  • 1. Data: 2017-03-11 10:43:38
    Temat: Źródło prądowe 1 A
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Szukam *sprawdzonego* gotowego pomysłu na źródło prądowe 1 A o
    możliwie przyzwoitej stabilności czasowo-temperaturowej. Wartość prądu
    nie jest istotna. Da się coś zrobić na częściach *niekoniecznie* z
    pierwszej z brzegu szuflady ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2017-03-11 11:58:27
    Temat: Re: Źródło prądowe 1 A
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    http://ifotos.pl/z/asxxree

  • 3. Data: 2017-03-11 17:17:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-11 o 11:58, V.L.Pinkley pisze:
    > http://ifotos.pl/z/asxxree

    Rs nie wygląda zachęcająco, ale nikt nie mówił że będzie łatwo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2017-03-11 17:43:44
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 11-03-2017 17:17, PeJot wrote:

    > Rs nie wygląda zachęcająco, ale nikt nie mówił że będzie łatwo.

    Łatwo policzyć, przy prądzie 1A na Rs wydzieli się 0.1W.
    To schemat ogólny. Elementy trzeba dobrać.
    K.

  • 5. Data: 2017-03-12 09:45:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-11 o 17:43, John Smith pisze:

    > Łatwo policzyć, przy prądzie 1A na Rs wydzieli się 0.1W.
    > To schemat ogólny. Elementy trzeba dobrać.

    Widzę. Dzięki i za to, tym niemniej zależy mi na sprawdzonym gotowcu,
    nie bardzo mam czas na eksperymenty z elektroniką.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2017-03-12 10:00:00
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 09:45, PeJot pisze:

    > Widzę. Dzięki i za to, tym niemniej zależy mi na sprawdzonym gotowcu,
    > nie bardzo mam czas na eksperymenty z elektroniką.

    Jak chcesz coś prostego to weź LM317:
    http://www.bristolwatch.com/ccs/lm317b.jpg

  • 7. Data: 2017-03-12 10:52:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Mar 2017 10:00:00 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > http://www.bristolwatch.com/ccs/lm317b.jpg

    Na rys. nie opisanego elementu R1.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-03-12 11:12:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 12-03-2017 10:52, Marek wrote:

    > Na rys. nie opisanego elementu R1.

    Opisano.
    R1=1.25[V]/I[A]
    dla I=1[A]a R1=1.25[Ohm]

    Łączny spadek napięcia na źródle prądowym z LM317 to:
    2[V] - LM317
    1.25[V] na R1
    razem 3.25[V]
    Jak pasuje to robić.
    K.

  • 9. Data: 2017-03-12 11:59:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 10:52, Marek pisze:

    > Na rys. nie opisanego elementu R1.

    Zostawiam to jako zadanie do samodzielnego rozwiązania przez czytelników.

  • 10. Data: 2017-03-12 12:24:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 10:00, Zbych pisze:

    > Jak chcesz coś prostego to weź LM317:
    > http://www.bristolwatch.com/ccs/lm317b.jpg

    Tego akurat używam na obecną chwilę, ale trochę za bardzo pływa wszystko
    z temperaturą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem