  • 1. Data: 2017-11-02 08:00:07
    Temat: Zegary z lamp Nixie
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Czadersko wygladaja takie zegary :) Tyko te lampy cholernie drogie.
    Radzieckie IN 14 chodza po kilkadziesiat PLN, a czeskie produkowane obecnie
    po kilkaset za sztuke. A jaka jest trwalosc takich lamp? Bo wiem ze z czasem
    dochodzi do jakichs dziwnych zjawisk typu zatrucie katody. Da sie je jakos
    regenerowac?
    https://www.tindie.com/products/Hius/steampunk-style
    -nixie-clock-on-in-8-2-nixies-/

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-11-02 08:11:54
    Temat: Re: Zegary z lamp Nixie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 08:00, miumiu pisze:
    > A jaka jest trwalosc takich lamp?
    W dobie komputerów to analiza obrazu i włączą się jak na nią patrzysz. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2017-11-02 09:05:16
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W dobie komputerów to analiza obrazu i włączą się jak na nią patrzysz. :-)
    >
    > Robert

    Nieglupi pomysl, juz zwykla czujka ruchu by mocno ograniczyla wypalanie sie
    tych lamp :)

  • 4. Data: 2017-11-02 21:49:29
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 02.11.2017 miumiu <a...@b...pl> napisał/a:
> [...]
    > dochodzi do jakichs dziwnych zjawisk typu zatrucie katody. Da sie je jakos

    Zatrucie katody to w lampach z żarzona katoda z warstwa aktywną (np.
    tlenkową). Lampy gazowane z zimną katodą (w tym wskaźniki neonowe)
    cierpią na rozpylanie katody wywołane bombardowaniem jonami. Praktycznym
    efektem jest utrudniony zapłon takiej lampy, ale (w przypadku
    wyświetlaczy) łatwo sobie z tym poradzić - odpowiednio wysokie napięcie
    zasilania wymusi zapłon i zużytej lampy. W praktyce możesz przyjąć je
    za wieczne, mnóstwo sprzętów z lat 70-tych, intensywnie użytkowanych
    jest w pełni sprawna do dzisiaj. Mało trwałe są lampy VFD, ale one
    mają normalną żarzoną katodę i luminofor.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator