  • 1. Data: 2009-12-14 20:28:17
    Temat: Jak archiwizować, żeby nie zwariować
    Od: szczepan <s...@g...com>

    Zaznaczam, że nie jestem do końca normalnym człowiekiem. Mam swego
    rodzaju obsesje opisywania zdjęć (gdzie, kiedy i w jakich
    okolicznościach były robione). W jaki sposób można hurtowo opisać
    zdjęcia , tak żeby były zawsze do nich przypisane, niezależnie z
    jakiego programu będę korzystał (czy ten dżingiel nazywa się exif?).
    Czy można przeczytać taką informacje z poziomu każdej przeglądarki? W
    jaki sposób odnajdujecie zdjęcia w zasobach liczących kilkanaście
    tysięcy zdjęć. Czy jak dam "gwiazdkę" w picasso to jest ona wpisywana
    w exif zdjęcia raz na zawsze?

  • 2. Data: 2009-12-14 20:38:38
    Temat: Re: Jak archiwizować, żeby nie zwariować
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    szczepan pisze:
    > Czy jak dam "gwiazdkę" w picasso to jest ona wpisywana
    > w exif zdjęcia raz na zawsze?

    Nie.

    A ja się gubię w swoich zbiorach. Ale staram się je wszystkie trzymać
    razem, a kopie zapasowe na oddzielnym dysku, czasami robię dodatkowe
    kopie na CD i DVD ważniejszych zdjęć (prawdę powiedziawszy, to po
    dokładnej i rzetelnej selekcji wystarczyła by płyta CD na te
    najważniejsze zdjęcia, którą mógłbym dodatkowo zabezpieczyć dość trwałą
    i tanią pamięcią flash).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-12-14 21:54:23
    Od: matczar <t...@g...com>

    W dniu 2009-12-14 21:38, "Paweł W." pisze:

    > Nie.

    Ale słowa kluczowe oraz tytuł zdjęcia już tak.

    --
    pozdr.
    matczar

  • 4. Data: 2009-12-15 07:36:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    szczepan pisze:
> [...]
    > jaki sposób odnajdujecie zdjęcia w zasobach liczących kilkanaście
    > tysięcy zdjęć. Czy jak dam "gwiazdkę" w picasso to jest ona wpisywana

    Nazwa pliku może mieć 255 znaków (plus rozszerzenie, ale tego nie
    tykamy), a jak pokazuje życie ten argument jest najbardziej uniwersalny
    i najszybszy przy indeksowaniu (wyszukiwaniu). Zatem proponuję w oparciu
    o te 255 bajtów wymyślić klucz, np. taki:
    091215_k_p_N5000E2000_krakow_pijany_mikolaj_sika_w_b
    ramie_0001.jpg
    Czyli rok/miesiąc/dzień, k-zdjęcie komercyjne, p-portret, położenie
    geograficzne, miejsce, opis zdjęcia, numer kolejny w serii. To
    oczywiście przykład. Dobrym zwyczajem jest umieszczenie sygnatur o
    stałej długości w pierwszej części, a opisu w drugiej. Przeanalizuj
    swoje zbiory, także w przyszłości i do roboty. Niech Cię nie kusi
    wykorzystywanie atrybutów czasu pliku, mogą się zmienić nie wiadomo kiedy.
    Oczywiście można tak pracować w oparciu o exif, ale zapewniam, że to
    mniej wygodne i wolniejsze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-12-15 08:39:40
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > 091215_k_p_N5000E2000_krakow_pijany_mikolaj_sika_w_b
    ramie_0001.jpg
    tak offtopicznie to ja bym to chciał zobaczyć :)

    pzdr, scby

  • 6. Data: 2009-12-15 08:41:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    scooby pisze:
    ramie_0001.jpg
    > tak offtopicznie to ja bym to chciał zobaczyć :)

    To był taki przykład jak Jan Kowalski z Warszawy na każdej skrzynce
    pocztowej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 7. Data: 2009-12-15 08:49:16
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > To był taki przykład jak Jan Kowalski z Warszawy na każdej skrzynce
    > pocztowej :)
    emm, no tak, ale wwa to duże miasto, możliwości mnożenia się J.K. są spore;
    mój upolowany mikołaj lał pod drzewem w Alei Róż, niestety okiem
    upolowany, nie szkłem :| no to się zainteresowałem, bo może ktoś
    kolekcjonuje :)

    pzdr, scby

  • 8. Data: 2009-12-15 08:50:09
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > To był taki przykład jak Jan Kowalski z Warszawy na każdej skrzynce pocztowej
    > :)
    Ten Kowalski był z Tomaszowa ;)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-12-15 09:09:32
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]

    > wykorzystywanie atrybutów czasu pliku, mogą się zmienić nie wiadomo kiedy.
    > Oczywiście można tak pracować w oparciu o exif, ale zapewniam, że to

    Mnie kusi oznaczanie 'wielowymiarowe', tzn zdjęcie może jednocześnie
    należeć do grup, kategorii: woda, wiosna, las, słońce. (Na zasadzie
    szukam potem po latach zdjęć pod ideą 'słońce' )

    ktoś mi podrzucił nazwę programu Where Is It, ale jeszcze sie nie
    prze-wdrożyłem. Znacie go? Macie własną opinię?

  • 10. Data: 2009-12-15 09:33:20
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > ktoś mi podrzucił nazwę programu Where Is It, ale jeszcze sie nie
    > prze-wdrożyłem. Znacie go? Macie własną opinię?

    Uzywam od lat z powodzeniem. Nie wyobrazam sobie ogarniecia tysiecy
    zdjec i wszelkich innych plikow (projektow przeroznej masci), bez tego,
    lub podobnego programu.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat