eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyastra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindryastra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
  • Data: 2010-05-14 00:21:09
    Temat: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
    Od: mike kane <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam
    Oczywiscie z problemem do Was - a problem jest taki:
    Astra F 1.4 mpi 82 km rocznik 96, przebieg 135000 km
    Problem występuje od przebiegu ok 120 000 km.
    Rano, po całonocnym postoju odpala dobrze. Czasem, silnik pracuje bdb,
    innym razem db, tzn. czuc minimalne drgania silnika. Jesli zgasze silnik
    przed pelnym nagrzaniem (nie ustaliłem granicy nagrzania) i za chwilę go
    uruchomię to jest ok. Jesli za dluzszą chwile, np. 20 min, dalej jest ok.
    Jesli silnika nie zgasze, dam mu się nagrzać (np. 10 km) to po krótkim
    postoju jest ok, ale wystarczy zostawić go na 20 min. i zaczynają się
    problemy - żeby go uruchomić trzeba kręcić z 15 sek., odpali nierówno jakby
    na 3 cylindrach. Po chwili pracuje db., troche drga, jakby wypadały zapłony.
    Co zrobiłem:
    1. Brak iskry - wymieniłem świece, kable i DIS( dla nie obeznanych z C14se -
    to moduł z 2 cewkami, sterowany z kompa dający iskrę na świece)
    2. Brak iskry - wymieniłem czujnik położenia wału - pomyślałem, że może
    nawala cewka w czujniku pod wpływem temp. i nie daje sygnału na kompa, że
    wał się kręci,
    3. Brak paliwa - wymieniłem filtr paliwa, wyczyściłem wtryski myjką
    ultradzwiękową, dolewałem do paliwa preparatu stp, potem inwex. Inwex
    ograniczył drgania silnika gdy zle pracował, ale nie wpłynął na uruchamianie
    4. Zła dawka paliwa - pomierzyłem i wymieniłem czujnik temp. płynu
    chłodzącego, pomierzyłem TPS - wyniki ok.
    5. Zmierzyłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej 3,2 bar - ok.
    Po zgaszeniu silnika po 20 min. ciśnienie spadło do 1,5 bar - wg jednego
    mechanika za mało - puszcza powrotny zawór sterowany podciśnieniem w
    kolektorze, wg drugiego - ok. - powinien dobrze odpalić.
    Mając na uwadze ten spadek ciśnienia na listwie i to co powiedział pierwszy
    mechanik (pierwszy w tym poście, bo poprzednich mechaników nie wspomnę -
    masakra) zamontowałem na przewodzie doprowadzającym paliwo zawór
    jednokierunkowy - niestety zapalenie po wystudzeniu ok. 20 min bez zmian.
    Zamknąłem odpływ paliwa opaską - czyli z jednej strony był zawór
    jednokierunkowy, z drugiej opaska, pośrodku wtryski - dalej źle.

    I moja teoria, jeżeli ciśnienie spada, bo któryś wtryskiwacz popuszcza
    (listwa zamknięta z dwóch stron), to i tak nie odpali ładnie, przecież pompa
    dopompuje ciśnienie, ale któraś świeca będzie wcześniej zalana - może nie
    jedna. To sie zgadza z objawami, po dluzszym czasie, kiedy ciśnienie na
    listwie wtryskowej już spadnie, paliwo odparuje ze swiecy i zapali ok., a ze
    wtrysk leje, to bedzie parcowal db a nie bdb.
    6. Zajrzałem do świec - 1 szt. po postoju mokra, czasami.

    Wg. mnie winny jest lejący wtrysk, jeden bardzo lejacy, reszta może mniej.

    Zgadzacie się?

    Pierwszy mechanik twierdzi, że to niemożliwe (:-)), bo te wtryski sie nie
    psuja - za male cisnienie w ukladzie.
    Drugi mechanik konkretnie bedzie oglądał auto jutro.

    Co o tym myślicie?

    Pzdr kane1234



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: