  • 1. Data: 2011-01-18 19:57:58
    Temat: Złacze krawędziowe do innej płytki
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam plytkę A i B. A jest duża, B jest mała.

    B jest bardzo gęsta, zawiera uklady wysokiej skali integracji.

    A jest lekka, zawiera głównie uklady wykonawcze.

    Ilośc lini spinających je ze sobą nie przekracza 30. Obie zrobione w
    SMD. Przesyłanie to tylko sygnały logiczne i zasilanie małej płytki ~200mA.

    Pomijając goldpiny - czy mam jakieś inne alternatywy? Coś co przypomina
    "sockety" pamięci w laptopach? karty miniPCI? Wole duzy rozstaw i
    solidne mocowanie mechaniczne, preferowane jest położenie poziome.
    Warunki przemysłowe.

    Zastanawiam się nad wyniesieniem na B mikrokontrolera z niezbednym
    otoczeniem (RAM + ROM) a na A zostawić łatwe w zrobieniu układy wykonawcze.

  • 2. Data: 2011-01-18 21:18:43
    Temat: Re: Złacze krawędziowe do innej płytki
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.01.2011 20:57, Sebastian Biały pisze:
    > Pomijając goldpiny - czy mam jakieś inne alternatywy? Coś co przypomina
    > "sockety" pamięci w laptopach?
    Znajomy, który zajmuje się projektowaniem mówił, że dość popularne są
    właśnie gniazda SO-DIMM, ale wymagają specyficznych parametrów płytki
    (grubość).

    > solidne mocowanie mechaniczne, preferowane jest położenie poziome.
    > Warunki przemysłowe.
    Z mojej - hobbisty - strony:
    - goldpiny w rastrze 2mm (sensowne, wytrzymałe a różnica w porównaniu z
    klasycznymi 2.54 jest zauważalna) albo 1mm(te są już mikro :) )
    - zif/non-zif + taśma(bo są łatwe do pozyskania ze starych CD) - w Twoim
    przypadku - płytka montowana (stabilizowana) na śrubę i podpinana taśmą.
    Dedykowane złącza board to board - raczej wymagają zabezpieczenia
    dodatkowo śrubą bo bardzo delikatne. No i niestety w Maritexie są
    "bezcenne".

    Michoo

  • 3. Data: 2011-01-19 15:45:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.01.2011 22:18, schrieb Michoo:
> [...]
    > - goldpiny w rastrze 2mm (sensowne, wytrzymałe a różnica w porównaniu z
    > klasycznymi 2.54 jest zauważalna) albo 1mm(te są już mikro :) )

    Jak się już zasuwa w calach, to goldpiny 1.27mm są wygodniejsze, a i
    ścieżkę poprowadzisz między nimi, jak potrzeba. Stosuję je czasami
    właśnie w takich celach. Są też dwu i czterorzędowe, ale przy 30 pinach
    raczej bym brał jednorzędowe. Łatwiej połączyć.

> [...]
    > Dedykowane złącza board to board - raczej wymagają zabezpieczenia
    > dodatkowo śrubą bo bardzo delikatne. No i niestety w Maritexie są

    Taśmy są do niczego, jak ma być w środowisku przemysłowym. Board to
    board też bym nie radził. Przy wibracjach lubią wyskakiwać więc i tak
    potrzebujesz dodatkowe mocowania.

    Waldek

  • 4. Data: 2011-01-19 22:57:37
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 18/01/2011 19:57, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Ilośc lini spinających je ze sobą nie przekracza 30. Obie zrobione w
    > SMD. Przesyłanie to tylko sygnały logiczne i zasilanie małej płytki ~200mA.

    Uzywam albo goldpiny 2mm, albo Micro-Match (te czerwone) - trzeba tylko
    uwazac przy robieniu plytki, bo cholerstwa nie sa symetryczne (pipek
    maja tylko z jednej strony).

    --
    Jerry1111

  • 5. Data: 2011-01-21 15:15:37
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał
    w wiadomości news:ih7q94$teu$1@news.onet.pl...

    > Uzywam albo goldpiny 2mm, albo Micro-Match (te czerwone) - trzeba tylko
    > uwazac przy robieniu plytki, bo cholerstwa nie sa symetryczne (pipek
    > maja tylko z jednej strony).

    wolałbyś symetryczne? ;)

    e.

  • 6. Data: 2011-01-22 08:26:55
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 21/01/2011 15:15, entroper wrote:
    > Użytkownik "Jerry1111"<j...@w...pl.pl.w
    p> napisał
    > w wiadomości news:ih7q94$teu$1@news.onet.pl...

    > wolałbyś symetryczne? ;)

    Poczas drapania sie w glowe dlaczego mala plytka wchodzi w duza tylko
    odwrotnie? ;-)

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2011-01-24 16:06:07
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał
    w wiadomości news:ihe4cj$kd2$1@news.onet.pl...

    > Poczas drapania sie w glowe dlaczego mala plytka wchodzi w duza tylko
    > odwrotnie? ;-)

    Podczas zdrapywania węgla z płytki, która weszła i tak i tak ;)

    e.