  • 1. Data: 2020-06-02 10:39:21
    Temat: Zla tapeta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://komorkomania.pl/38868,tapeta-ucegla-telefony
    -pod-zadnym-pozorem-jej-nie-ustawiaj
    https://antyweb.pl/android-tapeta-problem/

    Ki czort, kto tam znowu chcial byc zbyt uniwersalny ?

    J.

  • 2. Data: 2020-06-02 10:48:22
    Temat: Re: Zla tapeta
    Od: z <...@...pl>

    Profil kolorystyczny przypinany do pliku.
    To jest dopiero szatański wynalazek.
    Ile to nerwów i pieniędzy wyrzuconych w błoto ludzkość kosztuje ;-)

  • 3. Data: 2020-06-02 12:39:27
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 02.06.2020 o 10:39, J.F. pisze:
    > https://komorkomania.pl/38868,tapeta-ucegla-telefony
    -pod-zadnym-pozorem-jej-nie-ustawiaj

    > https://antyweb.pl/android-tapeta-problem/
    >
    > Ki czort, kto tam znowu chcial byc zbyt uniwersalny ?
    Czemu uniwersalny? To normalne, że cały system mamy podzielony na
    logicznie ułożone i podzielone moduły, dzięki czemu mamy "porządek" w
    kodzie i łatwiejszą możliwość pracy nad nim. I tutaj zapewne widać wadę
    jednego z owych modułów.
    Szkoda, że w przypadku Androida mamy podzielony kod źródłowy, ale już
    skomiplowane biblioteki i programy - nie za bardzo. Dopiero niedawno
    powstał APEX (https://source.android.com/devices/tech/ota/apex), ale
    jakoś niespecjalnie o nim ostatnio słychać.

  • 4. Data: 2020-06-02 12:40:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Profil kolorystyczny przypinany do pliku.
    >To jest dopiero szatański wynalazek.
    >Ile to nerwów i pieniędzy wyrzuconych w błoto ludzkość kosztuje ;-)

    Jak juz wymyslili te profile, to chyba prawidlowo ?

    Tylko je dobrze obslugiwac ...

    J.

  • 5. Data: 2020-06-02 13:05:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-02 o 12:40, J.F. pisze:

    > Tylko je dobrze obslugiwac ...

    O widzisz. Do pliku nie powinien być przypisywany żaden profil.
    To urządzenie które ma go wyświetlić powinno użyć profilu czy ustawień
    które pozwalają na wierne jego wyświetlenie.
    To nie musi być profil tylko ustawienia konkretnego urządzenia
    KALIBRACJA. A każde urządzenie przynajmniej trochę inaczej wyświetla
    Dlatego takich profili są miliony.

    Przypięcie profilu (i to jakiegoś cholera wie jakiego stworzonego przez
    debila) i domyśle próbowanie jego użycia nic nikomu nie daje oprócz
    powodowania konfliktów czy errorów

  • 6. Data: 2020-06-02 14:30:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >To nie musi być profil tylko ustawienia konkretnego urządzenia
    >KALIBRACJA. A każde urządzenie przynajmniej trochę inaczej wyświetla

    Ja sie na tych profilach nie znam, bo zdaje sie MS sp* to koncertowo,
    moze potem poprawil, ale niechec zostala.

    Tylko ... trzeba wiedziec, jak interpretowac dane w pliku.
    Stad profil w pliku.

    >Przypięcie profilu (i to jakiegoś cholera wie jakiego stworzonego
    >przez debila) i domyśle próbowanie jego użycia nic nikomu nie daje
    >oprócz powodowania konfliktów czy errorów

    No coz, obsluga powinna byc w miare prosta:
    -przeliczyc na profil urzadzenia, lub
    -przestawic urzadzenie ... co ma akurat sporo wad, lub
    -zignorowac.

    Zadne nie powinno powodowac wielkich problemow, no moze przeliczanie,
    jesli dlugotrwale i blokuje czasowo inne funkcje, a nie chcemy
    zapamietac przeliczonej.

    J.

  • 7. Data: 2020-06-02 14:31:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >logicznie ułożone i podzielone moduły, dzięki czemu mamy "porządek" w
    >kodzie i łatwiejszą możliwość pracy nad nim. I tutaj zapewne widać

    Wyswielanie tapety to nie jest jakies rocket science.

    Wiec widac ktos tam chcial za dobrze zrobic i nie wszystko
    przewidzial.

    J.

  • 8. Data: 2020-06-02 17:00:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-02 o 14:30, J.F. pisze:
    > Tylko ... trzeba wiedziec, jak interpretowac dane w pliku.
    > Stad profil w pliku.

    No właśnie NIE.

    Plik jest plikiem utworzonym w jakimś standardzie. Tu mamy wyświetlanie
    na LCD. Dokładnie wiadomo jak go interpretować.

    Np. w poligrafii... jest sobie maszyna drukująca i to na poziomie
    tworzenia matrycy drukarskiej nanosi się poprawkę tak aby na tej
    konkretnie maszynie i na takim podłożu wydrukować wiernie jak się da.

    Ale NIE... ALE NIE.

    Debile wymyślili sobie że będą tworzyć pliki produkcyjne z przypiętymi
    profilami bo podobno o 1% będzie lepiej.
    I co? I jajco.
    Trzeba profil wywalić z pliku czyli przekonwertować go (a to może
    stwarzać problemy i np. konieczność ponownej akceptacji kolorystyki)
    marnuje czas i pieniądze.

    Jak widzę plik produkcyjny gdzieś wysyłany z podpiętym profilem to
    wychłostałbym takiego "artystę" na placu manewrowym ;-)

    PS. A ta konkretnie sytuacja wiele mówi o programistach Androida ;-)

  • 9. Data: 2020-06-02 17:28:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie NIE.

    >Plik jest plikiem utworzonym w jakimś standardzie. Tu mamy
    >wyświetlanie na LCD. Dokładnie wiadomo jak go interpretować.

    Tzn jak - wywalic do sterownika LCD bez zmian ?

    Byloby pieknie, gdybysmy w ramach tego standardu pliku mieli umowione
    dokladnie co oznaczaja liczby.

    A tu widzisz - dawno temu oznaczaly, co trzeba wpisac w piksele karty
    graficznej, polaczonej z monitorem CRT przecietnego typu.
    Potem to, co aparat cyfrowy uznal za stosowne zapisac :-)

> [...]

    >Jak widzę plik produkcyjny gdzieś wysyłany z podpiętym profilem to
    >wychłostałbym takiego "artystę" na placu manewrowym ;-)

    Ale w samych profilach to chyba nie bardzo szkodzi - artysta moze sie
    dopasowac do konkretnej maszyny, a jak zmienisz maszyne, to tez
    powinno byc dobrze - po konwersji zgodnie z profilami.

    >PS. A ta konkretnie sytuacja wiele mówi o programistach Androida ;-)

    Raczej mowi o tym, ze zadbali o obsluge profili, a nie poszli na
    latwizne :-)

    Tylko jakos kiepsko zadbali ...

    J.

  • 10. Data: 2020-06-02 17:54:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-02 o 17:28, J.F. pisze:
    > Ale w samych profilach to chyba nie bardzo szkodzi - artysta moze sie
    > dopasowac do konkretnej maszyny,

    Zgoda. Może sobie symulować dla siebie.
    Ale wypuszczanie swojej symulacji do produkcji to DEBILIZM.

    Profil powinien być ustawieniem konkretnego wyświetlacza. Informacja na
    jakim go wcześniej wyświetlano nic nie daje odbiorcy bo on ma inny
    wyświetlacz.
    Wyświetlacz ma być skalibrowany/onormowany/zatwierdzony ;-) swoją
    regulacją. Tylko tyle i aż tyle.