  • 1. Data: 2012-11-09 14:34:56
    Temat: automatyka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie, nie do was, pytanie do reszty,
    zna Ktoś jakieś ciekawe strony z których można dowiedzieć się czegoś o
    sposobach sterowania różnych silników w automatyce? a może Ktoś mógłby mi
    cos po prostu na ten temat powiedzieć?

  • 2. Data: 2012-11-09 15:14:03
    Temat: Re: automatyka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a może jakaś książka o silnikach elektrycznych i innych siłownikach
    stosowanych w automatyce?

  • 3. Data: 2012-11-09 18:54:02
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no to inaczej, jak fachowcy radzą sobie ze sprzętem automatyki nie mając
    schematów? co takiego można znaleźć w takim10 letnim sprzęcie? jak wykonane
    jest sterowanie silnikami? jakie to silniki, czy siłowniki? jak to wszystko
    wygląda, może mi tak Ktoś na szybko coś podpowiedzieć?

  • 4. Data: 2012-11-09 19:19:16
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    i coś o czujnikach, widziałem parę automatów, ale nigdzie nie widziałem
    żadnych czujników, jak kontrolowane są silniki i siłowniki?

  • 5. Data: 2012-11-11 13:40:50
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:k7jfvn$gim$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > wykonane jest sterowanie silnikami? jakie to silniki, czy siłowniki? jak
    > to wszystko wygląda, może mi tak Ktoś na szybko coś podpowiedzieć?

    Myślisz, że wiele lat nauki można ot tak nagle komuś przelać do głowy w
    jednej czy 2 wypowiedziach na grupie?
    Chłopie, kiedy ja się uczyłem automatyki nie było internetu, a książki i
    czasopisma się kupowało w księgarniach lub wypożyczało w bibliotekach, gdzie
    spędzałem naprawdę dużo czasu w poszukiwaniu ciekawych pozycji.
    Teraz masz internet, google i wiedzę jaką chesz za kliknięciem myszką. Wiele
    portali specjalistycznych, dostęp do opracować akademickich, czy nawet skany
    książek i czasopism. Nie rozumiem w czym tkwi Twój problem. Nie umiesz
    znaleźć, czy też po prostu Ci się nie chce i liczysz na gotowe, podane na
    tacy?

  • 6. Data: 2012-11-11 13:48:14
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Chłopie, kiedy ja się uczyłem automatyki nie było internetu, a książki i
    > czasopisma się kupowało w księgarniach lub wypożyczało w bibliotekach,
    > gdzie

    no właśnie, to jakbyś mógł to wymień jakieś ciekawe książki, Ptaszyński
    Przetwornice częstotliwości mam - chłam.
    niby skąd można dowiedzieć się czegoś o siłownikach i silnikach w
    urządzeniach przemysłowych?

  • 7. Data: 2012-11-11 13:59:49
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    może mi Ktoś zassać i podesłać:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic360784.html?
    q...@g...pl

  • 8. Data: 2012-11-11 14:02:26
    Od: Mario <M...@...pl>

    > no właśnie, to jakbyś mógł to wymień jakieś ciekawe książki, Ptaszyński
    > Przetwornice częstotliwości mam - chłam.
    > niby skąd można dowiedzieć się czegoś o siłownikach i silnikach w
    > urządzeniach przemysłowych?

    Już kolejny raz widzę, że prosisz o wskazanie źródeł podstawowych
    informacji z jakiejś dziedziny, a jednocześnie oceniasz jakieś książki z
    tej dziedziny jako chlam. Jak mając zerową wiedzę potrafisz ocenić, że
    książka jest bezwartościowa? Bo nie potrafisz zrozumieć zawartych tam
    treści?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-11-11 14:07:42
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zaraz znów zacznie się dyskusja, ja prosze tylko o informację gdzie (jakie
    ksiązki) znajdę opis urządzeń wykonawczych w dość starych (ale i nowych też)
    urządzeniach automatyki...

  • 10. Data: 2012-11-11 14:12:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Plumpi,

    Sunday, November 11, 2012, 1:40:50 PM, you wrote:

    > Użytkownik "identyfikator: 20040501"

    [...]

    > czy też po prostu Ci się nie chce i liczysz na gotowe, podane na
    > tacy?

    Dokładnie to.

    --
    Best regards,