  • 1. Data: 2019-08-15 09:40:51
    Temat: aux in do radia samochodowego kenwood
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    potrzebuję zrobić aux in do radia samochodowego, starego kasetowego.
    wywaliłem mechanikę odtwarzacza kaset, oszukałem radio że kaseta jest i
    jest odtwarzana. mam problem z "dostarczeniem" do radia sygnału
    dzwiękowego. Z lektury elektrody wiem, że jak się wepnę do w kable po
    głowicy magnetofonu, to będzie jeden wielki przester. Powinienem sie
    wpiąć po wzmacniaczu sygnału głowicy. tyle że czegoś takiego niema. z
    głowicy sygnał idzie przez rezystor 100ohm (szer) kondensator (równ)
    rezystor100ohm szer, kondensator (równ) do nóżki 43 układu tda7420.
    układ ten to 64 nóżkowy procesor audio.
    proszę wiec o poradę jak dorobić aux do takiego radioodtwarzacza.

    ToMasz

    W zasasdzie radio nie jest mi potrzebne, ale jest miłym dodatkiem.
    myślałem o tym żeby olać radio i podpiąć się pod samą końcówkę mocy z
    auxem, (tda 7385) Niestety odwarzacz ma panel i głośność na przyciskach,
    więc tak czy siak panel mi zostanie, a zmiany głośności nie zrobię (bo
    za to odpowiada procesor audio)

  • 2. Data: 2019-08-15 12:09:22
    Temat: Re: aux in do radia samochodowego kenwood
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 15/08/2019 08:40, ToMasz wrote:
> [...]
    > auxem, (tda 7385) Niestety odwarzacz ma panel i głośność na przyciskach,
    > więc tak czy siak panel mi zostanie, a zmiany głośności nie zrobię (bo

    kiedys sie uzywalo takich wynalazków...

    https://www.ebay.co.uk/itm/ca/143247430619

    https://www.ebay.co.uk/itm/W/282591365043

  • 3. Data: 2019-08-15 13:15:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > kiedys sie uzywalo takich wynalazków... >
    https://www.ebay.co.uk/itm/ca/143247430619
    kasetę kiedyś miałem, ale ja chcę całość schować w obudowie.

    > https://www.ebay.co.uk/itm/W/282591365043

    i to byłoby najlepszym rozwiązaniem. tyle że raz że potrzebuję na już,
    dwa wymaga radia. musiałbym się też upewnić, ze mogę to zamontować
    wewnątrz "radia" i nie będę musiał za każdym razem parować z BT
    Dzięki

  • 4. Data: 2019-08-15 17:54:04
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 15.08.2019 o 09:40, ToMasz pisze:
> [...]
    > układ ten to 64 nóżkowy procesor audio.
    > proszę wiec o poradę jak dorobić aux do takiego radioodtwarzacza.

    Analizując schemat blokowy układu TDA7420
    http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/45693/STMicroele
    ctronics/TDA7420
    można zauważyć, że sygnał z głowicy magnetofonowej trafia na wejścia
    43/46, jest wzmacniany i wychodzi przez nóżki 40/50. Stamtąd trafia na
    wejście właściwego multipleksera źródeł sygnału - nóżki 56/57.
    Moim zdaniem wystarczy rozpiąć te właśnie nóżki i podać na nie przez
    kondensatory sygnał AUX. Potwierdzenie tej teorii znalazłem na stronie:
    https://salavinka.ucoz.ru/publ/avto/avtoehlektrika/p
    eredelka_kassetnoj_avtomagnitoly_kenwood_krc_358r_v_
    sd_usb/7-1-0-27
    Powodzenia :)