  • 1. Data: 2010-06-16 08:02:19
    Temat: antena Yagi - na 1 kanal
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy sa dostepne w handlu anteny TV UHF projektowane na konkretny kanal
    UHF 12-69. Anteny szerokopasmowe sa projektowane jako kompromis i
    regula jest, ze na kanalach nizszych maja zyskownosc mniejsza a na
    wyzszych wieksza. Czy jest jakis producent anten, co produkuje anteny
    kanalowe o zysku >18-19dB (nawet na niskich kanalach)?

    Np. potrzebujemy antene na kanal 21 o zysku 19 dB

    A teraz pytanie przewrotne, jakich rozmiarow musialaby byc czasza
    (parabola) aby dla kanalu 21 UHF i 69 UHF zyskownosc byla w okolicach
    19-20dB (zastosowanie paraboli do odbioru sygnalu nadajnika tv z duze
    odleglosci).

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-06-16 08:09:17
    Temat: Re: antena Yagi - na 1 kanal
    Od: a...@p...pl

    UHF 21-69

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2010-06-16 08:15:52
    Od: zenek <z...@o...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > (parabola) aby dla kanalu 21 UHF i 69 UHF zyskownosc byla w okolicach
    > 19-20dB (zastosowanie paraboli do odbioru sygnalu nadajnika tv z duze

    Dla tego pasma cos kolo 3-4 metrow.

    :):)
    poszukaj w dipolu powinni cos miec na konkretne pasma.

  • 4. Data: 2010-06-16 08:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w
    > czy sa dostepne w handlu anteny TV UHF projektowane na konkretny
    > kanal
    > UHF 12-69.

    Raczej nie ma.

    > Czy jest jakis producent anten, co produkuje anteny
    > kanalowe o zysku >18-19dB (nawet na niskich kanalach)?

    Poszukaj firmy Polkat, dawniej z Wroclawia, obecnie gdzies z
    okolic - Namyslow chyba.
    Moze ci zrobia.

    Albo kup sobie 4 dlugie, przelicz, i zabaw sie z wiertarka i
    pilnikiem :-)
    Polacz synfazowo i moze wystarczy.

    > A teraz pytanie przewrotne, jakich rozmiarow musialaby byc czasza
    > (parabola) aby dla kanalu 21 UHF i 69 UHF zyskownosc byla w
    > okolicach
    > 19-20dB

    Teoretycznie 3 dlugosci fali, czyli jakies 1-2m.
    Ale nie wiem czy przy tak malej czaszy to sie nadal tak prosto
    liczy.

    J.

  • 5. Data: 2010-06-16 12:05:22
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    Jakbyś chciał na jakąś konkretną częstotliwość, miałem w którejś
    książce projekty długich Yagi.
    Zresztą, pełno w necie prostych kalkulatorów.
    Ale najsensowniejszy jest zestaw 4 anten, bo zawężysz wiązkę H i V,
    anteny mniej śmieci będą zbierać z eteru.
    No i +5.9dB do zysku bazowego.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-06-16 12:35:14
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    Na tym możesz sobie policzyć własną antenę.

    http://vk5dj.mountgambier.org/Yagi/Yagi.html

  • 7. Data: 2010-06-19 00:09:23
    Od: "." <o...@g...com>

    On Jun 16, 2:35 pm, Andrzej H <h...@g...com> wrote:
    > Na tym możesz sobie policzyć własną antenę.
    >
    > http://vk5dj.mountgambier.org/Yagi/Yagi.html

    No...to sobie policz. A może poliż, frajerze?

    Watek jest chyba o reklamach? Które nadal są głośne - zatem: Ni
    Chuja!!!

    Chuj Wam w dupę, jebani frajerzy z TVP

  • 8. Data: 2010-06-19 08:40:02
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010 17:09:23 -0700 (PDT), "." <o...@g...com>
    wrote:

    >Watek jest chyba o reklamach? Które nadal są głośne - zatem: Ni
    >Chuja!!!

    Tobie się wątki powaliły. Mniej pij.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280