  • 11. Data: 2009-12-07 13:46:25
    Temat: Re: analog w dobie cyfry
    Od: John Smith <u...@e...net>

    babinicz napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Dla zabawy?

    No, taka nostalgiczna zabawa.
    I zdjęcia gotowe po tygodniu, nie wymagające grzebania w kompie.
    I niespodzianka: wyjdzie? nie wyjdzie?

    > My?la?em, ?e ze wzgledu na niedo?cignion? jak na razie jako?ae i
    > odwzorowanie kolorów.

    Już prędzej ze względu na głębokość kolorów, niż dla jakości ich
    odwzorowania. I dynamikę materiału wyjściowego.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-12-07 14:00:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2009 10:47:40 +0100, aadax napisał(a):

    > Ciekawy jestem, czy ktoś zostawił sobie mały obrazek i robi nim również
    > zdjęcia.

    Ja robię - póki mi się slajdy nie skończą w lodówce. Potem idzie na
    półkę...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2009-12-07 18:04:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    aadax pisze:
    > zacząłem ten wątek zastanawiając się, czy jest sens pozbywać się analoga z
    > systemem (dalmierz). Sporadycznie po niego sięgam (w tym roku tylko 2 x B/W,
    > a tak prawie wszystko cyfra). Sam wywołuję i skanuję. Obraz z kliszy jest
    > inny, nie lepszy/gorszy - inny. Powoli wszyscy przyzwyczajają się do obrazu
    > z cyfry... obraz z analoga staje się dla wielu dziwaczny,
    > "niefotograficzny"... Ciekawią mnie opinie forumowiczów (osób pasjonujących
    > się fotografią) Pozdrawiam R.

    Analogiem nie zasymulujesz cyfry, a odwrotnie jak najbardziej (kilka
    procent audiofilów zarzeknie się, że nie, ale w testach udziału nie
    weźmie). Więc mało komu chce się męczyć analogiem.
    Ale szkoda sprzedawać sprzętu za grosze, jest po prostu ładny i ślicznie
    robi ''pstryk'' (ale ep-1 też już robi ślicznie). Niech sobie leży i
    czasem zrobi pstryk, nawet bez filmu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-12-07 20:10:13
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    aadax wrote:
    > Ciekawy jestem, czy ktoś zostawił sobie mały obrazek i robi nim również
    > zdjęcia. Pozdrawiam R.

    Zostawiłem sobie sporo analogów, szczególnie dalmierze, bo i póki co nie
    ma odpowiednika w cyfrowym świecie masowym (leika jest okrutnie droga).
    W weekend dwie rolki poszły z dynaksa, do tego jeszcze jedna z średniaka.
    W czterech aparatach mam powkładane jeszcze filmy do dokończenia.

    Oczywiście cyfrowym też robię zdjęcia :) dzisiaj jakieś 10 na konkretny
    temat, ale to dlatego że potrzebowałem na szybko. :)

    W weekend za to organizujemy sobie z znajomymi plener, gdzie w założeniu
    każdy będzie robił zdjęcia starym, aparatem analogowym :)

    d.

  • 15. Data: 2009-12-07 20:11:13
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:

    > Tak. Głównie slajdy. Ale to też pewnie do czasu upowszechnienia się
    > tanich rzutników FullHD ;)

    hmmm, od kiedy rzutniki mają takie oznaczenia? :)

    d. :)

  • 16. Data: 2009-12-07 20:12:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Henry(k) wrote:
    > Ja robię - póki mi się slajdy nie skończą w lodówce. Potem idzie na
    > półkę...

    O właśnie :) mi zostało jeszcze coś koło 60 rolek zapasów, potem mam
    nadzieję, że w miarę rozsądnie będzie można nabyć coś cyfrowego
    pełnoklatkowego :)

    d. :)

  • 17. Data: 2009-12-07 20:18:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Ale szkoda sprzedawać sprzętu za grosze, jest po prostu ładny i ślicznie
    > robi ''pstryk'' (ale ep-1 też już robi ślicznie). Niech sobie leży i

    W moim przypadku analog nie robi przedbłysku lampą, bo na TTL zamiast
    pTTLa ;)
    Ale starsze DSLRy Pentaksa też miały TTL, tylko zrezygnowali z niego :(
    Może w K8 wróci ? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 18. Data: 2009-12-07 22:02:19
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Analogiem nie zasymulujesz cyfry, a odwrotnie jak najbardziej

    Bo analogiem się robi zdjęcia, a cyfrą tylko symuluje różne rzeczy... ;-P

    > Więc mało komu chce się męczyć analogiem.

    Wiesz... to pojęcie bardzo względne... :)
    Jeden się "męczy analogiem", a inny się męczy przy PhotoShopie.
    Wszystko zależy od wprawy w jednym lub w drugim :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 19. Data: 2009-12-07 22:07:24
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    aadax wrote:
    > Ciekawy jestem, czy ktoś zostawił sobie mały obrazek i robi nim również
    > zdjęcia.

    No są jeszcze tacy zboczeńcy - też do nich należę... ;-)

    I póki w Polsce będzie choć jeden lab, który solidnie wywoła E-6, póty
    będę się bawił w slajdy...

    Tak, tak - bawił - bo to ma mi dostarczać przyjemności, a komputerów nie
    lubię - mam ich dość na co dzień... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 20. Data: 2009-12-07 22:44:55
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > No, taka nostalgiczna zabawa.
    > I zdjęcia gotowe po tygodniu, nie wymagające grzebania w kompie.
    > I niespodzianka: wyjdzie? nie wyjdzie?

    Jak robię kilka klisz na rok - dokładnie z tych samych powodów.

    --
    Lol