  • 1. Data: 2018-09-04 12:25:12
    Temat: Złe DPFy znowu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    No, ciekawe...

    http://auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/580
    382,filtr-dpf-mandat-kara-wycinanie-przeglad-badanie
    -techniczne-ministerstwo.html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2018-09-04 13:00:13
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: p...@g...com

    --Dodatkowo w trakcie przeglądu diagnosta będzie wpinał się w system diagnostyki
    pokładowej pojazdu (EOBD) by potwierdzić wycięcie filtra cząstek stałych.

    tu juz chyba fantazja ich poniosla :-)

    --Mandat 5 tys. za wycięty filtr DPF. Przypominamy, że posłowie .Nowoczesnej w
    złożonym już do Sejmu projekcie chcą zaostrzenia przepisów oraz dziesięciokrotnego
    zwiększenia kary za usunięcie DPF.

    suweren wam tego nie wybaczy :-)

  • 3. Data: 2018-09-04 21:49:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Sep 2018 04:00:13 -0700 (PDT), p...@g...com

> [...]
    złożonym już do Sejmu projekcie chcą zaostrzenia przepisów oraz dziesięciokrotnego

    Zależy który suweren. Znaczy wiadomo, że jest tylko jeden suweren i gorszy
    sort. Sporo jest zatem gorszego sortu którego kopcące syfy na drogach
    wpieniają. Mnie na przykład.Kara powinna być adekwatna do ceny urządzenia,
    a może nawet wyższa. To trochę jak z karą za jazdę bez biletu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2018-09-04 22:05:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.09.2018 o 21:49, Myjk pisze:
> [...]
    > wpieniają. Mnie na przykład.Kara powinna być adekwatna do ceny urządzenia,
    > a może nawet wyższa. To trochę jak z karą za jazdę bez biletu.

    Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na drogach
    jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie kary? Dlatego,
    moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest bardzo zła. A co z
    samochodami które opuszczając fabrykę dpfów nie miały? Też kara?

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-09-04 22:28:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-04 o 22:05, ToMasz pisze:

> [...]
    > moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest bardzo zła. A co z
    > samochodami które opuszczając fabrykę dpfów nie miały? Też kara?

    Skoro kiedyś go dopuszczono do ruchu to ma spełniać przepisy z
    roku w którym go dopuszczono. A idioci i zieloni mogą się co
    najwyżej denerwować.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-09-04 23:44:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tym dopuszczeniem na warunkach kiedy zostal wyprodukowany to dobre rozwiazanie. W
    zeszlym tygodniu zaczepil mnie pod marketem czlowiek i za starego Mastera chcial
    zaplacic dwa razy wiecej niz zaplacilem z piec lat temu. Z elektroniki ma radio.
    Zadnych drogich proekologicznych rozwiazan i podzespolow. A ze czasami jak zimny i
    docisne gaz do dechy srutnie czarnym? Jemu wolno.

  • 7. Data: 2018-09-05 08:43:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** przemek [RODO] pisze tak:

    > --Dodatkowo w trakcie przeglądu diagnosta będzie wpinał się w
    > system diagnostyki pokładowej pojazdu (EOBD) by potwierdzić
    > wycięcie filtra cząstek stałych.
    >
    > tu juz chyba fantazja ich poniosla :-)

    jak zdemontuje gniazdko to sobie moze wtykać :)

    --
    Piter

    Mind the gap.

  • 8. Data: 2018-09-05 08:53:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Myjk pisze tak:

> [...]
    > syfy na drogach wpieniają. Mnie na przykład.Kara powinna być
    > adekwatna do ceny urządzenia, a może nawet wyższa. To trochę jak z

    Skoro pięć koła za dymek w powietrzu to za wyprzedzanie na pasach
    wypadałoby uchwalić 10.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 9. Data: 2018-09-05 09:27:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Sep 2018 22:05:59 +0200, ToMasz

    > Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na drogach
    > jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie kary? Dlatego,
    > moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest bardzo zła.

    DPF się wycina dlatego, że ma się niesprawny, skrajnie kopcący silnik,
    względnie się nie umie jeździć (dusi silnik, a silnik duszony kopci z
    zasady), albo się kupiło samochód nieodpowiednio do zastosowania. Na to
    wszystko są proste rozwiązania. Po kolei, naprawić silnik, nauczyć się
    jeździć, zmienić auto.

    > A co z samochodami które opuszczając fabrykę dpfów nie miały? Też kara?

    Cóż, prawo nie może działać wstecz. Niemniej wystarczy na początek zakaz
    wjazdu do miast (i to nie tylko ścisłego centrum, ale w granice
    administracyjne) i wyłapywanie zadymiaczy -- bo nie wiem czy wiesz, dymiący
    silnik czy to w aucie fabrycznie wyposażonym w DPF czy nie, to niesprawny
    silnik.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-09-05 09:58:18
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 23:45:00 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    Zadnych drogich proekologicznych rozwiazan i podzespolow. A ze czasami jak zimny i
    docisne gaz do dechy srutnie czarnym? Jemu wolno.

    Z tego typu autami może być problem.

    W TV widziałem jak w Niemczech gość mający tego typy samochody musiał
    zapłacić opłatę za korzystanie z nich.
    Oraz przyjąć do wiadomości że od roku X (nie pamietam) już nie będzie
    mógł ich używać.