  • 1. Data: 2012-07-21 11:11:38
    Temat: Zapytanie
    Od: waldi <w...@g...com>

    Witam,

    Chciałbym w przyszłości zostać programistą PHP.Obecnie ubiegam się o staż.Przysłali
    mi test.Proszę o pomoc w ruszeniu go. Będę wdzięczny za linki do podobnych testów.
    Proszę o przykłady kursów dla początkujących programistów, tutorali i dokumentacji po
    angielsku. Po prostu chce się przejść na parę rozmów kwalifikacyjnych może coś z tego
    wyjdzie.Przepraszam że pytam się o to ale nie mam się do kogo zwrócić. Wiem że za
    takie rzeczy to płaci się kasę.Będę wdzięczy każdą sugestię.
    Zadanie 1. SQL/ERD
    Zaprojektuj bazę danych opisaną poniżej. Narysuj diagram ERD, zaznacz klucze i klucze
    obce.
    Następnie przedstaw treść zapytań SQL zwracających podane dane. Wskaż kolumny, które
    należałoby indeksować, aby przyspieszyć przygotowane zapytania. Korzystaj wyłącznie
    ze
    standardu SQL.
    Opis bazy:
    Baza zawiera informacje o osobach (wszystkich Polakach urodzonych po roku 1900),
    takie jak: imię,
    nazwisko, data urodzenia, płeć, zarobki. Każda osoba może mieć matkę i/lub ojca.
    Kobieta może
    mieć jednego męża, mężczyzna może mieć jedną żonę. Osoby pracują w
    przedsiębiorstwach,
    posiadających nazwę. Jedna osoba może pracować w kilku przedsiębiorstwach
    jednocześnie, na
    umowę zlecenie lub na umowę o pracę. Każde przedsiębiorstwo ma dokładnie jednego
    prezesa.
    Zapytania:
    A. Znajdź imię i nazwisko osoby posiadającej największą liczbę wnucząt.
    B. Znajdź średnią ilość pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie i średnią ilość
    pracowników zatrudnionych na umowę o pracę we wszystkich firmach
    C. Znajdź rodzinę (co najwyżej 2 pokoleniową) najmniej zarabiającą. Przedstaw imię i
    nazwisko
    dowolnej osoby z tej rodziny.
    Podpowiedź: rodzina 1 pokoleniowa to osoba X z ewentualnym współmałżonkiem. Rodzina 2
    pokoleniowa to rodzina 1 pokoleniowa z wszystkimi jej dziećmi (wraz z ewentualnymi
    współmałżonkami) lub rodzicami.
    Zadanie 2. PHP
    Napisać prostą aplikację obsługującą listę kontaktów.
    Funkcjonalności:
    1. Logowanie
    Funkcjonalność z pkt. 2 dostępna jest dla niezalogowanego użytkownika, pozostałe
    wymagają zalogowania.
    2. Przeglądanie listy kontaktów
    Lista powinna zawierać dane podstawowe. Po wybraniu konkretnego kontaktu wyświetlane
    są jego szczegóły.
    3. Zalogowany użytkownik może edytować i usuwać istniejące wpisy oraz dodawać nowe.
    Pojedynczy kontakt powinien mieć przynajmniej:
    NET P.C. Programujemy przyszłość 2
    imię,
    nazwisko,
    email - unikalny,
    telefon,
    data urodzenia.
    Założenia techniczne:
    Aplikacja powinna być napisana w języku PHP5 z użyciem bazy MySQL 5.
    Sugerujemy, aby walidacja formularzy odbywała się bez przeładowania strony.
    Wykorzystanie systemu szablonów (np. Smarty) oraz elementów Zend Framework będzie
    dodatkowym atutem.
    Dopuszczalne jest wykorzystanie innych darmowych bibliotek.
    Należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo aplikacji.
    Wygląd graficzny aplikacji jest zupełnie nieistotny.
    Pliki, schemat ERD oraz zrzut bazy danych prosimy przesłać mailem w spakowanym
    archiwum ZIP.
    Net P.C. informuje, że stworzona aplikacja jest wykorzystywana tylko w celach
    rekrutacyjnych i po
    zakończeniu procesu rekrutacyjnego zostanie usunięta.
    Zadanie 3. C
    Prześledź wykonanie programu, wskaż kolejne wywołania funkcji wraz z przekazywanymi
    do nich
    parametrami oraz zwracany wynik tych funkcji.
    ===== Przyklad start ====
    #include <stdio.h>
    int A (int x) {
    if (0==x)
    return 0;
    return x*B(1^(x>>1));
    }
    int B (int x) {
    if (0==x)
    return 1;
    return x+A(x-1);
    }
    int main() {
    printf ("Result: %d\n", A(10));
    return 1;
    }
    ===== Przyklad stop ====

  • 2. Data: 2012-07-21 11:58:11
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-21, waldi <w...@g...com> wrote:
    > Chciałbym w przyszłości zostać programistą PHP.
    [cut]
    /* Jakże ładnie się to komponuje z niedawnym wątkiem o interview :D */

    Na Twoim miejscu już bym się tą pracą nie przejmował:).

    Po pierwsze - jeśli nie umiesz tego zrobić, to się nie nadajesz. Zadania
    tego typu mają odsiewać najsłabszych kandydatów. Co z tego, że je
    zrobisz, skoro pierwszego dnia pracy dostaniesz trudniejsze? Znowu
    będziesz szukał pomocy w Internecie?

    Po drugie - chciałbyś zostać programistą PHP, a prosisz o tutriale dla
    początkujących? Tzn. nie umiesz programować w ogóle? :o

    Po trzecie - prośba o pomoc (i wrzucenie tu zadań) pokazuje jak
    traktujesz potencjalnego pracodawcę :). To, że on by Cię za to skreślił,
    jest oczywiste. Ale w takiej sytuacji ja też bym Cię nie zatrudnił
    (nawet gdybyś był technicznie najlepszym kandydatem na stanowisko).
    Sorry za taką uwagę moralną, ale należy Ci się. Radziłbym się trochę
    ogarnąć :).

    Zadania 1 i 2 są trochę pracochłonne, ale proste. Zadanie 3
    jest i proste i krótkie - wygląda jak z kartkówki w liceum.

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-07-21 12:20:42
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zamiast pisać te rozwiązania powiedz, że jesteś z platformy,
    przyjęcie gwarantowane!

  • 4. Data: 2012-07-21 12:35:23
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 02:11:38 -0700 (PDT), waldi napisał(a):

    > Przysłali mi test.Proszę o pomoc w ruszeniu go.

    > Proszę o przykłady kursów dla początkujących programistów, tutorali i dokumentacji
    po angielsku.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Entity-relationship_dia
    gram
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Posta%C4%87_normalna_%2
    8bazy_danych%29
    http://www.php.net/manual/en/index.php
    http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/index.html
    http://www.mysql.com/training/

    itd. sa tego setki, kup instrukcje do googla i zacznij z niego korzystac

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2012-07-21 15:07:36
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 02:11:38 -0700 (PDT), waldi napisał(a):

    > Kobieta może
    > mieć jednego męża, mężczyzna może mieć jedną żonę.

    Co za konserwatysta zaprojektował tę bazę?:)

  • 6. Data: 2012-07-21 15:15:31
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 02:11:38 -0700 (PDT), waldi napisał(a):

    > Każda osoba może mieć matkę i/lub ojca.

    Tego, to już nie rozumiem wcale.
    Nawet in vitro jest określony dawca-ojciec.
    Czyżby 'Seksmisja'?
    Może mieć matkę i może mieć ojca?
    Może mieć matkę lub ojca?
    Czy to nie są pytania z jakiejś innej planety?
    Może kandydat będzie jednym z pierwszych, którzy napiszą sztuczną
    inteligencję, która bedzie zastosowana w robotach odkrywających nowe
    planety?
    Może na tych planetach można mieć i/lub matkę, ojca...

  • 7. Data: 2012-07-21 15:16:45
    Od: " fir 0xtr00sch00l" <f...@g...pl>

    waldi <w...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chcia=B3bym w przysz=B3o=B6ci zosta=E6 programist=B1 PHP.Obecnie ubiegam si=
    > =EA o sta=BF.Przys=B3ali mi test.Prosz=EA o pomoc w ruszeniu go. B=EAd=EA w=

    .wuuuuu.. (kilkanascie lat temu (temu), nie wiem sam czemu
    (nie wiem czemu), nachylilem sie ku temu... HIP HOP dotknąlem
    tego problemu -> ->

    masz rozne opcje m in niniejsze dwie - nauczyc sie i zrobic
    te zadania ale to ci pewnie zajme z pol roku jak sie przylozysz,
    albo olac i ew douczyc sie normalnie (bo tak normalnie startowac
    nic nie umiejac to nie jest chyba dobry pomysl)

    takie zadania sa przymulajace ale, jak sie interesujesz to
    mozesz na podobienstwo tych zadan zrobic sobie pewnie jakies
    projekty w php (mnie to cholerstwo wogole nie interesuje
    i nie dalbym chyba rady teraz wykrzesac z sibie jakiegokolwiek
    zainteresowania tym)

    fir (0xtr00sch00l)

  • 8. Data: 2012-07-21 15:54:22
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-21, fir 0xtr00sch00l <f...@g...pl> wrote:
> [...]
    > projekty w php (mnie to cholerstwo wogole nie interesuje
    > i nie dalbym chyba rady teraz wykrzesac z sibie jakiegokolwiek

    A mi się php przydało ostatnio :). Robiłem w JS prosty skrypt
    rysujący wykres. Do wykresu trzeba było odfiltrować dane z pliku
    na tym samym serwerze i php okazał się idealny :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 9. Data: 2012-07-21 16:07:26
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 21-07-2012 o 15:15:31 Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > planety?
    > Może na tych planetach można mieć i/lub matkę, ojca...

    ja zrozumiałem, że baza opisuje oficjalną wersję, niekoniecznie
    rzeczywistość...
    typowym przypadkiem jest matka NOT NULL, ojciec NOT NULL, ale:
    ojciec NULL, matka NOT NULL gdy matka nie była w związku małżeńskim, i nie
    powiedziała, kogo uważa za ojca (AFAIK, to legalne)
    matka NULL, gdy matka urodziła sekretnie w domu, i dziecko podrzuciła
    równie sekretnie w szpitalu, państwo nie wie, kim matka była, o ojcu nie
    wie tym bardziej
    sytuacji, gdy ojciec jest NOT NULL, a matka NULL, nie bardzo widzę, ale
    niedostatki mojej wyobraźni niekoniecznie musza być zapisane w projeckie
    bazy

    --
    Jordan Szubert

  • 10. Data: 2012-07-21 16:08:24
    Od: " fir (0xtr00sch00l)" <f...@g...pl>

    PK <k...@n...pl> napisał(a):

    > A mi się php przydało ostatnio :). Robiłem w JS prosty skrypt
    > rysujący wykres. Do wykresu trzeba było odfiltrować dane z pliku
    > na tym samym serwerze i php okazał się idealny :).

    z mojej strony to nie była krytyka php, bardziej narzekania na kryzys
    motywacji, w sumie jak cos to na dzis interesuje mnie wylacznie (stare
    oldschoolowe trueschoolowe) _c_
    (a i tak to za szeroki temat zeby jakos rozsadnie ogranac :( )