  • 161. Data: 2018-04-03 09:13:47
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2018 07:10:33 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > A za jego sukcesem stoją niezliczone godziny badań i pomiarów oraz
    > wielkie wydatki. Nie do zastosowania w przypadku producentów AGD.

    Az taki drogi to ten zegarek nie byl.
    Fak, ze mam tez kilka innych, i one to tak sekunde na dobe.

    > "Aha, Janusz, do zamówionego kontenera grzałek doklikaj jeszcze
    > trochę rezonatorów!"

    kto ich tam wie - moze wystarczy odpowiedni zamowic.

    > Nigdy nie rozumiałem sensu dokładania generatorów 33kHz do MCU,
    > skoro prostymi metodami ("wlutuj rezonator!") tego i tak nie
    > idzie zestroić.

    Ale malo pradu bierze i moze pracowac z baterii.
    A moze dokladniejsze je robia niz takie 12MHz.

    no i zegarek moze chodzic sprzetowo, bez ogladania sie na bledy w
    programie.

    Nawiasem mowiac ... program moglby go kompensowac programowo.

    J.

  • 162. Data: 2018-04-03 09:23:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Az taki drogi to ten zegarek nie byl.

    Zegarek nie, ale firma nazywała się Casio.

    > A moze dokladniejsze je robia niz takie 12MHz.

    Takie same ppmy widzę w Farnellu. Rezonator jak rezonator,
    tylko ze wzgledu na częstotliwość widełkowy, a nie płytkowy.

    > no i zegarek moze chodzic sprzetowo, bez ogladania sie na bledy w
    > programie.

    Nie w każdym MCU. :-D

    > Nawiasem mowiac ... program moglby go kompensowac programowo.

    To się nazywa MCXO i całkiem nieźle działa. Tylko to dalej
    nie jest poziom gości od AGD, tu jak już coś dawać, to gotowca.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 163. Data: 2018-04-03 13:37:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >Zegarek nie, ale firma nazywała się Casio.

    Zaledwie Casio, a nie np Patek.

    >Takie same ppmy widzę w Farnellu. Rezonator jak rezonator,
    >tylko ze wzgledu na częstotliwość widełkowy, a nie płytkowy.

    to jest ok 1ppm, moze po prostu klienci Farnela nie sa zainteresowani
    tak przeplacac.

    >Nie w każdym MCU. :-D

    To sie do takiego drugiego kwarca nie doklada.

    >To się nazywa MCXO i całkiem nieźle działa. Tylko to dalej
    >nie jest poziom gości od AGD, tu jak już coś dawać, to gotowca.

    No wlasnie ten zegarek mnie zastanawia ... za dokladny :-)

    Mozna by sie jeszcze uprzec, i na podstawie przestawien przez
    uzytkownika dobierac wspolczynniki korekcji.
    W sensie takim, ze jak np po 3 miesiacach posuwam 10s do przodu, do
    zegarek sobie zapamietuje - korygowac 3 co miesiac.

    Ale czy to by sie w praktyce za bardzo nie rozjechalo, bo klient
    zmienia niefrasobliwie ?

    No i jeszcze niuans - te cyfrowe zegarki czesto maja stoper do 0.1s
    lub 0.01s.
    Jak one to odmierzaja z kwarca 32768 ?
    A moze maja inny kwarc ?

    J.

  • 164. Data: 2018-04-03 22:18:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-01 o 18:03, Marek pisze:

> [...]
    > Jeśli pozycję timera (jest tylko jedna) "odświeży" się przez ponowne
    > przeklinanie i zaakceptowanie to nagrywa przez kilka dni i przestaje.
    > Nie wiem czy związek z tym zjawiskiem ma to, że zanim wykryłem ten
    > problem kilka miesięcy wcześniej piorun uszkodził klucz przetwornicy w
    > jej zasilaczu. Po wymianie układu nagrywarka ruszyła, po jakimś czasie
    > zauważyłem ten problem z ignorowaniem timera.
    > Czy możliwe, ze wyładowanie po stronie pierwotnej jednak "przeszło" na
    > stronę wtórną przetwornicy uszkadzając coś po tej stronie?

    JUż Ci pisałem że mozliwe, mnie się uszkodził kwarc od zegara,
    wymieniłem i działa
    ale wiem że jak kiedyś próbowaliśmy nagrywać to czasami pomijała
    programy, teraz jej już nie używam więc dokładnie nie pamiętam.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 165. Data: 2018-04-03 22:20:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 18:38, jacek pisze:

    > Tunery sat często brały tyle samo w standby jedynie wyświetlacz
    > wygaszają lub na zegar zmieniają przynajmniej 3 szt jakie miałem
    > w dawnych czasach TV SAT analogowej.

    Stare, ja piszę o nowym z NC+ ale nie tym najnowszym i jest bez nagrywania
    więc nie musi czuwać.

    --
    Pozdr
    Janusz