  • 1. Data: 2016-06-02 15:14:34
    Temat: Zaciskarka do konektorów 2,54mm
    Od: "maniek" <spam@spam>

    http://www.tme.eu/pl/details/1-104479-2/zlacza-sygna
    lowe-raster-254mm/te-connectivity/
    Czy do powyższych typowych konektorów współpracujących z goldpinami 2,54mm
    macie jakieś sprawdzone zaciskarki? Takie które porządnie zaciskają, a nie
    jakaś prowizorka z lipnym kontaktem elektrycznym gdzie przy pierwszej próbie
    siłowej konektor spadnie z przewodu.
    Nie chodzi o masową produkcję w tysiącach zaciśnieć dziennie tylko domowe
    majsterkowanie więc detaliczne ilości zaciśnieć, więc nie pułap cenowy
    zaciskarki ~300zł i więcej, a kilkadziesiąt złotych.
    Czyli coś dobre i tanie. Bo już nieraz widziałem efekt lipnych zaciskarek
    (gdzie mogłeś nawet "skakać" po zaciskarce a i tak zacisk był mizerny) gdzie
    można zerwać zaciśnięty konektor z przewodu - czyli zaciśnięte na sztukę.
    Jedne ponoć zaciskają za jednym ściśnięciem szczęk dwie pary "skrzydełek"
    czyli te co obejmują miedź i te co obejmują izolację przewodu. Inne to tzw.
    dwuprzebiegowe.
    Które są lepsze?
    Jedni na elektrodzie chwalili yato 2256, a inni stwierdzili, że "jakość
    wykonania jest tragiczna (nierówne powierzchnie, odstające pozostałości
    zgrzewów czy odlewów, generalnie tandeta i tyle), konektorów nie zaciska w
    ogóle, za duża szpara zostaje po zaciśnięciu szczypiec (próbowałem na różne
    sposoby, nie udało się zacisnąć porządnie ani jednego konektora)."
    Czy są takie zaciskarki, które jednocześnie obsłużą 2,54 i te większe
    konektory jakie spotyka się np. przy podłączeniu spirali grzejnej w
    farelkach, czy coś z gatunku
    http://www.tme.eu/pl/details/1-160304-2/konektory-ni
    eizolowane/te-connectivity/
    Czy raczej zdecydowanie dedykowana zaciskarka do danej grupy wielkościowej
    konektorów? Bo coś uniwersalnego jest do niczego.
    No chyba, że większość domowych majsterkowiczów lutuje?
    https://www.youtube.com/watch?v=bQ75XnnuXpg

  • 2. Data: 2016-06-07 11:34:38
    Temat: Re: Zaciskarka do konektorów 2,54mm
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2016-06-02 o 15:14, maniek pisze:
> [...]
    > Jedne ponoć zaciskają za jednym ściśnięciem szczęk dwie pary
    > "skrzydełek" czyli te co obejmują miedź i te co obejmują izolację

    Nie spotkałem jeszcze dobrej i taniej zaciskarki dla amatora. Dlatego od
    lat zaciskam piny szczypcami i miejsce zacisku delikatnie zalewam cyną.
    Jak się da jej niedużo, połączenie jest trwałe i kabel nie cierpi na
    elastyczności.
    Wiem ze to kompletnie nie to. Ale działa.

  • 3. Data: 2016-06-08 19:27:42
    Od: A <a...@g...pl>

    maniek wrote:

> [...]
    > Czy do powyższych typowych konektorów współpracujących z goldpinami
    > 2,54mm macie jakieś sprawdzone zaciskarki?

    Na ebayu PA-20

    --
    A.