  • 141. Data: 2014-07-10 23:21:01
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "NetiaAbonent" <n...@a...invalid> wrote:
    > Ale gdzie ? w SMS ? Przeciez SMS koduje sie w inny sposob. Co z
    > tego, ze telefon potrafi wykreslic duzy zestaw Unikodu jak jego
    > przesylanie wymaga UTF-16 a nie UTF-7 czy 8, w efekcie ograniczajac
    > liczbe znakow.
    Ale czasem telefon wysylajacy koduje wlasnie w UTF-7 badz UTF-8. To raz.
    Dwa, dla oprogramowania telefonu umozliwic napisanie SMS w UTF-badzIle a
    poprawnie pokazac taki SMS to tez dwie rozne sprawy. Wyswietlic jest
    znacznie prosciej, moze nawet Nokia Banan tak potrafila (nie wiem, nie
    sprawdzalem, a troche sie boje wlozyc nowa karte SIM [3.3V] do niej [5V]).
    Umozliwic napisanie trudniej, bo trzeba sie bawic w obsluge klawiatury
    "ptaszkowej".

  • 142. Data: 2014-07-10 23:22:58
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Trybun <I...@j...com> wrote:
    > Nasze "madre
    > głowy" wymyslaja łaziki marsjańskie dla NASA, ale nie potrafimy
    > wymyslić wygodnego wózka dla naszych ułomnych rodaków.
    Potrafimy.
    Tylko ten nasz wymyslony telefon musialby dzialac takze poza granicami
    Polski, no i w Polsce dobrze by bylo gdyby dzialaly telefony wszystkie, a
    nie tylko specjalnie dla Polski produkowane.

  • 143. Data: 2014-07-10 23:33:35
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "NetiaAbonent" <n...@a...invalid> wrote:
    > Jest tylko dziwne, ze skoro one
    > ciagle takie popularne to czemu nie sa normalnie naliczane za
    > jednego SMSa do 1000 znakow np.
    "znakow" czyli czego?
    No i: z punktu widzenia operatora SMS to jest 1120 bitow, plus iles tam
    bitow naglowka (od kogo, do kogo, czas waznosci, etc. - dokladniej: punkt
    9.2.2.2 specyfikacji, czyli opis PDU SMS SUBMIT).
    Operatora w ogole nie obchodzi co w tych 1120 bitach jest.

    Chcesz dlugiego SMS? Korzystaj z MMS

  • 144. Data: 2014-07-10 23:43:49
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-10 23:33, Piotr Karocki wrote:
> [...]
    > 9.2.2.2 specyfikacji, czyli opis PDU SMS SUBMIT).
    > Operatora w ogole nie obchodzi co w tych 1120 bitach jest.

    Tyle, ze MMS w smartfonach wymaga wlaczonej transmisji a wiele osob ma
    ja wylaczona. Szkoda, ze MMSy nie przyjely sie tak dobrze jak SMSy.

  • 145. Data: 2014-07-10 23:55:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-10 23:21, Piotr Karocki pisze:
    > (...)
    > sprawdzalem, a troche sie boje wlozyc nowa karte SIM [3.3V] do niej [5V]).
    > Umozliwic napisanie trudniej, bo trzeba sie bawic w obsluge klawiatury
    > "ptaszkowej".

    Qrde, dla mnie coś nowego.
    Wiem, że np. karty PCMCIA były na oba napięcia (różniły się grubością
    jednego rogu), natomiast nic mi nie było wiadomo o napięciach kart SIM.
    Doczytałem właśnie, że były w sumie 3 napięcia: 5V, 3V i 1,8V.
    Przeczytałem też, że karty są najczęściej dwunapięciowe: 5/3 i 3/1.8V.

    Czego to człowiek się nie dowie przy okazji SMS-ów ;)

    A może do testów kup jakiś starter za 5 zł?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 146. Data: 2014-07-10 23:57:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 10 Jul 2014 21:15:59 GMT, Piotr Karocki napisał(a):

    > Bajt to... a zreszta, zamiast pisac z pamieci skorzystam ze slownika:
    > ISO/IEC/IEEE 24765, Systems and software engineering — Vocabulary.

    To nie korzystaj. Gwarantuję ci, że dla przeciętnego człowieka 90% z tego
    jest niezrozumiałe. Dla takiego Trybuna będzie niezrozumiałe 110%. Dla
    animki 200%.

    W zwykłym świecie przyjęło się, że zostało to na 8 bitach. Niezależnie od
    tego jak bardzo naukowych źródeł nie przytoczysz. A nawet im więcej
    przytoczysz, tym bardziej będzie to 8 bitów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 147. Data: 2014-07-11 06:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > Tyle, ze MMS w smartfonach wymaga wlaczonej transmisji a wiele osob ma
    > ja wylaczona. Szkoda, ze MMSy nie przyjely sie tak dobrze jak SMSy.

    Można ustawić tak, zeby transmisja była tylko dla mms.

  • 148. Data: 2014-07-11 11:36:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-11 06:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > Można ustawić tak, zeby transmisja była tylko dla mms.

    To bedzie nastepna skomplikowana rzecz dla wiekszosci typowych
    Kowalskich, podobnie jak rozwazane wlasnie PL znaczki w SMSach.

    Rzecz w tym, zeby bylo latwo, prosto i przyjemnie. Podobnie jak obecnie
    nikt nie chce sie bawic w grzebanie w autoexec.bat i config.sys mozna
    oczekiwac, ze wspolczesne rozwiazania beda faktycznie wspolczesne.
    Jednak jak zostalo tutaj wykazane SMSy w swoim standardzie i budowie
    bazuja na "starozytnych" podstawach a MMS nie przyjely sie tak jak mozna
    byloby tego oczekiwac.

    Czy da sie to zrobic? Pamiematam dyskusje odnosnie funkcji filmowania
    lustrzankami z grupy foto.cyfrowa. "Nie da sie filmowac bo" i tu lista.
    "To jest bez sensu". "To jest nieprofesjonalne". Rzeczywistosc to
    zweryfikowala. Okazalo sie, ze mozna a efekty sa na tyle dobre, ze wiele
    profesjonalnych filmow jest kreconych lustrzankami.
    Duza matryca w kompaktach? Znow teksty, ze to sie nie uda.
    Sony zrobilo RX100 i RX1. Znow sie dalo.

    Podobnie jak sa tutaj przeliczane SMSy na bity moze w takim wypadku
    warto rozebrac 1 minute połączenia na czesci pierwsze? Ile kosztuje
    belka nadajnika, czy operator korzysta z nocnej taryfy zasilania,
    ile informacji mozna upchnac w takiej minucie? Moze ktos okaze sie
    cwaniakiem i bedzie nadawal programy Atari w wersji audio? ;]
    Minuta połączenia stala sie bytem wirtualnym, umownym i podobnie mozna
    byloby podejsc do SMSow nie zagladajac pod maske.

  • 149. Data: 2014-07-11 12:13:26
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > sprawdzalem, a troche sie boje wlozyc nowa karte SIM [3.3V] do niej [5V]).
    > Umozliwic napisanie trudniej, bo trzeba sie bawic w obsluge klawiatury

    Ta stara motka w żaden sposób nie umożliwiała napisania sms-a z polskimi
    znakami. Więcej - ja użytkując ją w ogóle nie wiedziałem, że jest coś
    takiego jak sms z polskimi znakami. I kiedyś (też już dawno, ale dużo po
    okresie "regularnego użytkowania") ją uruchomiłem i okazało się, że
    wyświetla bez problemów "współczesne" sms-y zawierające polskie znaczki.
    Inna sprawa - nie mam pojęcia, jak były kodowane (UTF-7 czy -8). Myślę,
    że to wzięło się z możliwości używania tych telefonów na rynku
    azjatyckim, polskie literki być może zaimplementowano "przy okazji". Już
    nie pamiętam, ale chyba była możliwość przełączenia menu na japoński,
    więc powinna też obsługiwać japońskie sms-y.

    --
    Grzexs

  • 150. Data: 2014-07-11 12:18:43
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Co przeszkadza kasować za ilość znaków ?

    Tradycja!

    Ale i tradycje można zmieniać. Może ktoś ze starszych użytkowników
    pamięta, jak Poczta Polska, Telegraf i Telefon wprowadzała zaliczenie
    "co 3 minuty" za rozmowy "miejscowe"? Przed tą operacją takie rozmowy
    zaliczane były tylko raz, niezależnie od czasu trwania. I było tak "od
    zawsze". I w końcu przeprowadzono taką niepopularną zmianę. (To był
    początek końca telefonii stacjonarnej wg mnie).
    --
    Grzexs