie, siły duże -- to
    ciągnie cały samolot.

    Wyważa się też śmigła wolnoobrotowe, za to ciężkie. Jak w wentylatorach
    pod sufitem. W internecie można nabyć specjalne zestawy do wyważania:

    https://www.amazon.com/fan-balancing-kit/s?k=fan+bal
    ancing+kit

    --
    Jarek