  • 1. Data: 2011-12-01 09:26:29
    Temat: bateria
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    Witam.
    Nie znam się, kupiłem sobie pierwszy aparat, taki mały olympus d-720,
    ale do rzeczy:

    - za każdym razem jak chcę przegrać zdjęcia z aparatu do komputera (usb)
    to on z automatu zaczyna ładować baterię. Czy takie fragmentaryczne (max
    po kilka minut) ładowanie (nierozładowanej zresztą) baterii nie jest
    szybką drogą do jej wymiany? Niby skoro tak zrobili, to pewnie nie ma
    obaw, ale mam jakieś takie wątpliwości, czy tego znowu jakiś baran nie
    zaprojektował. Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2011-12-01 09:28:20
    Temat: Re: bateria
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 01.12.2011 10:26, gierrro wrote:
> [...]
    > szybką drogą do jej wymiany? Niby skoro tak zrobili, to pewnie nie ma
    > obaw, ale mam jakieś takie wątpliwości, czy tego znowu jakiś baran nie

    To tak samo jak z telefonem jak chcesz coś przegrać. Jeśli to Cię
    denerwuje kup sobie za 20 zł czytnik kart na usb.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2011-12-01 12:02:28
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/12/01 10:26, gierrro pisze:
> [...]
    > szybką drogą do jej wymiany? Niby skoro tak zrobili, to pewnie nie ma
    > obaw, ale mam jakieś takie wątpliwości, czy tego znowu jakiś baran nie

    cyt z www:
    "# Rodzaj zasilania - Akumulator Li-Ion"

    resztę sobie doczytaj w wiki

    hint: Li-Ion nie maja efektu pamięciowego

  • 4. Data: 2011-12-01 12:26:21
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    KiloSierra <f...@1...pl> napisał(a):

    >hint: Li-Ion nie maja efektu pamięciowego

    Ale ich zywotnosc sie skraca po pewnej ilosci cykli ladowania.

  • 5. Data: 2011-12-01 13:28:14
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-12-01 10:28, b...@n...pl pisze:

    > To tak samo jak z telefonem jak chcesz coś przegrać. Jeśli to Cię
    > denerwuje kup sobie za 20 zł czytnik kart na usb.

    No moje telefony nie ładowały baterii podczas przegrywania po usb, ale
    poniżej koledzy zasugerowali, że nie powinno być problemów.

  • 6. Data: 2011-12-01 17:21:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2011, Przesmiewca wrote:

    > Ale ich zywotnosc sie skraca po pewnej ilosci cykli ladowania.

    ...tylko doładowanie np. o 0,0% pojemności znamionowej trochę
    trudno uznać za "cykl" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-12-02 08:32:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-01 13:26, Przesmiewca pisze:

    > Ale ich zywotnosc sie skraca po pewnej ilosci cykli ladowania.

    Czy też raczej po pewnym sumarycznym, przepchniętym w te i wewte ładunku,
    co można przeliczyć na X cykli, 2*X "półcykli" itd... :)

  • 8. Data: 2011-12-04 20:33:47
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Czy też raczej po pewnym sumarycznym, przepchniętym w te i wewte ładunku,
    > co można przeliczyć na X cykli, 2*X "półcykli" itd... :)

    Oczywiście, że nie można. To są skomlikowane, nieliniowe funkcje,
    których człowiek nie jest w stanie pojąć. Jedyną metodą jest zmiana
    systemu ;)

  • 9. Data: 2011-12-05 07:24:18
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    | To tak samo jak z telefonem jak chcesz coś przegrać. Jeśli to Cię
    | denerwuje kup sobie za 20 zł czytnik kart na usb.

    Tak, podłączasz i masz różne opcje, jak ma się zachować telefon po zapięciu
    do kompa. Jedną z nich jest "Tylko ładowanie". Czyli pozostałe to nie tylko
    ładowanie, ale również to i śmo. Ale ładowanie jest obligatoryjne. Nie można
    wybrać opcji "tylko zgrywanie danych". Szkoda. Nie chce mi się za każdym
    razem wyciągać karty i pchać jej do czytnika. Mowa oczywiście o telefonie.

    zdrówka, PW

  • 10. Data: 2011-12-05 07:25:57
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    | ...tylko doładowanie np. o 0,0% pojemności znamionowej trochę
    | trudno uznać za "cykl" ;)

    Jak znam życie, za "cykl" można uznać każdy przypadek zmiany kierunku
    płynięcia prądu :)

    zdrówka, PW