  • 1. Data: 2020-01-12 16:58:59
    Temat: Zasilacz kl. 2
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czytając instrukcję tego wyłącznika
    https://idealed.eu/pl/p/Wlacznik-podblatowy-12V-60W-
    okragly/3077
    napisano:
    " Urządzenie działa najlepiej z zasilaczami klasy 2."

    Jak to rozumieć, bo klasa druga to chyba w znaczeniu klasy ochronności.
    Może błąd w tłumaczeniu?

    Robert

  • 2. Data: 2020-01-17 23:51:08
    Temat: Re: Zasilacz kl. 2
    Od: Swift <p...@g...com>

    Zapewne tak.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_ochronno%C5%9Bci

  • 3. Data: 2020-01-18 09:14:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-17 o 23:51, Swift pisze:
    > Zapewne tak.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_ochronno%C5%9Bci

    Pisząc moje pytanie byłem po lekturze Wiki. Ale chciałem się upewnić,
    gdyż klasy ochronności rzymskim się opisuje. A w instrukcji tego
    włącznika arabskimi napisali.

    Robert

  • 4. Data: 2020-01-18 12:21:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Pisząc moje pytanie byłem po lekturze Wiki. Ale chciałem się upewnić,
    > gdyż klasy ochronności rzymskim się opisuje. A w instrukcji tego
    > włącznika arabskimi napisali.

    Może chodzi o jakość a nie klasę ochrony?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-01-18 17:27:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.01.2020 16:58, Robert Wańkowski wrote:

    > " Urządzenie działa najlepiej z zasilaczami klasy 2."

    Na moje oko chodzi o to, żeby np. minus zasilacza nie był połączony z
    przewodem ochronnym. Pewnie zmniejsza to zasięg tego urządzenia - nie
    znam jego konstrukcji, ale nie zdziwiłbym się.

    Inna sprawa czy pierwsza klasa ochronności obliguje do takiego
    połączenia i z drugiej strony druga zabrania.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2020-01-18 22:25:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    On 2020-01-18 12:21, Irokez wrote:

    > Może chodzi o jakość a nie klasę ochrony?

    W Ameryce Class 2 to co innego niż Class II:

    https://standardscatalog.ul.com/standards/en/standar
    d_1310_7

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2020-01-19 18:13:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Saturday, January 18, 2020, 5:27:56 PM, you wrote:

> [...]
    > Inna sprawa czy pierwsza klasa ochronności obliguje do takiego
    > połączenia i z drugiej strony druga zabrania.

    W klasie II nie masz PE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2020-01-19 19:12:26
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.01.2020 18:13, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W klasie II nie masz PE.

    Pierwszy z brzegu - zasilacz do laptopa DELL.
    Ma znaczek II klasy, kabel koniczynka z bolcem.
    Nie mam tego w tej chwili jak sprawdzić, ale coś kojarzę, że minus jest
    połączony z bolcem.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2020-01-19 19:59:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 19.01.2020 o 19:12, Mirek pisze:

    > Pierwszy z brzegu - zasilacz do laptopa DELL.
    > Ma znaczek II klasy, kabel koniczynka z bolcem.
    > Nie mam tego w tej chwili jak sprawdzić, ale coś kojarzę, że minus jest
    > połączony z bolcem.

    Sprawdziłem. Środkowy "koniczynki" do wewnętrznego i zewnętrznego
    pierścienia wtyczki ładowania - około 1 k?

    --
    Czarek

  • 10. Data: 2020-01-19 20:00:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W klasie II nie masz PE.

    W materiałach dostępnych w sieci panuje w tej sprawie niezły chaos.
    Jedne twierdzą, że w klasie II jest zakaz łaczenia obwodów wtórnych z
    PE, drugie o tym, że takie połączenie nie jest wymagane, co jest
    zrozumiałe. Pierwszego
    zupełnie nie rozumiem -- co ma się mi niby stać, jak trzymając laptopa
    na kolanach dotknę sobie kołka ochronnego? Z SELV zrobi mi się kiepski
    PELV, a to jest już wręcz trzecia klasa.

    Masz Roman jakiś wiążący zapis z normy albo innego rozporządzenia, który
    pozwoli rozstrzygnąć tę kwestię?

    Pozdrawiam, Piotr