  • 11. Data: 2023-08-10 21:43:31
    Temat: Re: Zmiana z 3G na 5G
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 5 sierpnia 2023 o 15:05:14 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Ludziny w miastach nie muszą się specjalnie
    > tego obawiać ale ludziny mieszkające po za miastem, czy podróżujące
    > często mogą mieć problemy po wycofaniu 3G.
    > --

    To nie do końca takie oczywiste. Mieszkam w dużym mieście, a występuje częsty problem
    z 4G. Nie dlatego, że jest słaby zasięg, ale dlatego, że BTS są przeciążone. Dlatego
    też korzystam, tam gdzie mogę, z VoWiFi. Jak jestem poza zasięgiem WiFi połączenie
    jest realizowane przez VoLTE i tu zaczyna się problem, bo bywa, że telefon przełącza
    się na 2G, a wtedy połączenie jest zrywane. Połączenia mogą być kontynuowane przy
    przełączaniu się sieci wg schematu VoWiFi <> VoLTE <> 3G <> 2G. Jak pozostanie
    dziura, połączenia VoLTE będą po prostu zrywane. Już teraz problem jest odczuwalny,
    więc po całkowitym wyłączeniu 3G będzie jeszcze gorzej.

    MK

  • 12. Data: 2023-08-10 22:16:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.08.2023 o 21:43, Mac Ka pisze:

> [...]
    odczuwalny, więc po całkowitym wyłączeniu 3G będzie jeszcze gorzej.

    Mam dokładnie to samo co Ty, czyli też zrywa, średnio co minutę...ale
    jeśli pamiętam o tym, to podczas rozmowy staram się ruszyć dupę i
    podejść do okna :) Nie mam co prawda przeciążenia 4G ale słaby zasięg w
    domu. Nie wszyscy jednak mają opcję VoLTE VoWiFi w telefonie więc wielu
    ten problem nie dotyczy. Dobrą sprawą natomiast jest jakość rozmowy w
    sensie, kiedy używam VoWiFi to zupełnie inaczej się rozmawia, bez
    zaników, echa itd a sama jakość rozmowy w sensie pasma przenoszenia jest
    zdecydowanie lepsza. Natomiast kiedy wyłączę opcję VoWiFi to jest po
    staremu, czyli nim telefon wskoczy w 2G to przerywa, ktoś mnie nie
    słyszy lub ja kogoś. Generalnie gorzej niż z VoWiFi i zrywaniem rozmów.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-08-11 02:21:53
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 10.08.2023 o 22:16, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 10.08.2023 o 21:43, Mac Ka pisze:

    > [...]

    Dziękuje za te dodatkowe informacje.

    Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że u mnie to czy
    połączenie idzie przez WiFi zależy od tego czy włączę
    w Ustawienia > Połączenia pozycję "Połączenie przez Wi-Fi"
    na On czy na Off. (pozycję "Wi-Fi" mam cały czas na On).
    Gdy "Połączenie przez WiFi" mam ustawione na On, wtedy
    wśród maleńkich ikonek u góry ekranu wyświetla się także
    cały czas, nie tylko w czasie połączenia, ikonka słuchawki,
    a nad nią bardzo mały znak Wi-Fi.
    Wydaje mi się, ale specjalnie tego nie sprawdzałam, że u mnie
    połączenie bez Wi-Fi jest lepsze.

    Czy dobrze myślę, że na problemy, o których obaj piszecie,
    zmiana teraz smartfona na 5G by nie pomogła.
    Smartfona używam głównie w dużych miastach.

    Pozdrawiam
    Ewa