  • 31. Data: 2013-03-22 00:03:21
    Temat: Re: Znowu zima zaskoczyła... kierowców ciężarówek
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl>

    PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
    moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija go i staje obok,
    bo tez nie moze...
    --
    To pecha ma a generalnie zachował się dobrze

  • 32. Data: 2013-03-22 07:49:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 20:34, Artur Maśląg pisze:

    > No, ale Trójmiasto to żaden teren zagrożony - podziękuj
    > władzom za utrzymanie drogi, pogoda płata figle.
    > Nie wiń kierowców ciężarówek za tę sytuację.

    Kompletnie nie masz racji. Obwodnica Trójmiasta jest drogą bardzo
    górzystą z nachyleniami dochodzącymi do 5 procent.

    Nie mówimy o sytuacji oblodzenia, tylko o śnieżycy, której żadna służba
    nie jest w stanie zapobiec. Po takiej śnieżycy w godzinę-dwie obwodnica
    jest już czarna. Chyba, że TIR ją zablokuje i wtedy nikt nic nie jest
    stanie zrobić przez wiele godzin.

    Takie sytuacje zdarzają się kilka razy w roku po gęstych opadach.
    Wystarczyłoby, żeby TIR poczekał te dwie godziny i problemu by nie było.

    Drogowcy absolutnie nie są tu niczemu winni - robią, co tylko się da.

    --
    MN

  • 33. Data: 2013-03-22 08:30:06
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

> [...]
    > Wystarczyłoby, żeby TIR poczekał te dwie godziny i problemu by nie było.
    >
    > Drogowcy absolutnie nie są tu niczemu winni - robią, co tylko się da.

    Wystarczylo sypnac odpowiednio wczesniej i nie byloby problemu. Prognoza
    pogody i dane z radarow sa dostepne, trzeba tylko troche pomyslec, ew. nie
    oszczedzac liczac, ze moze w ostatnim momencie pogoda sie zmieni. Obwodnica
    trojmiasta to nie jest jakas 3rzedna droga w beskidzie, gdzie sluzby
    dojezdzaja raz na tydzien.
    Zaniedbali, koniec kropka

    sz.

  • 34. Data: 2013-03-22 08:35:46
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-22 07:49, Marcin N pisze:

    > Kompletnie nie masz racji. Obwodnica Trójmiasta jest drogą bardzo
    > górzystą z nachyleniami dochodzącymi do 5 procent.

    ROTFL - górzysta trasa? Toż to piknik, a nie górzysta trasa.

> [...]
    > nie jest w stanie zapobiec. Po takiej śnieżycy w godzinę-dwie obwodnica
    > jest już czarna. Chyba, że TIR ją zablokuje i wtedy nikt nic nie jest

    Wszystko się zdarzyć może.

    > Takie sytuacje zdarzają się kilka razy w roku po gęstych opadach.
    > Wystarczyłoby, żeby TIR poczekał te dwie godziny i problemu by nie było.

    No, najlepiej niech wszyscy się zatrzymują i czekają aż śnieg
    przestanie padać. W szczególności przed każdym wiaduktem.

    > Drogowcy absolutnie nie są tu niczemu winni - robią, co tylko się da.

    Skoro nie są niczemu winni (jak twierdzisz) to musisz się pogodzić
    z faktem, że czasem z racji warunków pogodowych może dochodzić do
    dziwnych sytuacji i trudno winić kierowców za pewne zdarzenia.

  • 35. Data: 2013-03-22 10:19:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 08:35, Artur Maśląg pisze:

    > Skoro nie są niczemu winni (jak twierdzisz) to musisz się pogodzić
    > z faktem, że czasem z racji warunków pogodowych może dochodzić do
    > dziwnych sytuacji i trudno winić kierowców za pewne zdarzenia.

    Otóż właśnie bardzo łatwo winić kierowców. Pchają się nieprzygotowanymi
    samochodami tam, gdzie nie powinni.

    Ok. Tyle ode mnie. Sprawa kontrowersyjna i zawsze będą spory, kto jest
    "bardziej winny".

    --
    MN

  • 36. Data: 2013-03-22 10:36:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    a jak mieliby je przygotować?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2013-03-22 11:20:19
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > a jechałeś kiedyś na łańcuchach?
    No właśnie nie jechałem. Nie miałem takiej okazji ani powodu.

  • 38. Data: 2013-03-22 11:24:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 22 Mar 2013 11:20:19 +0100 osobnik zwany Jan Koval
    napisał:

    > No właśnie nie jechałem. Nie miałem takiej okazji ani powodu.

    łańcuchy dają dużo lepszą trakcję ale nadają się tylko do jazdy po lodzie
    albo odpowiednio grubym śniegu. O komforcie jazdy zapomnij. Tak naprawdę
    to zakłada się je żeby przejechać kawałek a nie jeździć na stałe. Jak
    śniegu jest mało to rwą asfalt. To działa prawie jak koło łopatkowe w
    starych parowcach :)

  • 39. Data: 2013-03-22 11:53:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-22 10:36, masti pisze:

    > a jak mieliby je przygotować?

    Tak, żeby podjechać pod górkę po ubitym śniegu.

    --
    MN

  • 40. Data: 2013-03-22 12:06:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 22 Mar 2013 11:53:10 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Tak, żeby podjechać pod górkę po ubitym śniegu.

    Ile jest 2+2? 2+2