  • 1. Data: 2009-12-14 20:36:38
    Temat: aparat do dlugich filmow
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    Witam,

    Jaki aparat / rodzina aparatow pozwala nakrecic dlugi film
    - powiedzmy godzina albo i wiecej?

    Mile widziana rozdzielczosc 640x480 lub wiecej, zasilanie z AA,
    soft na win98, karty SD/SDHC.

    hej

  • 2. Data: 2009-12-14 20:44:49
    Temat: Re: aparat do dlugich filmow
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    mw158979 pisze:
    > Witam,
    >
    > Jaki aparat / rodzina aparatow pozwala nakrecic dlugi film
    > - powiedzmy godzina albo i wiecej?

    Żaden dostępny w Europie, bo jak nagra więcej jak 30minut to wejdzie w
    droższą stawkę podatkową dla kamer wideo. Tak unia rozdzieliła te dwa,
    coraz bardziej do siebie podobne urządzenia.

    > Mile widziana rozdzielczosc 640x480 lub wiecej, zasilanie z AA,
    > soft na win98, karty SD/SDHC.

    Pentax Kx - zasilanie na AA, 720p/30fps. Innych lustrzanek na paluszki
    nie znam. Kompakty, które znam i nagrywają filmy w wyższych
    rozdzielczościach też są na dedykowane baterie.

    Poza tym tak się filmów nie kręci. Przeważnie powstaje wiele krótkich
    ujęć zmontowanych w całość. Co chcesz pokazać takim jednym długaśnym
    ujęciem? Chcesz mieć coś takiego jak przy kamerach na taśmę, że jak
    wciśniesz nagrywanie, przerwiesz i znowu wciśniesz, to będziesz miał
    jeden długi film z różnymi scenami? To po prostu zasługa takiego a nie
    innego sposobu rejestrowania filmu.
    Filmy z aparatu możesz poskładać w jeden (i to bez jakichś szczególnych
    umiejętności, jeśli nie zamierzasz go przycinać, tylko wstawić nagrane
    kawałki jak leci) długaśny film. Czasem nie jesteś ograniczony, a
    jedynie dopuszczalną wielkością pliku w danym systemie plików i formatu
    (np. w avi możesz mieć plik do 2GB, a w systemi FAT32 dowolny plik nie
    może być większy niż 4GB).

    Czy przypadkiem to nie ty zadałeś podobne pytanie na Pentax Forum???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-12-14 21:19:49
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "mw158979" <...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - powiedzmy godzina albo i wiecej?
    >
    > Mile widziana rozdzielczosc 640x480 lub wiecej, zasilanie z AA,

    Samsung S1050?
    Tyle, że przy "długich filmach" chyba musisz zasilać z zewnętrznego
    zasilacza.

    --
    Lol

  • 4. Data: 2009-12-14 21:24:24
    Od: "Szymon Machel" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > - powiedzmy godzina albo i wiecej?

    > Mile widziana rozdzielczosc 640x480 lub wiecej, zasilanie z AA,

    np Sony H20 - jedno ujęcie do godziny (może być ich więcej)
    rozdzielczość 720p 30fps, tylko karty inne - MemorySticki

    Szymon

  • 5. Data: 2009-12-14 21:54:37
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> schrieb
> [...]
    > może być większy niż 4GB).
    >
    > Czy przypadkiem to nie ty zadałeś podobne pytanie na Pentax Forum???

    Nie,

    a chodzi mi o 1 dlugie ujecie - rejestrowanie obrazu przez dluzszy czas,
    bezobslugowo.

    hej

  • 6. Data: 2009-12-14 21:57:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    mw158979 pisze:

    > No a co do plikow - nie upieram sie przy FAT32,
    > poza tym jesli aparat podzieli sobie jeden plik np na 10-minutowe
    > to tez jest OK.

    Pomyśl albo o fotografii poklatkowej, albo o kamerach do monitoringu. W
    pierwszym przypadku otrzymasz ciekawy efekt i bardzo dobrej jakości
    wysokorozdzielcze filmy, w drugim - materiał będzie wystarczająco mały,
    ale też wystarczająco dobry, aby można było stworzyć portret sprawcy
    (mówię o lepszych kamerach do monitoringu).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-12-14 21:57:42
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    mw158979 wrote:
    > a chodzi mi o 1 dlugie ujecie - rejestrowanie obrazu przez dluzszy czas,
    > bezobslugowo.

    Chyba lepiej zrobisz kupujac pseudokamerke CMOS za ~100 zl- taka
    prymitywna, bez AF. W moje rece wpadl taki wynalazek (z uszkodzonym
    wyswietlaczem, za to kosztowal 5 zl i mial w zestawie karte 1GB, wiec sie
    nie zastanawialem...) i musze przyznac, ze jestem bardzo pozytywnie
    zaskoczony jakoscia obrazu - nagrywalem filmy podczas jazdy na rowerze
    (kamera umocowana na sztywno do kierownicy) i obraz jest znakomity, w
    zasadzie nie widac artefaktow, a obraz w VGA jest plynny i pelen detali,
    choc ziarnisty i ogniskowa jakby nieco zbyt duza. 20 minut zajmuje jakies
    600MB.

    --
    KILu

  • 8. Data: 2009-12-14 22:04:55
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

  • 9. Data: 2009-12-14 22:06:49
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    720x480@30kl/s - poniżej 1GB na godzinę. Można ustawić mniej klatek/s...

    --
    Lol

  • 10. Data: 2009-12-14 22:25:09
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Lol" <l...@l...pl> schrieb
    > Samsung S1050?
    > Tyle, że przy "długich filmach" chyba musisz zasilać z zewnętrznego
    > zasilacza.

    Zasilanie nie jest kluczowe.
    Moze wiesz jak dlugie ujecie mozna nim zrobic?

    hej