  • 1. Data: 2011-10-22 08:58:32
    Temat: [about] the art of unix programming
    Od: p...@p...onet.pl

    http://www.catb.org/~esr/writings/taoup/html/index.h
    tml

    defakto nie moge teraz napisac pelnego abouta
    bo jedynie poczytywalem w tygodniu ta ksiazke
    a wymagalaby dluzszego poczytania i dluzszego
    odniesienia sie ale moge powiedziec pare slow

    dosyc ciekawa ksiazka, poki co dosyc malo wiem
    o unixie, sporo siedzialem swego czasu przy
    terminalach unixowych na korytarzach uczelni,
    ale nie zglebialem wtedy zaawansowanego basha
    (to bylo jeszcze zanim nauczylem sie cokolwiek
    c, wczesniej znalem zasadniczo przede wszystkim
    asma) choc czesc tego shelowego klimatu zalapalem;
    blednie utrwalilo mi sie chyba skojarzenie unixa
    z przemyslem doslownie w sensie 'fabryk' a teraz
    po looknieciu na ta ksiazke widze ze sprawy
    moga sie miec zupelnie inaczej i w tym unixie
    moze byc po prostu sporo ducha c w sensie podobnie
    powaznej jakosci zasad projektowych czy cos takiego;
    pozatym z punktu widzenia tej ksiazki unix wydaje
    sie byc specyficznie malym projektem i to tez
    jest fajne, do konkretnych rzeczy nie bardzo moge sie
    teraz odniesc bo jedno ze wogole nie jestem w formie
    (z czasem coraz gorsza) to po prostu nie znajde
    teraz kilku dni czasu by to poczytac (juz predzej
    musialbym popilowac troche iosa), jest tam jednak
    na pewno pare ciekawych uwag - np unixowa wizja
    rozumienia devicow jako plikow i programow jako
    swoistych bytow w tym swiecie plikow (zupelnie
    nowe dla mnie) jest tam jeszcze troche wiecej
    ciekawych rzeczy (np przedyskutowanie top-down
    vs bottom up albo przyklad z roguelikiem, ale
    przejrzalem jedynie oplotkami) dosyc wazna ksiazka -
    takich waznych ksiazkek nie ma za wiele, bo np
    wspominana tam 'the practice of programming'
    kernighana i pikea wydaje mi sie zupelnie nieciekawa,
    jak do niej na chwile zajrzalem,
    sa tam jeszcze inne wspominane, np knuth - znane
    nazwisko ale tez nigdy nie czytelam

  • 2. Data: 2011-10-22 13:06:58
    Temat: Re: [about] the art of unix programming
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSMAP.org>

    Dnia Sat, 22 Oct 2011 10:58:32 +0200, p...@p...onet.pl
    napisał(a):

    [...]
    > sa tam jeszcze inne wspominane, np knuth - znane
    > nazwisko ale tez nigdy nie czytelam

    "We read Knuth so you don't have to."

    --
    Tomek