  • 1. Data: 2010-07-30 21:42:53
    Temat: bash, seq - kropki, przecinki
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Mam taki niewinny skrypt

    a=`seq 1.0 0.5 2.0`
    echo "nazwa-$a.txt"

    Problem w tym, że powinno wypisać ciąg 1 1.5 2

    a wypisuje 1 1,5 2

    Kwestia ustawień separatora, niemniej jednak musi być kropka.

    Radzę sobie przez tr , ale czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego seq czyta
    zapis z kropką jako input, lecz jako output daje z przecinkiem?

    slawek

  • 2. Data: 2010-07-31 08:24:09
    Temat: Re: bash, seq - kropki, przecinki
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 30 Jul 2010 23:42:53 +0200,
    slawek <s...@h...pl> screamed:
> [...]
    >
    > Radzę sobie przez tr , ale czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego seq czyta
    > zapis z kropką jako input, lecz jako output daje z przecinkiem?

    Polskie lokale? a=`LC_NUMERIC=C seq 1.0 0.5 2.0`

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 10:22:05 user up 12515 days, 22:17, 1 user, load average: 0.86, 0.38, 0.99 ]

    I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer.

  • 3. Data: 2010-08-01 11:45:10
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:slrni57nd9.ths.milusi.pysiaczek@buziacz
    ek.pl...
    > In the darkest hour on Fri, 30 Jul 2010 23:42:53 +0200,
    > slawek <s...@h...pl> screamed:
    >>

    > Polskie lokale? a=`LC_NUMERIC=C seq 1.0 0.5 2.0`

    Gdyby, to nie powinno czytać, bo wtedy zapis z kropką jest błędny jeżeli
    separatorem dziesiętnym jest przecinek.

    slawek

  • 4. Data: 2010-08-01 17:06:55
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 1 Aug 2010 13:45:10 +0200,
    slawek <s...@h...pl> screamed:

    > Gdyby, to nie powinno czytać, bo wtedy zapis z kropką jest błędny jeżeli
    > separatorem dziesiętnym jest przecinek.

    YPB?

    (Przykład nietestowany, mam u siebie tylko en_EN)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 19:06:29 user up 12516 days, 7:01, 1 user, load average: 0.94, 0.50, 0.99 ]

    All the simple programs have been written, and all the good names taken.

  • 5. Data: 2010-08-01 18:55:26
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:slrni5badf.673.milusi.pysiaczek@buziacz
    ek.pl...
    > (Przykład nietestowany, mam u siebie tylko en_EN)

    Komenda toleruje coś, co powinno być (w pl-pl) błędem, ergo: błąd idzie
    dalej.

    Konkretnie? Poszło jak owa rakieta, gdzie było DO1J=1.100, tym razem jednak
    zamiast ciągu liczb 1.0001 1.0002 itd. program bez sensu liczył 1 1 itd.,
    bo czytał do separatora jakim był przecinek. Program nie był taki mundry,
    aby używać jakichkolwiek "lokalizacji" (i dobrze, to 40 KB wyoptymalizowane
    przez kompilator Fortranu). A że szło w chmurę, to trafiało na jakieś dziwne
    maszyny - jedna mają kropkę, inne przecinek. Szczęściem dało się zauważyć
    patrząc na wyniki.

    Moim zdaniem - należałoby dać sobie spokój z "lokalizowaniem" liczb
    dziesiętnych - i twardo przejść na jeden system notacji.

    slawek

  • 6. Data: 2010-08-02 03:15:52
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 1 Sie, 20:55, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Moim zdaniem - należałoby dać sobie spokój z "lokalizowaniem" liczb
    > dziesiętnych - i twardo przejść na jeden system notacji.

    Popieram.